Apelsin och glitter


 
Ljuva julledighet!
 
 Den har inletts lika traditionsenligt
som bränningen av Bocken i Gävle, dvs med att jag
inte känner mig riktigt kry. Låsning i bäckenet och
en riktigt dunderhuvudvärk.
 
Men så länge ingen feber eller riktig förkylning
har anlänt så är planen att åka och träffa
familjens senaste lilla tillskott senare i dag.
 
Jag får väl låta bli att snusa på
henne helt enkelt!
 
På  tal om gårdagens inlägg om prinskorv och prinskorv,
så är jag nästan lika kinkig på pepparkakor.
 
En absolut favorit ser ni ovan, Nyåkers
apelsinpepparkakor. Har ni inte testat så kan
jag varmt rekommendera dem (men betänk då
att jag är en sådan person som även gillar
romerska bågar...).
 
 
 
 
 
Luran har gjort sig fin redan nu för att
åka och träffa nya kusinen Emma.
 
Hon är en glittrig tjej med ny klänning och
mössa med paljetter, och så silverglittriga
strumpbyxor till detta som pricken
över i:et.
 
 
 
 
 
Och som ni ser vet den lilla damen redan
hur man posar då man ska lägga ut
outfits i en blogg ;-)
 
 
 



Linda / CandyChristmas säger

Det där var en oufit som skulle passa mig

Hoppas ni slipper ordentlig förkylning nu bara... Och att låsningen släpper

Här har vi inte riktigt startat dagen än.. bara hunnit med frukost och julkalendern (via svt play och radion på webben). Men vi ska väl ta oss ut. Lunch på stan och vitaminer ska inhandlas.

Ha en skönt lördag.

2013-12-21 @ 10:32:23
URL: http://www.candygirl.nu/
farmor säger

O va häftig och fin man kan va,syns sen.

Svar: Hoppas det gick bra att köra hem i går, vi for i värsta snöstormen, snöade så vi knappt såg vägen... Nu är julköttbullarna klara, blev med kryddpeppar, så jag hoppas folk äter det.... Luran gav dem iaf tummen upp! KRAM
Therese Bjärstig

2013-12-21 @ 10:56:07
Znogge säger

Tyvärr uppskattas varken apelsin eller citron i kakor här hemma så vi får välja en annan sort. Men det finns någon för alla :-)

Så fin Luran är i sin klänning! Klart att det ska glittra i jul- och nyårstider :-)

Kram

2013-12-21 @ 11:08:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Faster A säger

Va fin Svea är<3 vi väntar på er:-) kramar

Svar: Tusen tack för i går!!!!!! Hoppas innerligt att jag inte smittat någon, blev liggandes i feber, dock ingen förkylning, bara feber å värk, bättre i dag. Mysko. KRAM KRAM
Therese Bjärstig

2013-12-21 @ 11:14:29
En plats i solen säger

Ja julkonserten var toppen. En stund flykt från allt runt omkring. Känner mig dock deppigast än deppigsat idag, för det slog mig första julen utan farmor :/ kommer upp ett inlägg om konserten sen :)

2013-12-21 @ 11:26:31
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
cecce säger

Så fin hon är Luran!! Jättefin klänning!

Ja, Nyåkers pepparkakor är de enda som finns här hemma. Inga andra går att jämföra med dem. Har däremot inte testat de med apelsinsmak. Undrar om de finns i butik här nere?

Hoppas du får en fin lördag, Själv ska jag ut och handla julklappar:-)

Kram Cecce

2013-12-21 @ 11:35:13
URL: http://www.ceccesblogg.se
ansepanse säger

stackars dig som inte mår riktigt bra <3 extra varma kramar <3
och så har vi tösabiten Luran <3 så fin i sin nya outfit
vad roligt att få hälsa nya kusinen välkommen
här spöregnar det idag :(
varma kramar till er alla <3

2013-12-21 @ 11:55:30
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Hoppas ni kommer iväg & kan träffa Emma! Jag gillar Annas pepparkakor! Fina Luran!

2013-12-21 @ 14:44:34
URL: http://skuggis.wordpress.com
Johannas Retro säger

Har den brunnits ner nu iallafall? :P
usch då, du får krya på dig, ta alvedon, drick massa te & ät extra c vitamin! :)
Mysigt med den lille, själv blev jag moster för några månader till en riktig sötnos! :)
Söt dotter du har! :)

SV: Ja det är verkligen skoj att se tillbaka, även fast det bara var 4,5 år sen. Saknar inte riktigt min klass men ändå, stor skillnad då & nu! :)
Kram

2013-12-21 @ 18:23:19
URL: http://johannasretro.com
Susanne säger

Hoppas verkligen att du inte blir värre, att vara sjuk över julen är verkligen inte kul..
Oja, där har du en tjej som vet hur det poseras och hur man klär sig på allra bästa sätt :)

Kramisar

2013-12-21 @ 18:26:19
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
♥ Carina ♥ säger

Men åh... hur gick det? Att inte snusa på nytillskottet? Måste ju ha varit dösvårt ju! ;)
Jag törs nästan slå vad om att jag gillar apelsinpepparkakor. Och ja, jag gillar också romerska bågar :)
Söta Luran... hon glittrar hela hon!
Kram

2013-12-21 @ 19:26:51
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Emelie - Mamma till M säger

Ja men precis ;) det håller jag med om!! Får se vad jag tar för prenumeration!!!

Lät som goda pepparkakor, jag älskar romeerska bågar dessutom! Kram

2013-12-21 @ 21:52:51
URL: http://njutensmula.se
Ing-Britt säger

Hej finaste!
Åh vad fin hon är Luran i den silverklänningen, en riktig partyprinsessa :).
Hoppas allt är bra med dig och att du kunde åka och träffa den nya kusinen. Såå himla mysigt med en bäbis...längtar till syrran får sin i april.
Sitter här på jobbet och känner mig sååå stressad över att inte få vara hemma och förbereda julen jobbar ju till 18 idag och mellan 13-22 imorgon. Men jag får väl trots mitt kontrollbehov lita på att Tommy fixar det mesta.
Försök nu att njuta av din julledighet och mys ordentligt med familjen.
Många varma kramar Ing-Britt

2013-12-22 @ 06:35:00
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Tina säger

Men åh! Finaste Luran! Och så mysigt att få snusa på en liten bebis! Stackars dig som inte mår bra vännen! Jag hoppas det känns lite bättre idag igen finaste! Igår var Glenn och barnen på Busfabriken precis innan de skulle gå hem skulle Tuva göra en volt på en studsmatta och lyckas slå huvudet i sitt ena knä vilket resulterade i ett igensvullet öga. Idag är det inte så svullet men rejält blått! Min stackars lilla loppa som alltid har sån otur! Hoppas ni får en jättefin söndag vännen! KRAM

2013-12-22 @ 08:12:46
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: