Dejligt

 

Det var ett dejligt Danmark som jag besökte
förra veckan, och då kanske särskilt
den förrätt som serverades vid
konferensmiddagen.
 
Rökta räkor, himmelskt gott!
 
Således googlas det nu för fullt på olika
recept på rökta räkor då jag tänkte passa
på att röka även räkor nästa gång vi
röker fisk (troligtvis till midsommar).
 
 
 
 
 
Efter en god och trevlig middag satt det fint med
en promenad hem till hotellet. Det var en ljum kväll
och fullt på de uteserveringar vi passerade.
 
Jag och mina kollegor passade även på att
kika i skyltfönster så att vi visste vilka butiker
vi skulle besöka dagen efter då konferensen
var slut och vi hade lite tid att slå ihjäl
innan planet skulle ta oss hem.
 
 
 
 
 
Tyvärr regnade det lite på torsdagen,
men då jag inte är gjord av socker så begav
jag mig ändå ut och strosade och kikade i
affärer. Ja, jag kikade endast då jag främst
hamnade i olika inredningsbutiker...
 
Liiite svårt att få med sig porslin
och lampor hem i en liten kabinväska ;-P
 
Men som plåster på såren shoppade
jag en uppsättning nya kaffekoppar
Dollar när jag kom hem.
 
Både hela och billiga, två adjektiv som med
säkerhet inte hade kunnat appliceras
om jag köpt muggarna i Danmark.
 
Här regnar det nu, så jag tror jag
kryper till sängs och läser en bok och
lyssnar på hur det smattrar på taket.
 
Det blir ett bra avslut på en otroligt
härlig och avkopplande helg.
 
 
 
 
 



Åsa säger

Rökta räkor har jag aldrig smakat, låter ju intressant, borde ju smaka gott.

För "100 år" sedan var jag till Danmark, kommer bara ihåg chokladwienerbröd samt den röda korven.

Marknaden i Hoting har vi nog aldrig varit till sedan tidernas begynnelse... typ när vi nyss flyttat ihop & Js dotter var liten - hon fyllde 21 i början av juni - så det är länge sedan.

Vi var ju till Dorro igår... ockupation + kosläpp blev väl lite för mycket för mig, idag har jag blivit straffad... sämre mående.

Hur är det med Din mormor?

Jag läser nu Blindbock av Arne Dahl, rekommeneras.

Ha en fin fortsättning på söndagen *kram*

2013-06-16 @ 20:05:19
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Danmark é trevligt! Trist med regn, men man sover extra gott då tycker jag. Här regnar det med. Vår helg har varit helt okej! Du får läsa inlägget sen när du har tid!
Kram kram

2013-06-16 @ 20:40:01
URL: http://skuggis.wordpress.com
Znogge säger

Vår yngsta dotter sommarjobbar på det lokala Rögeriet. Deras rökta räkor är inte fel alls! För att inte tala om laxröran...

Kram

2013-06-16 @ 20:42:00
URL: http://znogge.wordpress.com/
Skorpan och Loppan säger

Det är det som är det tråkiga när man är iväg sådär.. Man ser så mycket fint som man inte kan få med sig hem ;)

2013-06-16 @ 20:45:56
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it
Ing-Britt säger

God kväll min vän!
Oj vad många fina inlägg jag har missat hos dig. Har inte rört datorn under helgen och endast varit in några snabba svängar på insta via mobilen.
Vilka fina kuddar du köpte på HM Home, den butiken missade jag tyvärr.
Och så fint Svea dukat upp med godis i massa fina skålar, hon blir nog lika inredningstokig som du ;).
Kul med marknad, var det där Bogge skulle åka sin karusell han längtat efter? Fina ballonger de valt och jag tror jag vet vilken som är vems.
Tråkigt att det regnade i Köpenhamn men som sagt så dör vi ju inte av att bli lite blöta och du hade ju ett fint rött paraply ;). Räkorna både såg och lät riktigt goda, hoppas ni hittar något bra recept.
Här har det varit trädgårdsarbete på schemat hela dagen och det känns i händerna nu. blåsor mellan varje tumme och pekfinger :(.
Sov nu så gott och ha en fin start på veckan.
Många kramar Ing-Britt

2013-06-16 @ 21:34:37
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Jenni säger

Låter dejligt med grillning eller taco's. Nu var det ju länge sedan vi såg er :)
Hittar du ett bra recept på rökta räkor får du dela med dig av det, det låter som något som måste testas och Göran är nog sugen på att använda röken :)
Klänningen som Rasmus har köpte jag ifjol på H&M, tror jag såg någon liknande där i år också?!

Ja, målning! Trodde jag skulle hinna klart idag men nacken strejkade efter antal timmar stirrandes uppåt när jag skulle måla vindskivorna! Men snart! Och till helgen får vi nog byta ut våra fönster också så då har vi gjort bort alla MÅSTEN innan semestern, känns hur skönt som helst! :)

Ha en bra vecka!
KRAM

2013-06-16 @ 21:34:48
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
cecce säger

Härliga Köpenhamnsbilder!!
Jag ska snart dit igen. Du med??:-)) I så fall får vi bestämma träff och käka danska wienerbröd eller nåt. Eller en gammeldansk hade ju inte suttit fel:-)

Hoppas du haft en skön helg!

Kram Cecce

2013-06-16 @ 21:55:57
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Linda/Candygirl säger

Åh rökta räkor är ju sååå gott... vi har provat röka själv nån gång. Mums.. men vi brukar kosta på oss lite när vi får tag i det ibland. mumma

Svar: ja foppor ÄR praktiska - men fula, enligt mig. Jag äger ett par.. som jag klipper gräs i, målar och gör annat smutsjobb. Busungen däremot bor i sina foppor sommartid. men jag tycker det är den ultimata barnskon. På barn är dom till och med fina - andas frihet och ledighet, liksom...

2013-06-16 @ 23:03:09
URL: http://www.candygirl.nu
kaffehörnan säger

så enkelt kan se så läckert ut

2013-06-16 @ 23:14:39
URL: http://www.kaffehornan.se
lolla säger

godmorgon!
Läser att du haft en trevlig helg
Köpenhamn har jag aldrig varit till, men kan tänka mig att det är mysigt där...Skrattade gott när jag läste att du shoppat hemme på dollars istället för i Köpenhamn...det skulle jag också ha gjort!!!!
Häe blir det en låååång dag på jobbet, öppnar nu kl.6 och ska jobba till 4...usch så länge.
men i mnorgon åker Edvin och jag med Birka båten till Mariehamn = TOPPEN
Kram och ha en fin dag!!!
Lolla

2013-06-17 @ 06:09:22
URL: http://www.lollashus.blogg.se
ansepanse säger

det har jag aldrig smakat men det låter gott, vilka härliga Danmarks-bilder
här regnade det också igår
kramen vännen <3

2013-06-17 @ 10:10:49
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: