Och hör det man vill höra :-)

 
 
 
Bogge satt i bilen i sin bilstol i går och
berättade uppspelt för Luran hur det
faktiskt gick till farmor körde av vägen:
 
För du förstår, ett lodjur hoppade
upp på rutan! Och då välte bilen!
 
Var det verkligen så det gick till sa jag och
spelade förvånad, var det inte ett
rådjur hon väjde för?
 
Näää! För rådjur är inte farliga,
du förstår väl att det var ett lodjur!!!
Det har farmor sagt!
 
Hm... jag är inte så säker på det jag.
 
Dessutom hävdar den lille herren att han
har pratat med Tomten som har lovat att ge
honom ett spel där man kan vara superhjälte.
 
När jag bad honom beskriva spelet närmre
fick jag den här förklaringen:
 
Det är ett spel där man kan fightas
och så väljer man om man vill vara pappa,
farfar eller hulken!
 
Är det någon av er som vet av ett sådant spel
får ni gärna hojta till ;-)
 
Hoppas ni får en fin start på veckan!
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 



Åsa säger

Härligt med barn <3

Är Svea lik Dig & Holger lik M?
Tänker inte på utseende utan sätt,jul & rat samt superhjälte spel?

Usch så todigt det blev morgon,
Jag har ju sovit till halv 11 hela veckan,
Elin har sedan mitten av veckan oxå haft sovmorgon så det blev stor skillnad för oss båda

Tycker väderleken ställer till det, hur ska jag klä Elin, 0 grader just nu,

Ha en skön måndag, kram

2013-11-04 @ 07:35:03
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Znogge säger

Skönt och smidigt när man har direkt förbindelse med viktiga höjdare ;-) Men spelet kan jag inte hjälpa dig med!

Kram

2013-11-04 @ 07:45:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Melody and M.E säger

Inte ens jag, som fått en väldigt massa spel förklarat för mig i helgen av barnbarnen, kan hjälpa till! Men jag tror nog Tomten vet!
Och Lodjur var vi alltid lite rädda för när jag var liten och vi gick till skogen och hämtade toppmossa till adventsljusstaken! De fanns på riktigt i mormor och morfars lilla skog!
Önskar dig en bra vecka!
kram M.E

2013-11-04 @ 08:32:27
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Åsa säger

Det skilde 1 grad mellan här hemma och skolan, vi 0 och de +1, här uppe snöade det och regn vid skolan... även om det är viss höjdskillnad trodde jag vi skulle ha typ samma väder,

Elin valde overallen,
ja risken är att hon blir blöt,
men eftersom hon vägrar de fodrade galonisarna kändes det som om jag inte hade mycket till val,

Några fighter spel har inte heller vi,
eller det beror ju på... Toy Story har Elin ;-)

Nu ska jag & Bullen sova, sedan renbäddning & dammsuga innan hämtning av Elin,

Kram

2013-11-04 @ 08:39:34
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna -Mamma till Leija säger

Barn är underbara! Hoppas Tomten kan lista ut vad det är för spel!
Kram

2013-11-04 @ 09:47:39
URL: http://skuggis.wordpress.com
ansepanse säger

:) älskade Bogge :) ja, var kan man hitta ett sådant spel tro :)
idag skiner solen här hos mig :) och det är + 7,5 grader, bara att tacka och ta emot
önskar dig en fin dag
kramen <3

2013-11-04 @ 10:08:21
URL: http://kinaguld.blogg.se
farmor säger

Ja bogge vilka funderingar han har,kram till er och ha en skön start på veckan.

Svar: Ja han är en liten spjuver och lurendrejjare! För jag anar att du inte sagt åt honom att ett lodjur hoppade på bilen. Livlig fantasi till 1000! Är allt som oftast en pirat och därför väldigt glad i den ögonlapp och krok han fått av dig <3 Hoppas du börjar känna dig bättre <3 Saknar dig, så får se om jag kommer förbi med din glögg vid tillfälle! KRAM
Therese Bjärstig

2013-11-04 @ 10:45:41
Linda säger

Ha ha ja barn är väl roliga. Det där spelet verkar ju inte helt enkelt att hitta.
Ha en bra dag
Kram Linda

2013-11-04 @ 11:00:34
URL: http://lindas-plats.blogspot.se
ansepanse säger

Sv: vad synd att vi inte bor nästgårds, jag hade kommit och hjälpt dig med att "bygga" en snögubbe på lunchen, vi skulle kunna gjort en riktigt stor och satt en morot till näsa, keps och halsduk, hade han också fått :)
kramen vännen <3

2013-11-04 @ 11:09:53
URL: http://kinaguld.blogg.se
Sanna säger

Haha! Jag tror jag vet vars hans spel idé kommer ifrån.. ;-) Wille har nämligen fått ett nytt spel för Xbox! Lego Marvel Superheroes och ja, där kan man vara Hulken :-D

Svar: Aha!!!! Va bra då är det inte fria fantasier utan har substans, å vi har pratat om att köpa ett Xbox... så bra att Tomten fått mer information nu ;-D KRAM till dig <3
Therese Bjärstig

2013-11-04 @ 14:22:17
Linda / Candy Christmas säger

hm... pappa farfar eller hulken... nja --- inget jag känner till :-D

2013-11-04 @ 18:30:07
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: