Ljuspunkt

 
 
Vansinnigt trött efter en natt med vakna barn,
och en hund som kräkts och gnällt oavbrutet.
 
Mängder av borden, måsten och ska/skulle.
 
Och som grädden på moset en magisk
tvätthög som aldrig minskar i omfång...
 
Tack och lov att helgen är i antågande!
 
Jag tar sikte på den och låter den vara
ljuspunkten i min annars rätt grå och
sega tillvaro.
 
Nu ett stort glas C-vitaminbrus,
en dos D-vitamin och en kopp te.
 
Har jag tur hittar jag kanske lite
djävlar anamma och tummen ur piller
i någon burk och sveper då en näve
av dem av bara farten.
 
Nepp, nu kickar jag igång dagen,
den kan ju rimligtvis bara bli bättre ;-)
 
KRAM
 
 
 
 



Ing-Britt säger

God morgon vännen!
Oj det lät inte alls positivt, hoppas verkligen du kan ta en tupplur på lunchen och försöka ta igen endel av nattens missade sömn.
Här här händer inte heller något roligt för tillfället utan vardagen är ganska grå och består mestadels av vardagliga måsten. Men till helgen hoppas jag på en tripp till en slalombacke och om jag har tur lyckas jag övertala mannen om en hotellnatt där.
Så praktiskt av dig att spara alla dessa ljuslyktor från Rusta, ska jag oxå börja med då jag många ggr önskat att jag haft såna små glas till efterrätter...
Vad duktig du har varit med ditt sockerförbud men som du har nu att kunna unna dig en dag på helgen vore nog något mera passande mig så det ska jag försöka mig på. Har faktiskt redan börjat och inte ätit sött sedan i helgen. Försökte springa på löpbandet igår på gymmet för första ggn men det gick inget vidare...att det ska vara så mycket jobbigare än att bestiga roddmaskinen...är verkligen impad av dig och din löpning.
Ha nu en bra dag vännen och hoppas du hittar dina piller ;)).
Många kramar Ing-Britt

2013-01-31 @ 07:53:55
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Tina säger

Åh vännen! Idag önskar jag extra mycket att vi bodde närmare varandra för då hade jag kommit till dig så hade vi kunnat dricka te under varsin filt i soffan. Jag känner mig ungefär likadan idag! Hoppas du hittar lite ork vännen! KRAM

2013-01-31 @ 08:07:25
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Klart den blir bättre!!
Du har ju ljuspunkten framför dej ;)

Strunta i det mindre viktiga och samla energi istället. Annars blir det kämpigt att hålla ögonen öppna ikväll...
Åh tvättberget kommer aaaldrig ta slut hur mycket du är klättrar! Testade ju själv i veckan ;P

Ha en fin dag du också <3
KRAMIS

lolla säger

Åhhh gud vad jag känner igen mig...sådär tråkig och grå och jobbig kan mina dagar vara också ibland, men bra att du laddar med lite vitaminer....
Du ska se att det blir bättre ju mera dagen lider framåt och så är det ju snart helg!!!!
kramen goa du
lolla

2013-01-31 @ 09:02:19
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Usch vilken natt! Ja, tur det snart é helg! Här blåser det som bara den, så nu ska jag kura ner mig i soffan. L é på dagis till kl:15, så skönt med egentid!
Kram

2013-01-31 @ 09:43:00
URL: http://skuggis.wordpress.com
Åsa säger

Huvva för sånna nätter :( det är ju då man funderar på varför man har barn & hund ;-)
Hittar Du nå sånna däriga bra tabletter ta med Dig en näve till mig då vi träffs ikväll.
Ta å vila lite på lunchen *kram*

2013-01-31 @ 09:50:02
Åsa säger

Ang tvättberg så funderar jag på hur VI kan ha så massa tvätt när vi bara är tre personer, min teori är att trollen i skogen lämnar sin tvätt här hos oss...

2013-01-31 @ 09:51:25
Ida säger

Å fy!! Om det är till någon tröst så vet jag hur det är!
Hoppas verkligen att du har möjlighet att vila dej under dagen!!
Jobbar du hemifrån ibland, har uppfattat det så.
Här har vi stormvarning så jag har tuva hemma(jag är ledig)
Dagen vänder till det bättre, det lovar jag :-)
Många kramar till dej!

2013-01-31 @ 10:30:38
URL: http://ettnaturligtvis.wordpress.com
ansepanse säger

ibland blir det bara lite för mycket och så har du inte fått sova ordentligt heller, tvätt ja, varför blir det alltid så mycket tvätt för
Sv: pulsa i snö :) det låter det, här finns inte en gnutta kvar
bamse- och styrkekramar till dig vännen <3

2013-01-31 @ 11:11:01
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda säger

ibland känns det så.. men imorgon är en annan dag så...

2013-01-31 @ 18:24:18
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: