Furuförvandlingar 2012

 
 
För tillfället kryllar det av årskrönikor, tillbakablickar och
fotocollage över 2012 års händelser här i bloggvärlden.
 
Jag kan ju inte vara sämre, så här kommer mitt bidrag
på temat "Furuförvandlingar 2012".
 
I januari målade jag om två furustolar som fick bli våra
nya nattygsbord.
 
 
 
 
 
I februari målade jag en hel del småprylar, bland annat
den hylla ni ser ovan, samt ett gräsligt nyckelskåp
som blev ett rosa hjärtskåp på Lurans begäran.
 
I mars får målarpenseln vila då vi istället är
ute och njuter av den härliga vårvintern.
 
 
 
 
 
 I april är jag framme med penseln igen, även denna gången
är det en del småprylar som fixas. Bland annat brickan ovan
samt ett par träskor från Holland som blir vita
och får agera blomkrukor.
 
 
 
 
 
Inte direkt en furuförvandling, men av färgresterna från
Lurans rosa skåp pysslade vi i maj ihop läckra små
burkar för förvaring.
 
I juni och juli målades inga prylar, utan istället var det
brädor till altanbygget som vi började måla...
 
 
 
 
 
I augusti målar jag om en byrå och byter knoppar,
och vips har jag en snygg förvaring till uterummet!
 
 
 
 
 
Jag hinner även att måla min brudkista i furu som
får agera bord framför soffan i uterummet.
 
 
 
 
 
I september målar jag en tallrikshylla som jag fått av
min mamma och som var gräsligt ful innan, samt
målade färdigt mina svarta horn som
också de återfinns i uterummet.
 
 
 
 
 
 I oktober dör målande av och har varit vilande
fram tills nu, men nu kliar det i målarfingrarna
igen och jag hoppas få tummen ur och
måla hallen på övervåningen...
 
Men då det är ljusgul väv där och inte fulfuru
så kan det dröja innan den berömda tummen åker ur
för den har ju suttit där i ett år redan ;-P
 
KRAM
 
Ps. En "riktig" tillbakablick över mitt 2012
kommer lite senare Ds.
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Åsa säger

Tillbaka från mor & far på Fågelstigen.
Elin har fått 45 minuters kvalitetstid med morfar - de var ute och lekte, åkte pulka.
Sedan gjorde mormor pärbullar till mellis :) då även Elins kompis Nike kom å var med oss på Fågel.
För Elin en mycket bra dag, först morfar å sedan dessutom Nike, det är LYCKA.
Gillar verkligen Din tallrikshylla, de svarta hornen å Hello Kitty burken :)
Jag hoppas M mår bättre nu.
Ha en fin fortsättning på torsdagen, nu ska jag lägga mig en stund *kram*

2013-01-03 @ 15:41:31
Linda säger

Du gillar att måla. .haha.. och ruskigt snyggt blir det ockdå.

2013-01-03 @ 16:46:23
URL: http://www.candygirl.nu
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ säger

Åh vad fint allt du målat blivit:) Hur gör du för att det ska bli sådär snyggt haha:)

sv: Skönt att jag inte är ensam om att tycka att rean enbart erbjuder skit i år:)

Svar: Först sprayas möbeln svart, därefter målas den i vitt/ljusgrått och så chabbas den med slip, rasp, sandpapper, stålull m.m. :-D
Therese Bjärstig

2013-01-03 @ 16:52:47
URL: http://patriciac.blogg.se
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Shit va du målat ;)
Men den där söta hello kitty burken, den har jag helt missat! Så söt :)

Ser fram emot resten av din årskrönika ;)

Tack för alla "krya på dej" ♥ Lite bättre känns det, tror jag..
KRAMAR

♥ Carina ♥ säger

Men jisses! Sov du med penseln i handen i fjol? ;)
Finfint blev det i alla fall :)
Kram

2013-01-03 @ 18:16:25
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Åsa säger

Bara det inte är nån elak form av influensa M fått... har hört flera som ligger helt däckad, hög feber å ont i kroppen.
Medan jag å Elin roade oss har J tagit bort julgran å de flesta ljusstakar å stjärnor från fönstrena.
Han ska ju operera tredje axeln (!) fredag 11/1 så jag bestämde att allt jul skulle bort innan dess, behöver ju Js hjälp för att stöka undan.
Ha en vilsam fortsättning på kvällen *kram*

2013-01-03 @ 18:54:06
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
cecce säger

Inte klokt så mycket snyggt du gör av gamla saker!!! Önskar jag kunde...:-)

Tack, läkaren trodde inte det var bråck, däremot undersöker de njurarna.Mer prover i morgon, men förhoppningsvis är det inget allvarligt!!

Kramar Cecce

2013-01-03 @ 19:00:39
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Znogge säger

Vilket imponerande och kreativt år 2012 var för dig. Så snyggt allt blev. Jag vill också kunna...

Kram

2013-01-03 @ 19:07:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
Johanna - Mamma till Leija säger

Ja, som du har målat! Jag funderar på att måla mitt köksmöblemang vitt (det e ek nu).
Kram

2013-01-03 @ 19:11:59
URL: http://skuggis.wordpress.com
Susan säger

Massa fint du målat...och jag diggar vitt stenhårt=)

Kramar

2013-01-03 @ 19:19:58
URL: http://susan.itelit.com
ansepanse säger

du har verkligen målat under 2012 :) och fint har det blivit :)
Sv: jag ska gratulera från dig imorgon :)
bamsekramar vännen <3

2013-01-03 @ 19:34:55
URL: http://kinaguld.blogg.se
Tina säger

Hej hjärtat! Wow! Så mycket FINT du har gjort! Hoppas du har haft en fin dag. Här har barnen en kompis som ska sova över, de ska snart i säng och det ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan de somnar. KRAM

2013-01-03 @ 19:40:25
URL: http://familjenrosmer.blogpsot.se
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Då är det säkert samma som oss, någon sorts influensa antagligen. Då brukar man ju ha värk i kroppen :(

Bryssel? What? Varför bodde du där? Nu blir jag nyfiken :)

Kramar

Petra säger

Hej hej vännen!
Så fint så. Kan inte sluta avundas dina ideer. Du e en riktig idespruta du. Smitta av dig på mig tack =)

Jajemen. Idag eller ja hela kvällen har jag o sambon suttit o lagt in massa digitalkamera litteratur på tradera. Fick 2 LÅDOR av en vän. Så hoppas på en liten extra slant så här lagom i januari.
Ha en underbar kväll. Eller ojsan de e ju snart natt =)
kram kram fina du

2013-01-03 @ 21:49:42
URL: http://zupermamman.blogg.se
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Vad flitig du varit med penseln under året. Och så himla snyggt har ni fått det i erat fina uterum, snart så snart kan ni nog börja vara där igen.
Här har tyvärr inget kliande i fingrarna efter att börja måla om kommit...fast det skulle verkligen behövas ;).
Nu ska jag ta och krypa ner under täcket så jag årkar upp imorgon, då börjar ju min jobbhelg med dessa tidiga mornar igen.
Sov så gott, kramar Ing-Britt

2013-01-03 @ 22:02:14
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Mia säger

Så mycket fint! Gillar allt skarpt. :-)
Inspirationen har inte dykt upp ännu. Känner mer att jag vill greja i garaget så att jag kan få till en riktig loppis snart igen ;-) kram mia

2013-01-04 @ 06:08:17
URL: http://fruehrniz.wordpress.com
Cissi säger

Det blir så fint när du fixar, donar och målar :)

2013-01-04 @ 07:15:30
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Britt säger

Ja tänk nu har ett år gått igen, månaderna bara rinner iväg.Snyggt med ett svart älghorn,tror jag ska ta ner ett från väggen och måla det...Men då går väl gubben i taket,eller så får jag börja jaga älg själv.....Kram

Svar: Ja, min mamm brukade säga att ju äldre man blir desto fortare går tiden, och att det är på barnen man ser hur tiden rusar fram, då förstod jag det inte, men nu börjar det slå mig att så är fallet! Å du, hade du bara bott närmre så lovar jag att du skulle fått dig ett horn av mig! Hoppas du har en fin trettondagsafton <3 KRAM
Therese Bjärstig

2013-01-04 @ 18:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: