Månen vandrar sin tysta ban

 
 
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
 
Endast Tomten är vaken.
 
Och så vi förstås, men nu är det
bara tre tidiga mornar kvar!
 
Jag vet inte om det är jag eller
barnen som längtar mest till
julledigheten ;-)
 
Nu ska jag ta mig morgonens
kopp med te, friskus hett visst dagens
te i tekalendern. Jag hoppas det är godare
än de tidigare teerna som inte alls fallit
mig i smaken.
 
Nästa år kör jag nog på ett säkert kort
och beställer en lyxig chokladkalender ;-P
 
Ha en fin dag!
 
KRAM
 
 



Åsa säger

Månen såg lite mystisk ut nu på morgonen,
slöjmoln runt om,

Jag gillar fullmåne,
det blir ljusare,

Helt okey absolut att Du avstår,
det är ju en kul grej, inget måste :)

Vaknade i natt av Skrållan som plötsligt pratade på... dockan gör ju så nån gång ibland, blir väl nått fel där hon ligger å sover ihop med Elin,
Jag har köpt en sångskiva till Skrållan så efter julafton kommer dockan att få sjunga i stället :)

Ha en bra tisdag, kram

2013-12-17 @ 08:18:59
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Znogge säger

Synd att teerna inte motsvarade dina förväntningar. En lyxig kalender med finaste chokladen är nog ett säkrare kort!

Kram

2013-12-17 @ 08:27:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

här var det också ordentligt mörkt imorse
otur att téerna i kalendern inte smakat gott
jag tror att ni alla tre längtar lika mycket efter julledigheten :)
Sv: uj, ska du göra den långa resan till staden en gång till innan jul, kör nu försiktigt vännen och jäkta inte <3
bamsekramen <3

2013-12-17 @ 10:30:52
URL: http://kinaguld.blogg.se
Ida säger

Oh så vackert! Inatt är det fullmåne :-) trist att dina teer inte smakat. Choklad är ett mkt säkrare kort :-P sitter just nu å mumsar praliner från Åre. Herregud så gott det är! Å här funkar inte "det räcker med en" för chokladen är så god så den smälter i munnen!
Hoppas du får en fin dag<3 kramar!

2013-12-17 @ 12:27:48
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Christin säger

Bara 3 tidiga mornar kvar..!!??! Just nu är jag ledig och njuter... Det låter som att jag bara arbetar men så är inte fallet, men jag har inte tagit ledigt ifrån arbetet utan jobbar mina dagar som vanligt. Och det känns bra att göra så, det känns som att det skulle vara skönare att vara ledig under påsken...
Ha fina dagar med dina ungar och njut av allt fint!!

Svar: Ja, 3 dagar kvar till vi får jullov och får sovmorgon, men då man får sova brukar vi ändå vara uppe med tuppen ;-P Men vetskapen att man KAN om man vill är skön. Och du har rätt, det är nog mer värdefullt att ha semester till påsk, då man kan vara ute och njuta på ett annat sätt. Hoppas du får en fin mix av jobb och lediga dagar under jul, nyårs och trettondagen! KRAM
Therese Bjärstig

2013-12-17 @ 15:15:16
Emelie - Mamma till M säger

Vad tråkigt att du inte blev nöjd med teérna. Men dom hängde väl fint iallafall ;-)

Ja, jag älskar också sillen :) alltså all sorters fisk! Grisfötter har jag aldrig smakat.. :)

Kram!

2013-12-17 @ 16:05:06
URL: http://njutensmula.se
Åsa säger

Nedräkning mot JULLOVET :)

Köpte det första till JULBORDET/JULAFTON idag... skinkan, köpte även en julklapp samt fick hem lite julklappar jag shoppat på nätet,

Jag har all ångest Du kan tänka Dig och J sitter som tjuren Ferdinand och är hur lugn som helst, det ordnar sig säger han...

kram,

2013-12-17 @ 16:17:28
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Hoppas allt är bra med dig och att du inte blir förkyld nu lagom till jul.
Här hemma har det varit ganska mycket sen vi kom hem från Göteborg med julrusch och planering inför begravningen imorgon. Har knappt hunnit slå upp datorn.
Nu börjar jag iaf känna att jag är någorlunda klar....har bara kvar att köpa några sista klappar sen maten förstås som inte går att förbereda :).
Vilken otroligt fin krans du har gjort av lurans kottar...ja hennes lilla krans blev ju oxå fin <3.
Såå gott med polkabräck, det gjorde jag förra året men iår har jag bestämt att vi inte ska ha så mycket godis....får se om vi kan hålla det ;).
Tråkigt att inte din te kalender varit till belåtenhet så här långt. Chokladkalendern jag köpte har varit god men kanske inte värd sina 300:- som den kostade så nästa år tror jag vi ska göra våra egna :).
Ha nu en skön kväll, många kramar Ing-Britt

2013-12-17 @ 17:18:10
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
bexollila. säger

kan inte sova när det är fullmåne hehe (a)

Svar: Nej många har det problemet, själv sover jag oftast som en stock, fullmåne eller ej! :-D
Therese Bjärstig

2013-12-17 @ 19:46:00
URL: http://nattstad.se/bexollila
Linda / CandyChristmas säger

Tycker det varit flera goda - men många underliga också. Bus gillar INTE dom röda teerna.

VAr det fullmåne i natt???

2013-12-17 @ 19:49:42
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: