Julkort och julbestyr

 
 
 
Julen är för mig enbart en njutning, noll stress
och ångest. Förutom på EN punkt.
 
Julkort. Det är min akilleshäl.
De ger mig ångest och stressar mig.
 
Jag vet inte hur många år jag har haft som ambition
att ta ett fint kort av barnen och göra julkort som jag
ska skicka till nära och kära.
 
Hitintills har jag aldrig lyckats med den föresatsen.
Och det senaste 5 åren har det slutat med att jag
inte skickat några julkort över huvudtaget.
 
För att lindra mitt dåliga samvete brukar jag
skänka den summa jag skulle ha lagt på
vykort och frimärken till något välgörande
ändamål.
 
Inte desto mindre älskar jag att få julkort,
och blev väldans glad över det kort som damp
ner från Tina, och jag är spänd av förväntan
över att få se vem hälsningen ovan är
i från. Jag har mina aningar ;-)
 
Och det lär ju visa sig då barnen kommer hem,
för som ni ser är det bara de som får öppna!
 
 
 
 
 
Här är alla klappar inköpta och inslagna så när som
på 2-3 stycken som jag sparat med att slå in bara för
att det är så mysigt att göra det, och det ger sådan
stämning på uppesittarkvällen.
 
Jag har egentligen bara stora julhandlingen kvar
av mina julbestyr, för i dag tog jag och gjorde
mig själv julfin. Klippning och toning hos
bästa grannen och frisören Camilla.
 
Och aldrig är man så fin som då man sitter
där med toningen i håret ;-P
 
Hoppas ni har koll på era julbestyr, och kom i håg,
det blir jul den 24 december oavsett hur mycket
eller lite man hunnit göra!
 
KRAM
 
 



Frida - Vita villan säger

Jag har varje år sen jag flyttade hemifrån haft ambitionen att göra egna julkort. Även om det tagit tid så har det blivit lite av en 'grej', eftersom jag alltid gjort det. I år fick jag dock sänka ribban och prioritera annat. Så för första gången pryder nu mina barn julkorten som vi skickat. Jag använder mig av vanliga frimärken så man slipper stressa. För posten har ju ändå den garantin att de ska komma fram nästa dag. =)
Så lyxigt att få sitta i frisörstolen!
Själv kom jag på imorse att jag kanske borde börja leta fram något att ha på mig.. Någon affär kommer jag inte vara i närheten av innan jul så det får bli något gammalt. ;)
Annars är det lugn och ro här. Har mestadels varit ledig i veckan och haft gott om tid till att julstöka och även hunnit med att röja och rensa lite här hemma.
Ha en fortsatt bra dag!
Kram!

2013-12-19 @ 14:35:51
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Åsa säger

Å så lyxigt att sitta själv hos frissan,

Har även jag tänkt tanken både frissa & julkort men icke något mer än tanken har hittills inträffat,

Blir inget zumba avslut, Simone har för mycket på jobbet, trist,

Strömsund, till Js far & hans fru på lördag, det ser jag fram mot, Elin längtar efter farfar & farmor,

Jag trodde att julen skulle försvinna om jag låtsades som om den inte fanns ;-)

Ont i halsen har jag fått dessutom å Elin är snorig, snörvlar,

Kram,

2013-12-19 @ 16:04:08
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / Candygirl säger

Lyxtid hos frissan. Härligt

Jag gör egna kort. Förvånad? ?? Dom är postade och mottagna.

Men hemma har vi hittills bara fått ett endaste julkort..

2013-12-19 @ 16:58:33
URL: http://www.candygirl.nu
ansepanse säger

så härligt att få göra sig julfin i håret :) jag har gjort morortslåda idag, igår gjorde jag kålrotslåda, båda ett måste på julbordet :)
det där kuvertet känner jag igen :)
bamsekramarna och en myskväll till er alla <3

2013-12-19 @ 18:32:43
URL: http://kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Jag skickar lite julkort men det blir inte så många numera. Men alltid känns det som om jag glömmer någon...

Kram

2013-12-19 @ 19:05:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Ååå myyysigt att få snusa bebis,

Nu är granen klädd,
bildbevis i bloggen - så klart :)

I morgon kommer Bergman från Vilhelmina å säljer fisk så då måste jag köpa lite gott & blandat, pepparlax, inlagd sill och kanske något mer...

Med tanke på våra olika julaftonsbesökare - ja de är verkligen olika - så vete sjutton om inte tacos är bästa valet,
pappa vill ha det precis som vanligt, som det varit de senaste 50åren, samma sorts mat och det får inte smaka annorlunda,
mamma som tycker vi ska strunta i julen, alternativ de (far & mor) stannar hemma hos sig,
Js dotters pojkvän som är vegan,
J som inte vet vad han vill, men väntar sig att jag ska veta...
C som vill ha en Disney jul,

Meen bara att gilla läget och hoppas det inte blir nå bråk, pappa ogillar veganer och anser tydligen att han har rätt att uttrycka sin åsikt även om någon blir sårad...

Ja Du hör ju, är det konstigt jag har ångest??

Ha en bra kväll, kram

2013-12-19 @ 19:42:49
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Susanne säger

Förrut skickade jag många julkort. I år är vi nere på 12 stycken. Har börjat med att skicka till dom som skickar till oss. Men man märker att det ebbar ut mer och mer och övergår till hälsningar på facbook och i mail. Lite tråkigt..
Fast som du skriver, det är ett litet stressmoment.

Kramisar

2013-12-19 @ 20:15:51
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
En plats i solen säger

Julkort är mysigt och få :) Kanske nästa år du lyckas få iväg några :)

Ja det är skönt med ledigheten.... :) Förstår du räknar ner :)

2013-12-19 @ 22:29:22
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
Johannas Retro säger

Själv skickar jag bara kort till de jag får kort av ;) Skönt att skämma bort sig själv innan jul, funderar själv på att färga håret, fast blir nog efter nyår ;)

SV: Jasså? Ja de är nog rätt lättgissat vad gäller mig hehe! ;)

Kram

2013-12-20 @ 08:48:01
URL: http://johannasretro.com
ansepanse säger

Sv: här kommer bamsekramar från långtbortimormor, sista dagen på dagis före jul alltså :)
önskar dig och busisarna en fin dag
bamsekramen <3 <3

2013-12-20 @ 11:05:43
URL: http://kinaguld.blogg.se
Tina säger

God morgon hjärtat! Inte ska du ha dåligt samvete för att du inte har skickat några julkort! Nästa år tror jag att vi gör som så många andra och skänker pengarna till något välgörande ändamål istället. Hoppas ni mår bra och att ni får en skön ledighet. Här har jag och barnen också gått på ledighet. Tuva hostar fortfarande men är ändå pigg. Idag har vi än så länge inga planer för dagen vilket är jätteskönt. KRAM

2013-12-21 @ 07:56:55
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Har inte heller skickat några julkort i år...
Hoppas du blev fin i håret! Kram

2013-12-21 @ 14:38:11
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: