Midsommarhelgen

 
Redan efter lunch i torsdags begav vi oss
till stugan för att fira midsommar.
 
Vi har haft lite regn, men på det stora hela
en riktigt fin midsommar!
 
Vi vågade till och med duka upp för
midsommarmiddagen utomhus :-)
 
Inte en regndroppe föll, men däremot fick
vi besök av en massa mygg...
 
 
 
 
 
Luran gjorde sig midsommar fin i en ny
klänning, men det är inte lätt att se
go och glad ut då lillebror står på
andra sidan trädet och retas.
 
 
 
 
 
Retstickan i egen hög person!
 
 
 
 
 
Massor av god mat har det blivit i helgen,
lite för mycket för att det ska vara riktigt bra :-P
 
Men som tur är tog jag mig i alla fall ut
två löpturer under helgen. Bättre än inget.
 
 
 
 
Barnen har haft det toppen då de har
kunnat leka och härja med sina kusiner
som också firade midsommar i stugan.
 
 
 

Det har varit en riktigt skön helg, och den
extra dagens ledighet behövdes.
 
Nu är emellertid batterierna fulladdade
för en sista arbetsvecka innan semestern
tar vid på allvar. Oj, oj, oj så skönt
det ska bli!
 
 
 
 
 
Luran gjorde efterrätten till alla barnen,
en chokladpudding med godis i, och som ni
ser var den riktigt uppskattad ;-)
 
Väl hemma fick vi ta oss an en gräsmatta som
närmast liknade en djungel och ogräs som
hotade att ta över hela vår tomt.
 
Tvättmaskinen snurrar för fullt, barnen
är nybadade och ligger i sina sängar.
 
I morgon är det vardag igen, men det gör
inte så mycket då vi redan på fredag kan
åka till stugan igen :-)
 
Hoppas ni har haft en fin midsommarhelg
och att ni hunnit umgås med era nära
och kära. Jag ska se om jag hinner
kika runt lite senare ikväll.
 
KRAM
 
 
 
 



Moster Carol säger

Men vilken underbar bild du fått ta på Selma!! :-D Vår lilla cirkus apa...

Svar: Jag hade en jätte fin bild på min fina svägerska med, men den vågade jag inte lägga ut utan att be om lov ;-) Tack för en trevlig och GOD midsommar! KRAM KRAM
Therese Bjärstig

2013-06-23 @ 20:10:25
Åsa säger

Så söt liten chokladpudding tjej :)

Låter som Ni haft det skönt och att Du nu är laddad för en intensiv vecka.

Precis en sån midsommarkrans har Elin oxå... den ligger på ett bra ställe ;-)

Ha en skön söndagkväll *kram*

2013-06-23 @ 20:15:08
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Frederica (ljuvligtvittochbusigagossar) säger

Men Bogge din buse ;) Men Luran är jättesöt även med surläpp ;)
Låter som ni haft det riktigt mysigt! Trist med alla mygg förstås. Ni har ganska mycket där uppe med?

Vilken smart grej med korken :D Skulle jag nästan vilja ha på toadörren hemma :P Haha.

Så roligt att soffan fick va med i tidningen! Förstår att den fick det, den var inspirerande och blev väldigt charmig :)
Dock va det tydligen inte jätte inspirerande ändå, för mina målar projekt är fortfarande inte påbörjade :( Men mitt nya lilla bord tänker jag prioritera högt.

Ha en fin start på veckan vännen!
Kramar ♥

Johanna - Mamma till Leija säger

Vilken mysig midsommar ni hade! Haha, småbröder retas väl aldrig! ;)
KRAM

2013-06-23 @ 22:35:50
URL: http://skuggis.wordpress.com
Ida säger

Vad härligt ni haft det!! Å lika fina bilder som alltid! Söta fina barnen! Å vad duktig luran är som fixade efterrätten!
Å duktigt du är som varit ute å sprungit. Här har det bara ätits utan att röras :-P fast går ju faktiskt ut med hundarna varje dag.
Men ibland behöver man äta en massa onyttigt för att sedan tröttna på det å återgå till nyttigheter, så har jag gjort i helgen iaf :-)
Nu ska jag sova och hoppas på att förkylningen är som bortblåst till imorgon. Många kramar till fina dej!

2013-06-23 @ 22:52:39
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
ansepanse säger

vilken fin midsommar, och Luran är SÅ söt och fin i sin midsommarklänning och sin midsommarkrans i håret <3 Bogge är en riktigt karla-karl i sin skogsägar-keps
Sv: en trevlig midsommar hade vi också förutom det där du vet
bamsekramen vännen <3

2013-06-24 @ 10:30:04
URL: http://kinaguld.blogg.se
Cissi säger

Det var verkligen skönt med långhelg, igen ;)
Och Midsommarafton bjöd på underbart väder, och resten av helgen mer grått.
3 veckor kvar sen tar vi också semester, läääängtar!

Kram

sv: Det blev slutsålt på en gång vad jag minns men ibland ska man ha tur ;) Håller tummarna!

2013-06-24 @ 10:46:12
URL: http://cissileandersson.blogg.se
william säger

härliga bilder:D

Svar: Tack!
Therese Bjärstig

2013-06-24 @ 11:57:25
URL: http://canonguy.blogg.se
Linda/Candygirl säger

chokladbilden är underbar

Inga löprundor här. Maken vill promenera så då gör vi det - massor. Jag springer när jag är själv.

2013-06-24 @ 22:10:48
URL: http://www.candygirl.nu
Farmor säger

Vilka härliga bilder,jag ser att ni har haft en toppen midsommar,kram till er alla.

Svar: Jo det var en lugn å skön helg, längtar tills vi kan åka till stugan å njuta av lugnet igen. Ses vi på torsdag tro? Har lite svärmorsabstinens ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2013-06-25 @ 10:11:19
Farmor säger

Ja jag har några tidningar till barna så jag kommer förbi.

Svar:
Therese Bjärstig

2013-06-25 @ 21:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: