Oljelampa

 
 
Ikväll bjuder jag på några oskarpa glimtar från
mitt arbetsrum, eller snarare på min oljelampa.
 
Den är ny men i gammaldags tappning. Och är något
man kan lita på oavsett teknik och elektricitet.
 
För det har jag fått nog av i dag.
 
Först lägger min sprillans nya jobbmobil av,
och måste reklameras.
 
Sedan ska jag koppla upp min nya datautrustning
och inser då att tagentbordet inte går att koppla
via usb-port till datorns dockstation. Således
måste ett nytt beställas med rätt anslutning.
 
Dessutom tycks inte
skärmen och dockstationen vara kompatibla så i
morgon väntar ett lååångt samtal med någon som
kan hjälpa mig med teknisk support...
 
När tekniken inte fungerar så är det
mindre bra att jobba hemifrån :-/
 
 
 
 
 
Som grädde på moset så får jag dessutom jobba
tills jag är 80+ med tanke på dagens pensionsprat...
 
Skämt å sido, fullt så illa var det inte.
 
Men en postkod- eller triss vinst skulle sitta fint ;-P
 
 
 
 
 
 
 



Emelie - Mamma till Malte säger

Ja, visst var det så :) Skönt med lite lugn och ro, men det bästa är ändå att ha fullt liv hemma. Hihi.

Okej, ja det finns nog inte så många tror jag. Sundsvall, malmö och stockholm tror jag. Men det var kul att besöka. Även om vinsten var liten ;)

Kram!

2013-02-05 @ 20:37:28
URL: http://njutensmula.se
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Charmig!
Tändare och ljus är ett måste hemma fall att strömmen går...gärna värmeljus så vi inte fryser ihjäl :P
Dags att investera i en kamin känner vi..

Hua, du är duktig som tog tag i pensions snacket. Jag orkar inte sätta mig in i allt..men har iaf sparat undan lite varje månad i något år nu :)

NU som först blir det kladdkaka :D
KRAMIS ♥

Johanna - Mamma till Leija säger

Mysig lampa! Nej, va trist med allt teknikstrul!
Nu e det natti natti för min del. Kram

2013-02-05 @ 21:42:20
URL: http://skuggis.wordpress.com
Linda säger

Oj - bättre dagar kan man ha, rent tekniskt. Hoppas det löser sig med datorn i morgon då.

2013-02-05 @ 21:44:25
URL: http://www.candygirl.nu
Britt säger

Din Mac är så söt i sina öron,charmigt...Ja teknikens värld,ibland blir man bara så less.Fast jag är ingen prylnisse,som ska ha det senaste.Jag brukar säga att det klar man sig utan.Men,men man får tänka om,man lever ju i den digitala världen.Och nu skulle man inte klara sig utan dator.Men krånglar den får man gråa hår och ropar på sonen,som är snäll och hjälper sin mamma.Så jag förstår att du blir sur,när du ska jobba hemifrån och det inte fungerar.Nej,jag tänker inte jobba en dag efter 65.För då ska jag skaffa mig en hundvalp,så man inte stelnar till och blir lat.Men man kommer nog att längta efter sina goa ungar på jobbet.Köp en triss i morgon och jag håller tummarna. Kraam

Svar: Ja jag gillar inte teknik, ett nödvändigt ont. Det ska bara fugnera, och jag undviker gärna finesser odyl då det enligt mgi bara är mer som kan strula då... Å nu har jag mailat 5 mail ang hur jag ska reklamera telefonen å har ännu inte kommit dit jag ska, och dataproblemet skulle de komm förbi och kika på trots att ajg slrev uttryckligen att jag jobbar hemifrån 25 mil från universitetet, så det lär nog dröja innan de dyker upp ;-P Ska ta dig på orden å köpa en lott i dag, kanske så har jag mer tur där än med tekniken... Varma kramar!
Therese Bjärstig

2013-02-05 @ 21:52:07
Linda säger

Åh vilken fin lampa!

Svar: Tack! Köpte två och har en i sommarstugan och en här hemma, å i går så sa Svea "Mamma det luktar sommarstuga" då jag tände den :-D Antagligen doften av lampoljan. En liten föraning om sommar...
Therese Bjärstig

2013-02-05 @ 21:53:56
Queen of Kammebornia säger

Vilken fin lampa! Visst skulle det vara fint med en liten vinst :)

2013-02-05 @ 22:07:44
URL: http://queenofkammebornia.se
Emma säger

Teknikstrul är verkligen ingen höjdare! Hoppas du får hjälp att lösa problemet imorgon!
Ang pension så lär vi nog aldrig kunna gå i pension! Pensionssparar också, inget roligt men känns som ett nödvändigt ont!

2013-02-05 @ 22:33:02
URL: http://www.embra.blogg.se
Ing-Britt Rosenback säger

God morgon vännen!
Idag var det inte kul att gå upp när klockan ringde, kudden verkade extra skön idag ;).
Vilken fin lampa du köpt och vasen i bakgrunden den är bara sååå snygg.
Tekniken ja den kan man allt bli totalt vansinnig på..man tycker ju att sånt bara ska fungera särskilt när det är nya grejor. Håller tummarna att du får ordning på allt idag när du pratar med supportern.
Önskar dig en bra dag, kram Ing-Britt

2013-02-06 @ 05:06:57
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Farmor säger

Då håller vi tummarna för postkod,vann en gratis lott i 2 månd så med 4 vore det vell attan om man inte skulle vinna.

Svar: Ha ha nej nu bara måste du vinna sådn tur som du har :-D KRAM
Therese Bjärstig

2013-02-06 @ 06:28:57
Miranda säger

Jag köpte en oljelampa på auktion. Skärmen var trasig och jag tycktes ha gjort ett fynd, då den edast kostade mig 75 kronor.....pyttsan! Ny skärm kostade närmare 800:- på Lampkupan, så engång i tiden fanns i Dorotea...Jaja, hur som helst, den är snygg och jag är oerhört rädd om den =)

2013-02-06 @ 06:56:30
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Miranda säger

TACK, såg just nu att du hade skickat inte en tumme upp i VK. Det värmde ♥

2013-02-06 @ 07:52:40
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Tina säger

Hej finaste! Usch ja teknik ska bara funka! Hoppas det löser sig med allt idag hjärtat! KRAM

2013-02-06 @ 08:10:46
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Jenny Hamberg säger

Visst är d deprimerande med pensionssparande:-S har sparat till pensionen sen jag var 25 iaf... Men som du säger.. Vi kommer att få jobba tills vi är 80:-S

Svar: Ja tandläkarbesök, gynundersökning och pensionssparande är ungefär lika trevliga saker, men nödvändiga dock. Hoppas innerligt att man blir en kry gammling så man hinner njuta lite då, så man inte jobbar å sen dör knall å fall när man väl går i pension... Får nog ta å se över efterlevnadskyddet på pensionssparandet så det inte flyger iväg i någon fond el liknande, vill ju isf att ungarna ska ha nytta av att mamma var förnuftig å tog tag penssionssparandet ;-P
Therese Bjärstig

2013-02-06 @ 08:22:17
Emelie Petersson säger

Vilken underbar oljelampa :-) Och jag tror precis som dig att vi får jobba tills vi är minst 80..

2013-02-06 @ 08:42:04
URL: http://syrum.blogg.se/
ansepanse säger

aj, sådant strul med det tekniska, det ska ju bara fungera, usch då, hoppas att du får den hjälp du behöver så att allt går som smort igen
åh vilken söt lampa, VAR har du köpt den, jag skulle vilja ha en likadan :)
Sv: hoppas att du känner dig lite bättre idag vännen
bamsekramar <3 <3

2013-02-06 @ 11:35:32
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Gillar oljelampan, gillar dock INTE att Du ställt den på en hög med böcker... så gör man inte!
Så där ja, nu har jag fått säga mitt ;-) tro om Du lyssnar bättre än Elin på mina visdomsord :)
Ska lämna Elin hos morfar när jag ska på sjukan, hon behöver miljöombyte... luftrören låter bättre å hon är rastlös som tusan, arg som ett bi då det inte blev skola i dag...
Ang pension så är det bara att hoppas jag har en man som kan försörja mig till dess jag dör ;-)
Jag är ju precis hur oteknisk som helst, är inget big fan av nya moderna mobil/data då det lätt blir strul.
Ha en fin onsdag trots det trista vädret.

2013-02-06 @ 11:39:47
Gardenhouse säger

Olje lampor är såå fina! Och som du säger pålitliga...dessutom ger de ju värme ;)
Trist med teknik då det inte vill sig...i såna situationer som din är det nära att jag bara vill hiva ut sakerna genom fönstret!
För i såna situationer har jag verkligen inget tålamod :(
Hoppas du finner lösning idag!
Kram Sussi

2013-02-06 @ 13:14:56
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Susan säger

Blä...trist då det tekniska inte fungerar.

Kramar

2013-02-06 @ 14:35:02
URL: http://susan.itelit.com
Jennie & FrökenFlis säger

den va verkligen fin, mysigt att ta tänd när du jobbar :)

Kramar!

2013-02-06 @ 18:06:32
URL: http://jenniesays.blogg.se
Annika - kort & gott säger

Så himla fin din lampa är! Kan tänka mig att skenet från den är riktigt mysigt.

Teknik är bra så länge den fungerar, hoppas att du får hjälp att fixa till det!
kram Annika

2013-02-06 @ 19:40:43
URL: http://annikakortogott.blogspot.se/
Emma säger

Superfin lampa...vill ha.

/Emma

Svar: Hej och tack för din kommentar, för då hittade jag till din blogg. Men dessvärre tycks jag inte kunna kommentera dina inlägg? :-/ Men du fick mig att dra på munnen många gånger då du skriver med glimten i ögat och dessutom visar fina inredningsdetaljer m.m. Hoppas du stillat hormondansen med choklad, det är nämligen den bästa medicinen ;-D Trevlig helg!
Therese Bjärstig

2013-02-06 @ 20:45:06
URL: http://endelavemma.blogspot.se/
Jennie- Hemmafru säger

Åhh så mysig lampa!

2013-02-07 @ 06:50:30
URL: http://kampan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: