Ernst, Ivar och Lucia

 
 
 Nej, det är inte namnen på boende på
ett ålderdomshem som är kvällens rubrik,
utan de närmsta dygnets hållpunkter.
 
Jag har precis strukit Lurans Lucialinne
och tillhörande röda band, samt plockat fram
Bogges pepparkaskläder och hatt.
 
Barnen är nybadade och Bogge är
dessutom nyklippt.
 
Luran ville våffla sitt hår men det gör
vi först i morgon bitti.
 
06.45 ska barnen vara omklädda och klara
på förskolan inför årets Luciafirande.
 
Har man inte julstämning innan, så brukar den
komma som ett brev på posten då man ser
barnen lussa!
 
Vi ska nu sätta oss och invänta kvällens
avsnitt av Jul med Ernst, lite glögg och
pepparkakor slinker nog ner medan vi väntar.
 
 
 
 
 
I natt ska vi visst få påhälsning av ännu ett oväder.
Denna gång går stormen under namnet Ivar.
 
Förhoppningsvis är Ivar snällare än Hilde,
så att vi slipper el-avbrott, materiella skador
och det viktigaste av allt, att inga människor
kommer till skada.
 
Jag garderar mig emellertid, vis av erfarenhet
sedan förra stormen, och önskar er alla redan
nu en riktigt fin Lucia!
 
KRAM
 
 
 



ansepanse säger

det låter jättemysigt :) sitter Luran och Bogge också med och ser på Örnst?
Sv: fint att M också kan vara med på luciafirandet och att ni nu får en myskväll tillsammans framför tv:n
jag håller tummarna för att Ivar ska visa sig från den allra snällaste sidan
bamsekramar <3

2013-12-12 @ 18:33:59
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Igår såg jag första delen av Ernst Jul, helt okey tycker jag,

Förhoppningsvis slipper vi strömavbrott, om inte blir valet lätt att stanna hemma,
någon Lucia ska Elin ändå inte fira,
lärarna har valt bort detta??

Funderar på att ringa As mamma och be henne hämta Elin i morgon, får se hur jag gör,

Här blir det säng säng sova sova sova direkt efter julkalendern, jag har lovat Elin sova ihop med mig och att jag ska läsa lite extra länge,

Jag blev så irriterad på lärarens noll respons,
hur svårt kan det vara att lyssna utan att börja säga att jag tycker tänker fel?

Ha en fin kväll, skönt M kom hem så Du slapp vara själv, kram

2013-12-12 @ 18:36:02
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / CandyChristmas säger

Ernst har jag missat -- här ser vi Terminator just nu. :-) glöggen tog vi före middagen(grönkålssoppa). Och nån IVAR har jag inte hört ska drabba oss.. hoppas ni slipper.

Gahhh.. så tidigt. Vi har alltid lucia klockan 14. Ingen behöver komma tidigare än vad dom brukar. Och föräldrarna har ganska lät att smita från jobbet - eftersom dom oftast har bara typ två timmar kvar at jobba. Och sen är alla pigga och glada - även dom minsta som har hunnit sova efter lunch.

Vi brukar ha "rätt" dag - men eftersom Lucia är en fredag i år och vi har så många som är "ordinarie" lediga på fredagar valde vi att lägga det torsdag så dom slipper komma till förskolan en extra dag "bara" för Lucia.

2013-12-12 @ 20:17:04
URL: http://www.candygirl.nu/
Znogge säger

Önskar dig det samma och hoppas att stormen blåser förbi snabbare än snabbt!

Kram

2013-12-12 @ 20:36:49
URL: http://znogge.wordpress.com/
Emma säger

Haha ja det är nog bäst du håller dig till julmusten :) Här väntar jobbar helg å sen är jag ledig till den 26 :) Känns ju inte helt fel då jag fortfarande inte har bakat något till jul än.

2013-12-12 @ 22:18:40
URL: http://emmaochviktor.wordpress.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Hoppas ni får ett mysigt luciafirande & att stormen inte blir så allvarlig!
Kram

2013-12-12 @ 22:21:23
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: