Takdropp och förberedelser

 
 
Vilken underbar dag!
Solen skiner och det droppar från taken.
 
lunchen passade jag därför på att städa
uterummet och satte mig sedan där och drack
kaffe och slog in Bogges födelsedagspresenter.
 
Det gäller att passa på att göra lite
sådana förberedelserhan är borta ;-)
 
För i dag är de som sagt med pappan
i huset och tittar till skogskojan och
får testa att åka i skotaren.
 
 
 
 
 
Själv gör jag veckans första och sista arbetsdag i dag,
och känner mig riktigt stressad då jag tänker på allt
som borde ha gjorts men som nu inte har gjorts
på grund av veckans vabbande.
 
Men sådant är livet, och sjukdommar rår
man ju inte på. Så det blir att gilla läget och
ta nya tag till veckan istället.
 
För nu behöver jag helg, och samvaro med
familjen utan sjukdomar.
 
Eventuellt blir det en tur till byn för att se på lite
veteranskotrar i morgon, och på söndag passar vi på
att fira Bogge (som fyller tre år på måndag).
 
Hoppas att ni alla har en riktigt skön
och avkopplande helg framför er!
 
KRAM
 
 
Ps. Passa på att var med och tävla om ett paket
PlayMais från Ekoleko, ni är inte så många som
deltar så chansen att vinna är stor! Ds.
 
 
 
 
 
 
 



Nina säger

Gick faktiskt rätt så bra att baka, förutom att kakan råka va inne lite för länge i ugnen =p Men fick mvg ändå av familjen.
Här vankas tjejmiddag/kväll och övernattning. Den årliga sammanstrålningen sker i Dorotea iår. Men kan bara delta fredag-lördag. Imorron kväll äre karln som ska på fest. Å han å barnen far till svanabyn imorron oxå för å kolla på skotrarna. Får se om jag hänger med eller om jag mysar med vännerna istället. Hoppas ni håller er friska och krya nu!
Kram kram och ha en toppen helg!

2013-02-22 @ 15:49:11
URL: http://www.ninuz.blogg.se
Ida säger

Å vilken fin bild! Visst är det skönt med sol?! Här är det rått ute men solen har ju som sagt varit framme å då får det vara så kallt d vill :-P
Jag har halsont (igen) å är väldigt trött. Förstår inte var alla baciller kommer ifrån. Men antar att d är från dagis ;-) jag som aldrig blir sjuk. Nu är det den ena förkylningen efter den andra. Suck.
Hoppas ni får en riktigt skön helg! Kramkram!

2013-02-22 @ 16:05:28
URL: http://ettnaturligtvis.wordpress.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Vilka fina presentpapper! Låter som ni kommer få en mysig helg! Själv ska jag förbereda mig mentalt inför nästa vecka som innefattar jobb mån-fre. Första riktiga arbetsdagen på nästan 2 år. Och på söndag ska vi fira morfar som fyller 80!
Kram

2013-02-22 @ 16:28:53
URL: http://skuggis.wordpress.com
Linda/candygirl säger

Avkopplande helg? Nej inte det. Men rolig - ja!

Visst är det härligt med vädret. Dock hinner jag inte ut med nosen utanför dörren - annat än att ta mig från a till b och åter igen den här helgen. Men å adra sidan är det kul och vi får bra med komptid.

2013-02-22 @ 18:03:36
URL: http://www.candygirl.nu
ansepanse säger

vilka fina Bogge-paket :) takdropp och sol, härligt, och nu får du njuta av helgen tillsammans med din fina familj
Sv: kan tänka att Luran och Bogge tycker det är roligt att få följa med pappa sin till skogen
bamsekramar till hela familjen <3

2013-02-22 @ 19:04:20
URL: http://kinaguld.blogg.se
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Äntligen hinner jag in en snabbis till dig. Har haft bråda dagar och mycket på jobbet.
Vad roligt för kidsen att få vara med pappa och åka skotare en dag. Och skönt för dig att få förbereda lite inför Bogges firande på söndag, finfina paket får han.
Härligt att ni även fått lite vårvackert väder, här hade vi det igår men idag var det -6 och snö igen :(. Nu längtar man verkligen till våren och jag kan tro att det är lycka att kunna utnyttja ert fina uterum igen. Håller tummarna att Gottner snart dyker upp med bord och bänkar.
Ha nu en fortsatt mysig fredagskväll och en underbar helg.
Många kramar Ing-Britt

2013-02-22 @ 20:45:50
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Frida - Vita villan säger

Så fina paket!
Även här har det varit fint väder idag och ca 3 plus i solen. Tänk om våren är på gång? =)
Hoppas barnen hade en mysig dag i skogen med sin pappa, måste varit ett äventyr.
Hoppas ni kan få hålla er friska nu!
Kram kram

2013-02-22 @ 21:14:10
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Ljuvligtvitt och busiga gossar säger

Snyggt papper!! Synd att det snart rivs sönder av små (förlåt bogge, du blir ju stor nu;)) fingrar :P

Sjukdomar kommer alltid vid fel tillfälle. Och med små barn även för ofta.
Jag börjar redan få ångest för jobbstarten, kommer ha tre barn att vabba för då och då, och det kan lätt bli för mycket så det blir sura miner :/

Hoppas ni haft en fin kväll! Och att barnen hade det gött i skogen :)
Kramar och go natt!

Åsa säger

Gillar verkligen omslagspappret på Holgers presenter.

Gick det bra för de små å pappan igår i skogen?

Ha en skön lördag *kram*

2013-02-23 @ 10:31:30
ansepanse säger

Sv: kommer inom och önskar er alla en fin lördag, kalasförberedelser kanske??
här skiner solen idag
bamsekramar vännen <3

2013-02-23 @ 11:13:16
URL: http://kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Vilka läckra presentpapper och så fina paket! Kommer säkert att bli uppskattade när det blir så dags :-)

Önskar en fin lördag!

2013-02-23 @ 12:43:58
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: