En snöpudrad skog

 Att få börja dagen med att gå i sådana här
vacker miljö är inte dumt!
 
 
I dag har jag och Bus fått oss en härlig dag i skogen.
 
Det finns ingen vackrare och mer avslappnande
plats att vara i, skogen är min kyrka!
 
Total avkoppling och rensning av själen.
 
Dessutom finfin motion och riktigt
spännande emellanåt ;-)
 
 
 
 Bus på väg tillbaka efter ett sök, som ni ser
har han tungan rätt i mun ;-)
 
 
I dag var det inte frågan om "Bus eller godis"
utan snarare "Bus eller älg" :-)
 
Det var riktigt trevligt att höra Bus skälla
annat än hemma i hundburen ;-P
 
Tyvärr bestämde sig älgen för att bättre fly
än illa fäkta, och gav sig av över en å
där Bus som tur var släppte.
 
Den här tiden på året är jag livrädd att
hundarna ska ge sig ut på svag och
dålig is och dränka sig.
 
Här sitter vi nu bänkade framför
"Så mycket bättre" med lite lördagsgott
och barnen är supernöjda efter att ha fått
varit i SvanabynHalloweenfest/disco.
 
Trevlig kväll!
 
 



Johanna -Mamma till Leija säger

Härligt med en utedag! Kram

2013-11-02 @ 17:45:29
URL: http://skuggis.wordpress.com
Åsa säger

Amen. Håller verkligen med Dig. Fint kort på Bus, Kram

2013-11-02 @ 17:45:50
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

låter hur härligt som helst :) både för dig och bus
kramar och en fin kväll till Sockenvägens fina familj
<3 <3

2013-11-02 @ 18:12:23
URL: http://kinaguld.blogg.se
Angelica säger

Jag är inte alls avundsjuk! Saknar de norrländska skogarna.
Har gubbarna packat sina väskor än för resan söderut?
Ha de gott/
Kram från ett grått å mulet Trollhättan

Svar: Japp iaf så har väl morsan börjat se över hans packning ;-P Bortklemad som han är... Hörde att de åker på tisdag å jag är allt lite avis, hade varit skoj att panga gris, men vi får väl nöta på med älgen här hemma i stället ;-P Ha det gott!
Therese Bjärstig

2013-11-02 @ 18:22:17
HojnaSandra säger

Håller med om skogen som kyrka, och allt det andra också! :) Ni verkar ha haft en toppendag!
Ha en fortsatt trevlig helg!

2013-11-02 @ 18:29:43
URL: http://sandraviklund.se
Frida säger

Låter som en härlig dag! Själv har jag (och resten av familjen) varit iväg och hjälp kompisar som håller på att flytta...Sover nog gott inatt!

2013-11-02 @ 19:40:39
URL: http://fridala.blogspot.com
Britt säger

Skogen är också min kyrka,man blir lugn och harmonisk efter att man gått i skogen.För känner man sig stressad eller lite nere och går ut i skogen rinner det av en på något sätt.Som att meditera..Minusgrader nu på morgonen få se hur dagen blir.Hela familjen samlades igår,vi åt en god middag och firade yngsta sonen som fyllde år.Var till kyrkogården och tände ljus,så vackert när det brinner nästan på alla gravar.Men jag tror att man efter döden är med sina nära och kära på något vis.För ibland kan man känna att dom är med.Man ska nog inte vara rädd för det, är bara något naturligt.Önskar dig en skön söndag.Kram

Svar: Ja, skogen är en plats att finna ro, kraft, styrka och tröst i. Har känt mig arg och besviken på sistone, men bara ett par minuter i skogen så försvinner sådant, man inser vad som är viktigt i livet <3 Lät mysigt att ni samlades och umgicks, det är det som är det viktiga tycker jag, är så glad för min fina familj och att vi faktiskt bor så pass nära varandra att vi kan ses så ofta som vi gör. Och nog har du rätt, de våra vakar nog och finns med oss, det är jag övertygad om, men på ett förtröstansfullt sätt. Nu ska jag kvällspinka vovvarna och sedan dråsa i säng, tar på krafter att göra bokföring, inte min grej, glad jag inte är revisor ;-D KRAM och en fin start på kommande veckan önskar jag dig <3
Therese Bjärstig

2013-11-03 @ 07:43:33
Susan säger

Härligt att strosa runt i skogen. Gillar bilden på honom där han kommer springandes=)

Kramar och hoppas att ni får en mysig söndag

2013-11-03 @ 09:19:00
URL: http://susan.itelit.com
Linda / Candygirl säger

Det ääär härligt att vara ute - även om jag inte jagar när jag där.

Vi tillbringade dagen i Luleå. Shopping och påhälsning av goda vänner. Det är också trevligt.

2013-11-03 @ 10:04:25
URL: http://www.candygirl.nu/
Znogge säger

Så vinterpudrat och vackert :-)

2013-11-03 @ 11:31:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
cecce säger

Vilka härliga bildet. Man känner och ser att ni njuter!
Håller med dig om att naturen är världens bästa plats för återhämtning och energipåfyllning även om jag just nu hämtat kraft i storstan och bland vänner:-))

Hoppas du har en fin söndag!

Kram Cecce

2013-11-03 @ 15:05:20
URL: http://www.ceccesblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: