Pimpa, sy och fixa

 
 
Redan i måndags låg min vinst i brevlådan,
och ivrigt tog jag mig an Underbara Claras
senaste bok, en bok hon skrivit tillsammans
med sin syster.
 
 
 
 
 
 Skulle den vara bättre än hennes debutbok?
 
Rosetter av skumgummi svampar, njaaa...
Eller rosetter av cykelslang som halsband?
Not my cup of tea.
 
Dessutom känns materialen
inte särskilt miljövänliga.
 
 
 
 
 
Eller vad säger ni om Claras syster
som här sitter i ett linne med plastblommor på?!
 
Varken vackert eller smakfullt om ni frågar mig,
perfekt om man ska på temafest eller maskerad,
men ser annars lite för galet ut anser jag.
 
Smaken är som baken dock.
 
 
 
 
 
 Denna bustier med fransar, känns inte
heller så skoj. Dessutom inte "Clara" för fem öre.
 
Genomgående så är det mer av folklore/hippie
inspiration på de kläder som görs om än den mer
klassiska och chica vintagestilen som jag
förknippar Clara med.
 
 
 
 
 
 Och smyckena, även där får det bli ett njaaa i mitt
utlåtande, inget som tilltalade mig eller inspirerade.
 
Bokens stora behållning är Claras lite längre texter
eller kåserier/betraktelser som finns invävda,
dem läste jag med glädje!
 
Skotipsen var annars det bästa,
skulle kunna tänka mig att måla träskor,
så väl som att testa att tejpa eller pryda
skor med decoupage.
 
Även avsnittet om att sortera/rensa garderoben
var bra, det fick mig att lova mig själv att rensa
ur min egen garderob en regnig dag
under den kommande semestern...
 
Slutbetyget då?
 
 På frågan köpa eller låna, så blir
mitt svar låna!
 
 
 



Lolla säger

Håller absolut med dig.....stort not iallafall för mig....
Då är dina tips ba mycket mysigare och snygga...
Kram på dig
Lolla

2013-06-25 @ 19:21:36
URL: http://www.lollashus.blogg.se
ansepanse säger

av bilderna, som du visar upp, att döma så kan jag hålla med dig, det var inte något av det där som jag tyckte var något att inspireras av
Sv: vad bra :) nu har jag lärt dig något nytt :)
kramen vännen <3

2013-06-25 @ 19:32:14
URL: http://kinaguld.blogg.se
Josefin säger

Haha vilka fula saker som visades, vilka människor har på nåt sånt?

Kan tänka mig att du ser fram emot semestern nu!

Kramar

Svar: Ja, betänk då att jag inte valt ut det fulaste utan att det rätt genomgående var fula saker, iaf i mina ögon. Hade ju hoppas på vintagekläningar å kjolar i den stil Clara vanligtvis klär sig.... inte spetsdukar som ponchos osv...Ja, nu är semestern nära å som jag längtar!
Hoppas allt är fint med dig/er och att ni njuter av sommaren!
KRAM
Therese Bjärstig

2013-06-25 @ 19:41:42
Nina säger

Önskar så att jag kunde komma igång med träningen. Men jag varken hinner eller har orken just nu. Skulle bara bli ytterligare stressande moment för mig. Trist att din vinst bok inte levererade! Ja jag hoppas att xfolk kommer tycka om våran butik.Svårt att tillgodose alla, men vi ska göra vårt bästa ;-) Kram kram

2013-06-25 @ 19:43:13
URL: http://ninuz.blogg.se
Znogge säger

En lite för speciell infallsvinkel för mig känner jag nog... Men smaken är naturligtvis olika!

Kram

2013-06-25 @ 20:07:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Frida - Vita villan säger

tack för att du gav ett utlåtande om även denna bok. =)

2013-06-25 @ 22:27:11
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Ing-Britt säger

Gokväll vännen!
Nej inte skulle jag vilja ha nåt av det du visar ur boken så jag tror jag hoppar den. Vilken tur du vunnit den och inte spenderat onödiga pengar.
Skönt att du haft en bra dag, ny bikini det skulle helt klart jag oxå behöva men hatar verkligen att prova det. Hoppas du nu får testa den inom kort vid stranden. Här har vi haft härligt väder idag så bikini har varit dagens melodi och nu sitter jag med en öm rygg som är lätt röd i nyansen.
Imorgon är det jobb igen med snart semester här oxå, ska bli såå skönt. Vi åker ju till Båstad på lördag morgon :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

2013-06-25 @ 22:34:25
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Susan säger

Hmmmm....jag skulle inte heller vilja ha på mig något utav det som visades:/

Kramar

2013-06-26 @ 08:19:27
URL: http://susan.itelit.com
Tina säger

Hej hjärtat! Kikar in med en STOR kram! Hoppas du får en fin onsdag! KRAM

2013-06-26 @ 08:21:51
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Cissi säger

Vilken tur att det var en vinst, men ändå synd att den inte var som du hoppas på...

Jag är inte så teknisk så min man fixa och jag är superglad åt det!
Just nu lyssnar jag på "Hennes iskalla ögon" och den får mig att vilja vara ute och gå lääääänge på kvällarna, kanon!

Kram

2013-06-26 @ 09:39:22
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Åsa säger

Känns som om jag inte ens behöver fundera över detta bok, är det jakten på pengar tro som får Clara att lämna sitt speciella Underbara Clara koncept.

Yes :) vi var till Ström igår, blev både kusin lek och farfar & farmor träff, en nöjd Elin, dessutom köpte jag en klänning till Elin på Helens, bild kommer väl... en dörrmatta USA inspirerad från Dollar fick oxå följa med hem.
Igår kväll kom Js lillebror m sambo på besök, de blir kvar till i eftermiddag... Typ åker efter vi ätit middag.

Blir det Zumba för Svea i morgon?
Antingen campingen eller Kullerbacken.
Vet inte hur det blir för Elin, vi har anske ara en bil å den tar J om ska på egna äventyr, audi ska till doktorn ;)

Ha en fin onsdag kram

2013-06-26 @ 11:53:28
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Annika säger

Ja inte var det nåt för mig iallafall. Men jag börjar väl bli lite för gammal. Men jätte kul annars med ideer om hur man kan göra om och förändra kläder. Tack för bilderna.Ha det så bra.

2013-06-26 @ 22:54:15
URL: http://badtant.bloggo.nu
Jennie & FrökenFlis säger

va trist att den inte innehöll så mycket intressant att pyssla med, och jag får väl hålla med, inget av det du visar upp är särskilt snyggt faktiskt.

Härligt att du fått köpt dig en bikini :) Jag har flera stycken här hemma haha, men jag har precis rensat bort en hel drös som inte sitter bra längre efter jag födde flisan ;)

kram!

2013-06-27 @ 05:55:47
URL: http://jenniesays.blogg.se
Josefin säger

Haha ajdå var det värre än så? Jag trodde knappt att det gick ;-)

Det är bra här, vi njuter för fullt :-) Om man fick hoppas lite så hoppas jag på mer fint väder. Det är i och för sig rätt varmt ute just nu, men ingen sol och regnet hänger i luften.

En dag kvar nu till din semester :-)

Kramar

Svar: Ha ha jodå. Och det ska bli spännande att se vad bok nr 3 ska handla om...Sista dagen nu, så i em ska Luran, Bogge och jag göra tårta å fia in sommarlovet/semestern. Vi blundar för att det är grått och regn...
Sommarkramar!!!!
Therese Bjärstig

2013-06-27 @ 18:02:04
Alexandra - Pysselmaniker säger

Vilket roligt skotips - decoupage! Nu blir jag frestad att pimpa mina träskor :) Annars lät inte boken så himla rolig, verkar inte vara något som passar i mitt pysselbibliotek...

2013-06-27 @ 18:27:51
URL: http://pysselmani.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: