Kyckling med godis i magen

 
 
I dag sprang jag in på ICA för att köpa hem lite färskvaror
och kunde då inte motstå denna porslinskyckling
eftersom den matchar min gröna kanna så fint.
 
Jag gömde resterna av helgens lördagsgodis i den,
men så fort Luran och Bogge klev genom dörren pep de
i högan sky att de ville ha godis, för det brukar det finnas
i sådan där kycklingar... Snacka om ett sjätte sinne!!!
 
Nu sover de emellertid sött på Bogges rum, senaste
veckan har nämligen Luran sovit över hos sin lillebror.
 
Och hör och häpna, de kivas inte alls utan somnar
så snällt och sover dessutom bättre tillsammans
än vad de gjort tidigare :-)
 
Så jag klagar absolut inte, tänk bara om Mac kunde
vara lika duktig. Han måste nämligen ut minst en gång
varje natt, ibland fler. Men hellre det och att han säger
till än att han gör inne, bara att gilla läget.
 
Jag är förresten en usel bloggvän för tillfället,
det är över en vecka sedan jag hälsade på er.
 
Men jag hinner helt enkelt inte just nu då jag
lägger all min tid och energi på att hinna
få ihop en ansökan innan nästa vecka.
 
När ansökan väl är ur vägen lovar jag emellertid
att trakassera er i vanlig ordning  ;-)
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 



Linda säger

Den kycklingen var söt. Helt klart... Och rätt färg för mig!

Svar: Ja det är just uteblivandet av springadet som stör mig. Om man missar lite jobb nån gång gör ju inte så mycket... haha... (fast jag höll mig ju på benen idag så...)

2013-03-18 @ 20:58:54
URL: http://www.candygirl.nu
znogge säger

Den passade verkligen perfekt till kannan!

Jobbigt innan de blir rumsrena och just nattetid är det segt att gå upp. Men alternativet är inte mer tilltalande...

Kram

2013-03-18 @ 21:01:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ljuvligtvitt%20och%20busiga%20gossar säger

Jag är också en usel bloggvän just nu. Men ibland går annat före helt enkelt :)

Vi kanske skulle pröva att gossarna får sova ihop? Men jag tror verkligen att dom skulle kivas... hmm. Värt ett försök ;)

Lycka till med ansökan!
MÅNGA KRAMAR ♥

2013-03-18 @ 21:03:06
Ing-Britt säger

Gokväll min vän!
Vilken söt höna och passar ju super med kannan.
Förstår så väl att du behöver lägga all din tid på din ansökan och på det viktigaste vi har, familjen.
Idag har jag lite dåligt samvete då jag hoppade träningen och istället satt framför datorn och googlade köksmöbler. Har så svårt att släppa detta nu. Har du hört nåt från Gottner hur det går med dina möbler?
Mysigt med de små som sover över hos varandra <3
Ha de så bra, många kramar Ing-Britt

2013-03-18 @ 21:35:21
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
A säger

Kram till dig!

2013-03-18 @ 21:50:14
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Jenni säger

Skulle kanske börja ställa fram lite påskgrejer snart, är ju trots allt väldigt snart!

Vad du flänger och far ;) Roligt att se nya ställen men jag är så otroligt hemmakär, jag hinner bara vara borta en kväll så längtar jag hem :)
KOnstigt att de kan ha så dålig mat, förlitar de sig på den spektakulera miljön för att få gäster måntro?

Hoppas du får en fin dag!

Ps. Har den sista delen av femti nyanser om du vill låna :D
KRam

2013-03-19 @ 07:01:02
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Åsa säger

Förstår absolut att Du inte hinner och det accepterar jag :) blogglivet är inte det viktigaste här i världen, vi finns kvar när Du får tid igen.
Har ju själv bloggat lite dåligt senaste veckan pga jag varit lite off... sämre mående etc.
Jobbigt med vovve som behöver ut på natten :( jag hade tur med Bullen (eller så är mitt minne så kort att jag inte minns hur besvärligt det var)
Ha en fin tisdag å lycka till med Dina skriverier & ansökan.
*kram*

PS Tror jag oxå behöver en sån där fin kyckling :) mina föräldrar var till Ström igår, väldigt lite påsk på Dollar sa mamma.

2013-03-19 @ 09:47:57
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Frida - Vita villan säger

Dygnet skulle vara några timmar till så man kunde hinna med mer av sånt man vill och inte bara måste. Men, man får prioritera ibland och då är det oftast läsandet och bloggandet som får komma i andra hand.
Härligt att de somnar gott och sover bra tillsammans!
Hoppas du snart får klart ansökan!
Ska äta upp min lunch nu så jag hinner springa ett litet varv på stan.
Kram! <3

2013-03-19 @ 10:58:08
URL: http://fridsingen.blogspot.com
ansepanse säger

självklart ska du lägga din energi på den där ansökan, vad härligt att Luran och Bogge trivs så bra tillsammans och Mac växer och blir stor han också, sedan kommer du inte att behöva gå ut med honom på nätterna mer
jag sa ju aldrig - jag har saknat dig
kramar vännen <3

2013-03-19 @ 11:21:49
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Söt kyckling & så skönt att de sover bra tillsammans! :)
Kram

2013-03-20 @ 14:53:05
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: