Era tips vad gäller Riga?

 
Googlad bild från SvD:s reseguide till Riga
 
 
 
Hela nästa vecka kommer jag att befinna
mig i Riga på personalresa.
 
Något jag förträngt fram tills nu,
men som säkert blir trevligt bara jag
kommer iväg...
 
Logistiken på hemmafronten löser sig
tack vare mormor och farmor - tack ♥
 
Vi kommer att ha personalöverläggningar,
studiebesök, guidade turer m.m.
 
Men lite egen tid att utforska staden finns
också, så nu läser jag på i reseguider vad jag
bör se, äta och shoppa under mitt besök.
 
Undrar just om det finns
någon bra loppis där?!
 
Har ni varit i Riga och kan ge mig några tips
"måsten" eller "undvik helst"
så mottages det tacksamt :-)
 
Trevlig helg!
 
 
 
 



lolla säger

halloj
Gud så skoj med Riga..jag har aldrig varit där men kan tänka mig att det finns mycket att upptäcka...hoppas ni får tid till detta också.
Mamma har kommit hem igen från sjukhuset med lite nya mediciner...men är lite deppad eftersom hon inte har samma ork som förut, hon vill ju alltid vara i farten...men det får vi försöka hjälpa henne med.
Jag har börjat jobba igen efter semestern, lite trögt men helt ok, trivs ju så bra på jobbet.
Hahahaha gid så jag småfnissade när jag läste ditt förra inlägg ang. den oranga färgen, du är rolig du!!!!
Kram kram
och vet du en liten hemlis kommer här..
Jag åker till Grekland (Skiathos) om 2 veckor...LÄÄÄNGTAR
Ha det gott
lolla

2013-08-16 @ 09:32:51
URL: http://www.lollashus.blogg.se
ansepanse säger

jag har aldrig varit där, så jag vet inte så mycket överhuvudtaget om Riga, vad spännande för dig att komma iväg på en sådan resa
Sv: roligt med minigolf :) jag hade gärna varit med, så hade ingen av er andra behövt komma sist :)
bamsekramen och en fin fredag till er alla <3

2013-08-16 @ 10:54:35
URL: http://kinaguld.blogg.se
Marie Nilsson säger

Riga är jättefint! Strosa omkring och se staden är mitt tips. En turistfälla är deras sk Riga-balsam, en spritsort med massa örter i som ska bota det mesta. Smakar allt annat än balsam.. beskt som tusan! Så skippa den. /Marie

Svar: Då håller jag mig ifrån Rigabalsam och satsar på att få motion genom att strosa istället, måste ju hålla igång kondisen inför jakten ;-D Nu är det nära! Kommer du upp i år till sep jakten, eller spar du enbart till okt? KRAM
Therese Bjärstig

2013-08-16 @ 11:52:01
Åsa säger

Har aldrig varit till Riga så noll tips.
Lite avundsjuk är jag dock.
Skönt loggostiken hemma funerar trots Er bortavaro, kan ju till å med vara en fördel för unarna att få rå om mrmor/farmor på egen hand.
Har en älgko med kalv gående på gården, kul en inte ur Elin synpunkt då älgen är en grinig morsa å Elin nyfiken, dålig kombination.
Det är samma svarta älgko ed de stora fötterna som tidigare år, försökte fota men kom inte tillräckligt nära.
Sol idag känns bra.
Kram

2013-08-16 @ 12:21:46
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Susan säger

Åmen...gud så skoj=9 Har aldrig varit där men ska bli kul att läsa om det ddå du kommer hem=)

Kramar

2013-08-16 @ 12:29:41
URL: http://susan.itelit.com
Johanna -Mamma till Leija säger

Hoppas du får det trevligt i Riga!
Kram

2013-08-16 @ 12:32:25
URL: http://skuggis.wordpress.com
znogge säger

Har aldrig varit där men min bloggvän Skatan är där just nu. Vet inte om hon hunnit rapportera... Staden lär i alla fall vara vacker för jag har släktingar där.

Kram

2013-08-16 @ 13:34:57
URL: http://znogge.wordpress.com
carina säger

Där har jag aldrig varit!
Men dom kommer garanterat att få det jättebra :)
Kramen♥

2013-08-16 @ 15:14:49
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Elizabeth säger

Åh vad coolt att åka till Riga! Tror verkligen att det kommer att bli roligt för er! :)

2013-08-16 @ 15:37:34
URL: http://fromelizabethwithlove.blogg.se
Ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Men åh vad roligt med en resa till Riga, dit har jag oxå velat åka men Tommy är inte alls intresserad.
Klart det kommer bli roligt och så snällt av era mammor att ställa upp där hemma.
Ha nu en bra helg, kram Ing-Britt

2013-08-16 @ 18:53:41
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Britt säger

Önskar dig en trevlig resa till Riga,och en skön helg i skogen...Kram

Svar: Tack för det <3 Har haft en effektiv helg med mycket röjande och städande här hemma, blev inte så mycket skog som jag tänkt, men hundarna har iaf fått kommit ut båda dagarna och springa av sig. Får ta igen det med råge till helgen då jag är hemma igen, mer tid på skjutbanan behövs även... Ha nu en fin vecka, så "hörs" vi när jag är hemma! KRAM
Therese Bjärstig

2013-08-16 @ 20:15:17
Miranda säger

Ja tiden går verkligen fort med barnen. Då jag tittade på Aron idag då vi gick på fjället, började att inse att de inte är en liten ponke längre, men snart en vuxen pajk! Riga har jag ingen susning om...så tyvärr kan jag inte ge några tips :-/ Vill önska Er en under helg! Hinner inte så mkt mera än så ♥ Tack för hjälpen idag!

2013-08-16 @ 22:06:13
Jenny säger

Å så underbart med en liten resa.
Jag är INTE alls avundsjuk, nejdå!!! ;-)
Maken har precis varit på en liten killtripp, med flyg till G-borg, hotell två nätter och bil upp genom Sverige, med en kompis.
Funderar på att skipa rättvisa genom att ta med en väninna till Stockholm en helg =)
Det vore väl inte mer än rätt, eller?!?
Ha en underbar helg! Kram...

2013-08-16 @ 22:36:37
URL: http://frusahlen.blogg.se
Fia säger

å härligt att ut och resa och riga ska va vackert har jag hört.
Inga tips kan jag lämmna heller ..Har aldrig vart där . Tack för tipsen ang ramen .
kram.

2013-08-17 @ 13:58:39
Åsa säger

Nu hemkommen från Dorotea :) vi har. Fikat på Görans ihop ed Anitha & Urban samt handlat på ICA, fint väder hade vi oxå.
Antar Ni är i stugan.
Idag fyller min kära mor 70, hon är 11 år yngre än pappa. Inget firande dock, de är ute med husvagn, kommer troligtvis hem tidigast måndag och på torsdag flyger de till Stockholm.
Ha en skön lördag, kram

2013-08-17 @ 16:20:29
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Åsa säger

Värsta ångesten så nu blir det säng, säng, säng
kram å go'natt

2013-08-17 @ 20:43:53
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Emilia säger

Hej!
Vad spännande med Riga. Har tyvärr inga tips alls då jag bara varit på deras flygplats en gång.

Tack för dina ord hos mig. Jag är inne o läser här hos dig såklart men har varit väldigt dålig på att lämna spår någonstans i sommar... Det får bli ändring på det :)

Kram <3

2013-08-18 @ 09:25:56
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Cissi säger

Vad trevligt att få komma iväg till Riga!
Ha det så trevligt och fota mycket ;)
Jag har hört att det ska vara vackert där? :)

KRAM

2013-08-19 @ 08:51:27
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Rundamamman säger

Åh, nu har du ju hunnit åka och missar kanske mina tips! ;)

Vi var dit för några år sen och det jag kan tipsa om är den gigantiska saluhallen som är inhyst i fyra hangarer. Det är kanske inte så mycket att ha där, men lite av en upplevelse. Vi var där när det var högsommarvärme och kött/fiskhangaren var kanske inte det mysigaste stället att gå in i, men speciellt. ;)

Sen kan jag varmt tipsa om en pannkakeria där man kan beställa många olika sorters pannkakor, perfekt lunchställe (om man nu inte ska hålla sig nyttig. ) Det står en kockfigur utanför. Sefpavars Vilhelms heter det!

Dzirnavas, en bufférestuaurang är lite rolig den med. Man plockar det man vill ha på ett annorlunda sätt än i Sverige och inredningen är lite kul också! (Sen är inte lettisk mat så jätteimponerande enligt mig själv iaf..)

Hoppas du får en trevlig vistelse i Riga och berätta gärna om du hittat några guldkorn, vore kul att åka tillbaka dit en dag. :)

2013-08-19 @ 12:34:57
URL: http://rundamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: