Dags att slå in paketen?

 
 
Jag har förvisso redan slagit in alla paket utom 2-3 stycken
som jag medvetet dragit på då jag tycker att det är
så mysigt att slå in de sista paketen och lägga dem
under granen och/eller i barnens strumpor
 kvällen före julafton.
 
Själva paketinslagningen brukar oftast följa ett
tema i form av färg, material m.m.
 
Bilderna i detta inlägg är några år gamla,
men jag samlar ofta de papper jag använder
(i år svarta, vita och grå) tillsammans med etiketter
och snören och låter det får stå framme.
 
Det är dels väldigt praktiskt, dels en liten
dekoration i sig tycker jag.
 
Tomtens Dotter är inne på samma sak
i det HÄR inlägget :-)
 
 
 
 
 

Jag har för övrigt klarat av den stora julhandlingen,
 kylen och matkällaren är nu proppfulla
med matvaror och dryck :-)
 
Allt förlöpte väl, inga köer eller stress, det enda
problemet var att jag hade glömt plånboken hemma
insåg jag då jag skulle betala!
 
Tack och lov bor jag på ett litet ställe där alla
känner alla, så jag fick parkera vagnen och åka hem
och hämta plånboken för att sedan lösa ut mig
och åka hem igen.
 
Nu blir det till att jobba över lunchen då jag
tog den tidigare för att hinna handla innan
alla andra också ska göra det.
 
Men om ett par timmar är det jullov
för barnen och julledigt för mig!
 
Underbart!
 
 
 
 



En plats i solen säger

Det är mysigt och slå in julklappar, och helt skall man ha julmusiken på med :)

haha var så god :)

2013-12-20 @ 11:37:30
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
ansepanse säger

vad skönt för dig att ha klarat av julhandlingen nu, och jo, jag vet ju att du och busisarna snart, snart har jullov :)
Sv: jo morotslåda är en finsk tradition, liksom kålrotslåda är, det är ett måste på mitt julbord :)
<3 lilla Luran <3 jag väntar med iver på brevet <3
ska jag ta bort kommentaren med din e-postadress? eller ska jag publicera den? du får bestämma :)
kramen <3

2013-12-20 @ 11:46:35
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johannas Retro säger

Ser supermysigt ut! Jag har allt mitt liggandes i ena fotöljen haha ^^

SV: Ja förstår inte hur man kan göra så mot en annan varelse! :(

2013-12-20 @ 11:52:59
URL: http://johannasretro.com
Åsa säger

Himla bra att bo på liten ort och ha nära hem när man glömmer plånbok, leg osv det ordnar sig alltid,

Pratade med Js xfru igår kväll å nu känns det faktiskt lättare, fortfarande ångest men, men...

Funderar på att fixa skinkan under eftermiddagen, kanske risgrynsgröt till middag,

Den beställda baby born dockan till Elin, den 'stora' julklappen ar inte kommit trots det nu ått en vecka, däremot ar fakturan kommit så adressen är inte felet å eftersom jag fått bekräftelsemail tidigare är det inte heller fel utan paketet ar tydligen fastnat hos posten...

Ha en fin fredag, kram

2013-12-20 @ 12:06:29
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

Sv: och jag har just ätit min lunch :)
okey, då publicerar jag din kommentar :) jag vill alltid fråga först, det är ju inte alla som vill
riktigt spännande med brevet från Luran <3 jag ser verkligen fram emot att få det
bamsekramen <3

2013-12-20 @ 12:53:27
URL: http://kinaguld.blogg.se
Farmor säger

Va härligt,snart så går även jag på ledigt några timmar till,syns i morrn kram.

Svar: Ja nu har jag haft ett telefonmöte och ett skypemöte, helt slut i huvudet så nu gör jag strax jul! Ses i morgon <3
Therese Bjärstig

2013-12-20 @ 13:20:44
Johanna - Mamma till Leija säger

Skönt att ha fixat de mesta! Jag ska bara slå in paketen...

2013-12-21 @ 14:40:05
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: