En krans av kottar

 
 
 För någon vecka sedan fick vi ju en
försändelse från Dremel med bland annat
ett universalverktyg och en limpistol.
 
Så här i jultider har det varit mycket med
både det ena och det andra, så vi har inte
hunnit testa limpistolen förrän i dag.
 
 
 
 
 
 Och nog märks det att det är skillnad mellan
limpistoler och limpistoler, jag hade en lågprisvariant
tidigare som dels var bökig att använda/ladda nya
limstänger i, dels lämnade den långa "svansar" av
lim efter sig då man använde den.
 
Med den nya limpistolen från Dremel gick det
som en dans att göra vår kottkrans!
 
Jag valde att använda en halmstomme som
jag sedan limmade fast de av Luran omsorgsfullt
plockade kottarna på.
 
 
 
 
 
Slutresultatet blev riktigt bra måste jag tillstå.
Jag har förberett så att det finns ett hänge på baksidan
av kransen om man vill hänga den på väggen eller dörren,
men just nu ligger den på bordet i uterummet med ett
stort doftljus i sig.
 
Man skulle eventuellt kunna måla/spraya
kottarna vita och/eller dekorera med silverglitter,
men för tillfället är jag nöjd med des naturella uttryck.
 
 
 
 
 
Till limpistolen följde det dock med
stänger med glitter/dekorlim som Luran ville
använda på sina kottar och sin miniatyrkrans.
 
Dessvärre lyckades jag glömma att fota hennes krans,
och nu är det för mörkt för att ta någon bra bild.
Så den får ni se vid ett annat tillfälle!
 
Men vi är helt klart imponerade av
Dremels limpistol och kommer att använda den
ingen så fort tillfälle ges. Luran ville använda
glitterlimmet till att dekorera glasburkar
och göra lyktor exempelvis.
 
 
* * *
 
Detta inlägg är ett samarbete mellan
Sockenvägens Söta och Dremel.
 
 
 



Ida säger

Men Gud så kreativ du är! Den blev superfin!! Hade man gärna haft hemma på bordet :-) en perfekt julklapp oxå.
Å visst är det jobbigt med limpistoler som lämnar svansar. Så störigt.
Hoppas ni har en fin helg. Min jobblördag är snart gjord och jag längtar hem till tacos med mina hjärtan!
Kramkram<3

2013-12-14 @ 14:58:47
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Åsa säger

Ooo så fin kotte-kransen blev, Du är så himla pysslig å kreativ,
Varför har Du inte valt att jobba med hantverk å pyssel?
J är strax på ingående, han ringde nyss då var han 2 mil bort,
Kram,

2013-12-14 @ 16:09:23
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Åsa säger

Det blev inte någon sån där docka till Elin som hon önskade sig - hemska mamman ;-) Elin får en baby born samt dockkläder, jag blev snål...

Har Du/Ni träffat Annelie och sett flickan?
De var på Onsdax avslutningen i söndags,
Lilljäntan är väldigt lik sin mor,

Blev ingen varg kudde...

Nu ska jag laga mat å ägna mig åt lördagskvälen, kram

2013-12-14 @ 17:11:32
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

den blev superfin :) och så måste du visa Lurans glitterkrans imorgon :) lova!
Sv: mm, då var du pigg idag och förhoppningsvis var magknipet borta när du vaknade imorse
jag skickade bara iväg fem stycken julkort, så det är inte så många nu som förr
önskar er alla en myskväll <3

2013-12-14 @ 18:37:46
URL: http://kinaguld.blogg.se
farmor. säger

O så fin,är ni hemma i morgon,ska ner och byta bingolotto är sugen på trollen kram.

Svar: Vi är nog hemma, vi ska baka och göra polkabräck, möjligtvis åker vi en tur till byn på em, men fortsätter det snöa så här blir vi nog bara hemma så kom förbi!!!!
Therese Bjärstig

2013-12-14 @ 19:58:51
Johanna - Mamma till Leija säger

Så fint det blev med kransen & ljuset!

2013-12-14 @ 20:17:23
URL: http://skuggis.wordpress.com
Linda / CandyChristmas säger

Men så tjusigt... mycket lyckat.

jag har köpt "lackstänger" till min limpistol (som inte är någon lyxvariant, men som ändå funkar rätt bra). Ska bli kul att testa det nu till paketinslagningen.

2013-12-15 @ 21:37:50
URL: http://www.candygirl.nu/
Louice säger

Wow, riktigt fin krans!
Det blev ju verkligen såå snyggt och det av så lite.
Kul med lite pyssel! =)

Önskar dig en fortsatt fin vecka.
Kram

2013-12-16 @ 20:34:30
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: