Eftertake

 
 
 
Varje årskifte brukar ge mig lite av en
vemodskänsla, då det är en tid för eftertanke.
 
Vad var bra med det gångna året,
och vad var mindre bra?
 
Är det saker som jag själv har
makten att förändra till det bättre?
 
Och hur lägger jag ut kursen för det
kommande året så att det förhoppningsvis
blir ett bättre och trevligare år än 2013?
 
 
 
 
 
 
2013 innehöll förvisso en mängd guldkorn
och fina minnen, men också den största förlusten
jag haft till dags dato då Mommen blev en ängel.
 
Även en del andra dyrköpta erfarenheter
rikare blev jag, men det är sådant som man
får räkna med på livets krokiga stig.
 
Det enda jag vet är att 2014 ska bli ett
betydligt bättre år.
 
Jag ska i alla fall göra allt i min makt
för att det ska bli så!
 
Gott Nytt År!
 
 
 



Madelein - mother to three boys and three girls säger

Ja jag blev nog lite inspirerad av henne utan att ens tänka på det. Läste hennes blogg förut men tappade bort den för mer än ett år sedan. När jag hade skrivet "med" ett tag så kom jag på att just hon gjorde så fast med ATT :-)

2013-12-31 @ 15:25:47
URL: http://madelein.se
Tina säger

Önskar även dig och din fina familj ett gott slut och ett GOTT NYTT ÅR finaste Therese! Är så glad för att jag äntligen fick chansen att träffa dig detta året! KRAM

2013-12-31 @ 15:26:10
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Ing-Britt säger

Hejsan finaste för det kan jag skriva under på att du är både sminkad och osminkad...strålar från ditt vackra inre gör att du inget smink behöver till festblåsan <3.
Vilken god meny ni har till kvällens nyårsmiddag. För oss blir det firande hos vännerna då de gärna villa att vi skulle vara hos dem så jag har ingen aning vad det blir för gott.
Någon festblåsa blir det inte heller utan jag tar det samma som jag hade på julafton.
Önskar dig verkligen ett riktigt bra 2014 utan några som helst motgångar och hoppas även att vi kanske kan få chansen att ses även någon gång under kommande året.

Nyårskramar Ing-Britt

2013-12-31 @ 18:00:37
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Skorpan & Loppan säger

God fortsättning! Hoppas att det nya året för med sig många skratt och trevliga erfarenheter :)

2014-01-01 @ 08:22:50
URL: http://skorpanloppan.blogspot.com
ansepanse säger

låter bra :) det har jag lovat mig själv också :)
GOD FORTSÄTTNING till er alla där på Sockenvägen
bamsekramar <3

2014-01-01 @ 12:00:58
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

God fortsättning!

Kram,

2014-01-01 @ 14:03:57
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

Jag önskar dig ett väldigt fint år... Hoppas ni är pigga efter firandet och att 2013 slutade bra.

2014-01-01 @ 15:04:01
URL: http://www.candygirl.nu/
Britt säger

Önskar dig en god fortsättning på det nya året...Här har vi haft ett lugnt och skönt nyår,några nyårslöften har det blivit så nu är det bara att se framåt på det nya året.Idag har tomtarna fått krypa ner i sin låda för att vila till nästa jul.Men julgranen får vara kvar några dagar till..Imorgon är det jobb, det ska bli roligt att träffa barnen...Kram

Svar: En riktigt god fortsättning själv! Här hade vi också ett lugnt firande, allt för hundarna å barnen :-D Luran höll sig vaken å skålade in nya året, men Bogge kroknade med 20 min kvar. Vovvarna reagerade inte på smällarna, visste ju det med den gamle, men även vår ettåring klarade av det utan att stressa upp sig. Skönt! Då kan vi kanske lämna dem själv nästa år om vi vill vara sociala. Ha nu en fin nyårsdag, vi har hunnit med en lång sparktur hela familjen, och sedan har jag promenerat med grannen, för att nu bryta det hurtiga med att beställa pizza ;-D KRAM!
Therese Bjärstig

2014-01-01 @ 15:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: