Vem är det som lägger dit klapparna?


 
 
Högen av paket i uterummet kring granen
växer för var dag, och barnen springer dit så
fort de kommer hem från förskolan för att se
om det tillkommit något paket med just
deras namn på.
 
Luran är dessutom ivrig att själv lägga dit paket,
hon pysslar och fixar dagligen på förskolan så alla
lär nog få sig ett "äkta" Luranpaket  eller två ;-)
 
Men barnen är riktigt bekymrade över att jag inte
hör Tomten när han är där och lägger dit paketen,
för det innebär ju per automatik att jag inte heller
hör om tjuvar eller banditer kommer och
tar alla julklapparna...
 
Jag har dock försökt lugna barnen med
att ingen kan smyga så tyst som Tomten,
varken tjuvar eller banditer.
 
Dessutom skulle ju hundarna skälla om
tjuvar eller banditer försökte ta våra julklappar,
men Tomten som är snäll skäller inte vovvarna på!
 
Att ha frågvisa barn är sannerligen
bra för både fantasin och barnasinnet ;-)
 
 
 



Znogge säger

Det gäller verkligen att ha finurliga svar till hands när fundersamma och nyfikna barn frågar! Så långt du har kommit med klapparna.

Kram

2013-12-11 @ 17:43:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Anonym säger

Tomten är alla djurs vän så på honom skäller inte hunden :) stämmer dock ej på Bullen som skäller på alla okända och manliga figurer,

Här har jag en göralös Elin som trampar på mitt tålamod,
För två timmar sedan blev Nike hämtad och sedan dess har Elin varit som förbytt,

Blir denna gran den enda eller ska Ni ha en inne oxå?

Ha en bra fortsättning på onsdagskvällen, nu sa jag halka ut med Bullen.... Kram

2013-12-11 @ 17:47:01
ansepanse säger

och Tomten förstår djurens språk också, det får du säga till Luran, vovvarna kan prata med Tomten :)
tänk vad spännande för Luran att slå in en massa paket :) och på det viset kunna glädja så många med egentillverkade klappar
en fin kväll till er alla
kramen <3

2013-12-11 @ 18:19:50
URL: http://kinaguld.blogg.se
TJUGOFEMMAN säger

Hihi, barn är så härliga med sina funderingar! Och så smarta!
Men de va då väldigt va ofta tomten hann förbi hos er då ;)
Iof är tomten här flera gånger om dagen med, och tittar in genom fönstren för att se som barnen är snälla :P Funkar fin fint flera månader före jul när det börjar bli lite för bråkigt haha.

Jag har inte glömt bort dej vännen. Jag är bara så förkyld att jag inte orkat med något.. närmare två hundra olästa inlägg på bloglovin :P
Bäst jag fortsätter beta av lite..

Kramar ♥

2013-12-11 @ 20:59:59
URL: http://tjugofemman.blogspot.se
Jennie & FrökenFlis säger

naw! :) de gäller & ha bra svar dnabbt när dom kommer med sina kluriga frågor ;)

kram!

2013-12-11 @ 21:05:36
URL: http://jenniesays.blogg.se
Linda / CandyChristmas säger

Idag ringde tomten till vårt jobb. han hade sett att alla barnen inte är riktigt snälla med varandra hela tiden...

Sen var det en fyraåring som vart mäkta orolig...

- Visst skojar du Linda? Visst inte var det tomten?
- Är det när jag var dum med XXX han menade?

Vi sa att tomten sa inga namn... bara att han sett att alla inte alltid var snälla med varandra.

Den här pojken hade svårt att äta mellanmål. Svårt att klä på sig...

Och så frågade han igen om tomten.
- men det var ju så länge sen.. inte kan han sett det???
- Visst skojar du?

Så för någon blev det jobbigt... och ett samvete som blev lite påtagligt kom fram... ganska nyttigt. Faktiskt.

2013-12-11 @ 21:29:10
URL: http://www.candygirl.nu/
Fia säger

Barnen gör halva om inte hela julen . Tomten såg jag härom dagen ... han hade bråttom att hinna med alla barn .
kram .

2013-12-11 @ 22:04:00
URL: http://fiasdrommar.blogg.se
Tina säger

Hihi! Underbara Luran och Bogge! <3 Vi pratade faktiskt om igår om vi kanske skulle ta och slå in barnens julklappar och lägga dem under granen men jag vet inte om det blir för spännande för dem...Hoppas du får en fin dag vännen! KRAM

2013-12-12 @ 07:08:26
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Johannas Retro & Rockabilly säger

Naw så mysigt! Hur gamla är dina barn? :)

SV: Haha ja såhär i mörka tider hade det vart gött med en varm resa! :)

2013-12-12 @ 08:12:49
URL: http://www.johannasretro.com
Tess säger

Ville bara kika in och säga hej. Följde din blogg när jag skrev för egowar.se men nu har vi slagit ihop oss och familjebloggar istället :)

2013-12-12 @ 08:14:48
URL: http://www.familjenlindstedt.wordpress.com
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Vad härligt det är med små barn och deras funderingar. När mina var små kom tomten natten till julafton och lämnade paket i strumpan till de barn han inte hann till på dagen och om han hann på dagen var strumpan tom då var de ivriga som attan hela dagen.... De paket som låg under granen visste de att vi köpt :).
Fint med röda kulor i granen oxå även om även jag föredrar en mindre färgglad gran. Ska nog försöka övertala familjen att vi ska klä granen i veckan. Imorgon åker vi till Göteborg och ska på lördag gå på lisebergs julmarknad. Tyvärr lovar de regn hela helgen :(.
Ha nu en riktigt skön torsdag, kramar Ing-Britt

2013-12-12 @ 08:39:10
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Hahaha, ja, det gäller att ha fantasi när man ska svara på barns alla frågor! Här känner jag mig bättre & i em blir det lussefika på Leijas dagis!
Kram

2013-12-12 @ 09:17:21
URL: http://skuggis.wordpress.com
Britt säger

Tomten och alla barnen,vilka funderingar barn har kring vår tomte.Så roligt att höra tycker jag,förstår att Luran funderar om någon skulle sno paketen.....Man njuter så länge dom har tron.Här nere i Dalom har vi fått snö,så lycklig fast vi har +grader ute,men det kom så mycket att det ligger nog kvar.Själv har jag haft halsfluss med hög feber så det har bara varit att ligga i sängen.Så nu äter man pencillin,så imorgon ska jag vara tillbaka på jobbet.Kram

Svar: Ja jag tycker det är underbart att höra deras frågor och funderingar om tomten, även om Luran såg att tomten hade mormors guldörhängen i fjol, men hon har kommit fram till att mormor klädde ut sig till tomte för att den riktiga inte kunde komma, så tron finns än ;-D Så roligt ni har snö, här har den nästan försvunnit :-/ Inte skoj att se gräsmattan dan innan lucia :-( Trist att du åkt dit och legat i halsfluss, skönt att hör att du är på bättringsvägen - fortsätt så! KRAM <3
Therese Bjärstig

2013-12-12 @ 11:33:46
ansepanse säger

Sv: kommer inom och önskar dig en fin torsdag (jag var tvungen att tänka efter vad det är för en dag - hahaha)
kramar <3

2013-12-12 @ 11:48:24
URL: http://kinaguld.blogg.se
Susan säger

Hihi...ja...tomten är helt klart bäst på att smyga;)

Kramar

2013-12-12 @ 17:19:02
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: