Sanning med modifikation

 
 

I år ställde jag fram denna planka först i dag,
annars brukar den få stå framme hela december.
 
Men jag tänker inte utmana ödet och ställa
fram den tidigare, för det verkar vara nog
så svårt för barnen att vara snälla de
kommande 24:a timmarna...
 
Man vill ju inte fara med osanning
till Tomten av alla ;-)
 
 
 
 
 
 
 Luran ligger dock riktigt bra till för tillfället,
för hon har hjälpt mig att göra bordsplaceringarna
inför morgondagens julmiddag.
 
Ädelgranskvistar som inte barrar,
och små retroinspirerade svampar med klämma
håller fast en liten etikett med gästernas namn.
 
 
 
 

Dessa små kvistar får agera bordsdekoration
tillsammans med små glas med värmeljus.
 
 
 
 

Så nu börjar det mesta vara förberett inför
morgondagen :-)
 
Ikväll ska vi griljera julskinkan och spela
bingolotto, dricka glögg och slå in de sista
klapparna. Precis så som en uppesittare
ska vara!
 
Hoppas ni har det bra oavsett vad ni ägnar
er åt så här dan före doppare dan!
 
KRAM
 
 
 



Britt säger

Visst är det skönt att man får fira sin egen jul i tycke och smak.Vi firar med barn och släkt,knytis,bara julklappar till de små,tomte,spelar spel och njuter av att vara tillsammans.Tycker så synd om de ensama till jul.Jag blir bara så berörd av det....Men nu ska jag griljera skinkan och vänta på Tomten.Önskar dig och hela familjen en God Jul.Stor Julkram....

Svar: Ja, det gör ont i hjärtat om man får höra att någon suttit själv utan att det varit självvalt. Vi sa just det att vi till nästa år ska försäkra oss om att en man utan nära anhöriga har någon att fira med, annars ska vi bjuda hem honom. Hoppas ni hade ett fint firande, och att ni har en god fortsättning <3 KRAMAR
Therese Bjärstig

2013-12-23 @ 15:47:45
En plats i solen säger

Vilken fin skylt :) Och jätte fina bordsdekorationer. Men gillar inte att du snott all snö! Skicka hit lite till mig så det är vitt när jag vaknar imorgon :)

2013-12-23 @ 15:48:36
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
Znogge säger

Vilken vacker och stilfull dukning! Där kommer ni att få en fin afton.

Kram

2013-12-23 @ 15:50:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Moster Carol säger

Å vad fin du gjort!!! Längtar såååå mycket tills i morgon. Det kommer att vara så mysigt att fira jul tillsammans med er ute i uterummet. :-)

Jag tror att tomten kommer från Furuvägen i år. ;-)

Kram

Svar: Tusen tack för i går, blev toppen trevligt och mysigt! Och sådan tur vi hade som fick behålla strömmen, hoppas det gick bra då ni kom hem i mörkret <3 KRAM
Therese Bjärstig

2013-12-23 @ 16:45:06
Åsa säger

Så fint Du & Luran har gjort,
Jag hoppas Ni slipper frysa i uterummet, det vore ju typiskt om det plötsligt blev minus 20 i morgon eftermiddag,
Nu har vi handlat, ca hälften av julklapparna är inslagna,
Tomten har lämnat klockslag då hen kommer... vanligtvis på förmiddagen men i år först vid 14tiden,
Ha en fin uppsittarkväll kram

2013-12-23 @ 17:41:56
URL: http://naltabblovers-blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Diggar skylten & fina dekorationer! Ni kommer få en grymt mysig julafton i uterummet ser jag! :) God jul från ett grönt Skåneland!
Kram

2013-12-23 @ 17:58:40
URL: http://skuggis.wordpress.com
Linda / CandyChristmas säger

åh sååå fint.. jag ska också ha ädelgran på bordet. Som servett"ring"...
Fast jag kan inte duka i förväg. Vi ryms inte i nåt annat rum än ungens så vi får möblera om efter lunch i morgon... men det går det med.

ikväll uppseittarkväll med provsmak. Slog in sista paketen idag - och pimpade två chokladaskar lite extra... så jag behöver bara äta godis och dricka gott ikväll!!!

Klädd som tomtemor, förövrigt.

ha en mysig kväll.

2013-12-23 @ 18:40:01
URL: http://www.candygirl.nu/
Linda / CandyChristmas säger

Glöm inte lyssna på julradio.se ikväll... Och gärna rösta på min låt! Såklart. Merry Christmas, heter den. Men dom har inte spelat upp bidragen ännu...

2013-12-23 @ 18:41:47
URL: http://www.candygirl.nu/
ansepanse säger

åh vad fint dukat inför julafton och Luran som varit behjälplig med dukandet <3
Sv: hälsa Luran och tacka, idag kom hennes brev med allt det fina hon pysslat ihop, Nemo och Sluggo älskade julgodiset, i morgondagens inlägg kommer jag att visa allt det fina vi fick, du får visa det till Luran sedan när du/ni hinner
ha nu en riktigt mysig kväll och en fin julafton
bamsekramar från långtbortimormor till era alla på Sockenvägen

2013-12-23 @ 19:28:59
URL: http://kinaguld.blogg.se
JUNITJEJ säger

Så fint dukat!
Jag passar på att önska dig en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!!!

2013-12-23 @ 20:32:54
URL: http://www.junitjejen.se
Frida - Vita villan säger

Härligt att ni ligger så bra till inför imorgon! Dukat och allt redan. Bra där!
Här är vi så gott som klara och känner oss så pass lugna att vi också spelar bingolotto. =)
Önskar er en riktigt God Jul och hoppas att ni får en fin dag och kväll imorgon!
Stor KRAM!

2013-12-23 @ 20:53:13
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Ing-Britt säger

Gokväll vännen!
Sååå fint ni har dukat du och Luran. Ska strax börja med det jag oxå.. Har nyss provsmakat den nygriljerade skinkan som blev riktigt god och snygg i år samtidigt som även vi spelar Bingolotto.
Kunde ta comp och åka hem ikväll då det blivit ett lagerhaveri på maskinen, toppen just idag :)
Din skylt vid dörren gillar jag skarpt och nog har du snälla barn även om de gör lite hyss ibland ;).
Ha nu en riktigt mysig kväll och en underbar julafton imorgon.
Julkramar i massor, Ing-Britt

2013-12-23 @ 20:58:13
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Susanne säger

Åhh vad vackert du gjort det. Riktigt julfint.
Vi var hos vänner och tittade på uppesittarbingolotto. Ingen vinst! Men deras gran blev klädd och jag fick en julklapp :)

Ha en riktigt god jul..
Kramisar

2013-12-24 @ 01:20:25
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
farmor. säger

O så mysigt , snart så syns vi kram.

Svar: Tuuuuusen tack för en mysig julafton <3 Idag har Luran vävt på sin vävstol! :-D
Therese Bjärstig

2013-12-24 @ 09:39:59
Linda säger

God Jul
Många kramar Linda

2013-12-24 @ 11:05:16
URL: http://lindas-plats.blogspot.se
ansepanse säger

Sv: nu är inlägget med Lurans fina julklappar till oss inne hos mig :)
hälsa Luran att kylskåpsmagneten pryder kylskåpsdörren nu, där kommer den att få vara för alltid
GOD JUL till dig vännen, till Magnus, till Luran och till Bogge
massor av julekramar från långtbortimormor
<3 <3 <3

2013-12-24 @ 11:19:08
Åsa säger

Igår kväll satt jag här i köket med paddan å vaktade på Saffrans sockerkaka, nu sitter jag å paddan här igen å kollar på Janssons Frestelse efter Per Mrbergs recept... förhoppningsvis får den godkänt när det är tid att äta,

En riktigt God Jul till Dig och Din familj,
Kram,

2013-12-24 @ 11:57:25
URL: http://naltabblovers.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: