Inte som jag tänkt

I dag var vi förbi och grattade Carol lite i efterskott,
och även gammelmormor fick sig ett besök. Det gäller
ju att passa på då vi alla är friska...
 
 
Ibland blir inget som man tänkt.
 
Så är det just nu, inget går min väg och jag
sitter här hemma och ugglar med en inre stress
och deppar över en artikel som kom tillbaka i går
utan möjlighet till publikation då tidskriften
inte ansåg den passande och höll måttet :-/
 
Att behöva prestera och leverera känns sådana
här gånger mindre roligt, och man får påminna sig
om att egenvärdet och självkänslan inte sitter i
vad man gör utan i vem man är.
  
Men de gånger då det däremot flyter på och man
får saker publicerade eller ansökningar beviljade,
ja, då hoar man av glädje och känner en
enorm bekräftelse.
 
Det är väl emellertid  bara att kavla upp ärmarna
och ta nya tag. Men det gnager en oro i mig trots att
jag försöker att inte tänka jobb på helgerna utan
fokuserar på familjen till 100%.
 
Skönt att få skriva av sig lite frustration,
genast känns det bättre och man får
 perspektiv på saker och ting.
 
Nu ska jag se hur det går för mannen att ånga
bort det sista av bården i övre hallen.
 
Kanske blir det klart för målning
redan till veckan? Vore toppen!
 
Önskar er alla en fin kväll,
här blir det nog mys i soffan med lite ost och kex
när gubben är klar med bården.
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Ida säger

Vad jobbigt :-( men passa på att mys nu och försök att slappa så tar du nya tag på måndag igen! Kommer gå galant!
Jag har precis ätit klart en god middag och myser med ett glas vin i soffan framför bollibompa :D
Kram!!

2013-03-02 @ 18:01:32
URL: http://ettnaturligtvis.wordpress.com
Ing-Britt Rosenback säger

Åh vad ledsen jag blir över att läsa att inte du känner dig riktigt på topp :(. Tänk du på allt bra du har skrivit och de fina artiklar du fått i tryck, alla har ju sina motgångar och det växer vi ju av.
Försök du att släppa det nu och njuta av lördagskvällen med din fina familj.
Själv har jag storstädat köket idag och kört med mannens polermaskin på bänkarna ;).
Ha de nu så bra vännen, kram Ing-Britt

2013-03-02 @ 18:10:15
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Usch ja, det e trist när det inte går som man vill...
Hoppas ni får en trevlig kväll!
Kram

2013-03-02 @ 18:34:19
URL: http://skuggis.wordpress.com
ansepanse säger

vännen <3 skickar extra kramar till dig, det är ju så att det inte alltid går som man vill och tänkt sig, men snart får du målat om i trappan och nu har ni en myskväll tillsammans, härligt
förresten, vilken söt uggla, den tycker jag om
bamsekramar vännen <3

2013-03-02 @ 18:38:55
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Motgångar är ett otyg, att det inte blir som man tänkt är frustrerande, men det heter ju att man lär av misstag, växer med uppgiften osv fast inte känns det positivt och lärorikt just när det inträffar inte.

Härligt med liten utflykt å besöka nära & kära.
Vi har haft fikabesök så jag har gjort muffins, lättsamt med spontanbesök som inte förväntar sig något.

Elin är idag piggare, första morgonen hon var feberfri även om febern kommit smygande nu på eftermiddagen.
Förhoppningsvis slipper vi "hosta till dess hon kräks" under kvällen/natten, tycker det verkar som om Elin hostar lite mindre nu.

Ha en fin kväll, låter gott med ost & kex... *kram*

2013-03-02 @ 18:41:07
petra säger

Hej.
Ja tyvärr e de så de känns när inte allt flyter på som de brukar. Men ni har varit sjuka nu mkt o då presteras inte de alltid toppresultat vilket e förståligt. Var inte så hård mot dig själv, även om jag förstår exakt vad du menar. Stor styrkekram. Spännande med målarprojekt längre fram. O gud så gott med öst & kex. Mys & njut.
Massa varma kramar

2013-03-02 @ 19:30:50
URL: http://zupermamman.blogg.se
Ing-Britt Rosenback säger

Oj vännen, hoppas det inte är allt för allvarligt med mannen. Det var mig en vass bord ni har ;)). Skämt och sido så tror jag nog spiralen vänder snart.
Många många kramar till underbara dig <3

2013-03-02 @ 20:17:03
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Anonym säger

Stora kramar till er.. Ni behöver dom nu, ta hand om varandra och jag lovar jobbet vänder. Men visst är det jobbigt med motgångar i arbetslivet också!. Njut dennas söndag och hoppas att solen lyset hos er också massa kramar!

2013-03-03 @ 13:04:21
URL: http://idolinaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: