Svarta stolar

Bild: IKEA
 
 
I vårt uterum hade vi ursprungligen två långbänkar,
men tyvärr så slog sig brädorna i den ena bänken
så den blev vind och sned, så nu är den kasserad.
 
Istället för att bygga en ny så har jag planer på att
endera plocka ihop 6 udda trä- och/eller pinnstolar
som jag målar svarta, eller så gör jag det lätt för mig
och köper 6 nyproducerade stolar.
 
Hittade stolen STEFANIKEA
som endast kostar 149 kr.
 
Men allt som låter för bra för att var sant
brukar också vara det, så frågan är vilken
kvalité det är på dessa stolar, någon
av er som vet?
 
 
 



Nina säger

Ingen aning om kvalitén på dessa stolar. Mamma köpte svart bord och sen måla hon gamm stolarna svarta. Blev kanon!
Gud så duktig du är som håller igång träningen och sund livsstil. Eloge till dig. Önskar att jag hade både lust och tid att sätta igång själv. Men när man kommer hem på kvällen vill man bara dö i soffan! Och innan man lagat mat och städat bort så äre dax för kvällsfika och nattning.
Ha en härlig onsdag ärtiga du <3
Kram kram

2013-11-06 @ 07:52:15
URL: http://ninuz.blogg.se
Tina säger

Hej hjärtat! Just nu är det galet mycket och jag hinner inte alls läsa bloggar så som jag skulle vilja. Men jag hoppas att du vet att du alltid finns i mina tankar <3 Angående stolarna så TROR jag att dessa stolar är ganska så små och känns inte alls så gedigna. Men jag är inte säker! Hoppas du hittar vad du söker! KRAM

2013-11-06 @ 08:00:11
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Emma säger

Haha härligt att hon drar med dig ut. Det är ju skitsvårt att ta sig för något helt själv. Men nu är dagens planka gjord och ett litet kettlebell pass :) Hoppas du får en bra dag.

2013-11-06 @ 08:09:12
URL: http://emmaochviktor.wordpress.com
Znogge säger

Man brukar säga att man får vad man betalar för. Samtidigt har IKEA många billiga produkter som har mycket god hållbarhetoch bra kvalitet. Vi har haft liknande stolar i fur och de höll bra. Sedan kan gamla trotjänare vara mer gedigna. Kanske beror det på hur mycket tid du har...

Kram

2013-11-06 @ 08:27:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
Julia säger

De var fina :)

2013-11-06 @ 08:47:00
URL: http://takethetime.blogg.se/
Frida - Vita villan säger

Vi hade 8 st av dessa stolar i vårt förra hus. Det är ok stolar för den pengen men de känns lite mindre och väldigt lätta, så som ovan skriver så är de inte gedigna. Jag som inte alls gillar att måla möbler, och ännu mindre stolar skulle köpt dessa på Ikea istället. Det är ju ändå en väldigt fin stol!
Kram

2013-11-06 @ 08:53:31
URL: http://fridsingen.blogspot.com
♥ Carina ♥ säger

Ingen aning om kvalitén, men han ser bra ut den där Stefan :)
Kram

2013-11-06 @ 09:07:27
URL: http://cinacarina.blogspot.com
ansepanse säger

jag vet inte tyvärr, men jag tycker att de är superfina och IKEA brukar sällan ha något som är helt "skräp" eller hur?
Sv: uj, 20 sekunder bara :D jag vågar nästan inte tala om hur länge jag lyckades med i morse :)
önskar dig en superdag
bamsekramen vännen <3

2013-11-06 @ 10:10:32
URL: http://kinaguld.blogg.se
Miranda säger

Du som är så händig tycker skall måla olika pinnstolar svart...kanske klä dom med vadmalstyg eller varför inte måla älg-, eller tjäderspår på dom. Tror faktiskt det passar bättre i ditt uterum =)Du kom säckert på nåt bra =)

2013-11-06 @ 11:22:11
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
lolla säger

Tycker dessa är jättefina dock inte store och gedigna men istället väldigt lätta att flytta på och dessutom snygga tycker jag.
för mig skulle valet vara lätt...köp dessa!!!!
kram kram
lolla

2013-11-06 @ 11:41:32
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Ing-Britt säger

God morgon finaste! (Har jobbat natt)
Hoppas du haft en bra start på veckan och att det går bra med plankan, klart jag hänger på...behöver oxå sådana här sparkar i baken. Har kört två dagar och än så länge går det bra men det där sekunderna i slutet tvivlar jag på ;).
Tråkigt med eran bänk, de är ju såå snygga men kanske skönt att kunna välja ryggstöd. Jag tror svarta stolar vore skitsnyggt men tror att det är värt besväret att måla gamla stolar, både snyggare och mer personligt sen tror jag inte det blir dyrare men håller längre.
Ha en bra onsdag, massor av kramar Ing-Britt

2013-11-06 @ 13:28:43
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
JennyGW säger

Vi har dessa som köksstolar. De känns ganska små och är väldigt lätta. Trots detta har de hållt väldigt bra och har inte blivit rangliga eller så under det år vi haft dem. Ändå brukar dottern klättra på dem och dra dem fram till diskbänken osv. Det enda jag märkt som negativt är i så fall att färgen släpper ganska lätt om man skrapar i eller så och att ev repor syns lätt efter ett tag.
Tack för en fin blogg!

Svar: Tack snäll du, precis den input och råd jag behövde! Då får det nog bli sådana stolar nästa helg då jag besöker IKEA :-D För att de är lätta är ett stort + liksom att de inte upplevs rangliga, då kan jag ta att de lätt får repor, ska ju stå i uterummet å inte användas dagligen, så det funkar! Tack än en gång!
Therese Bjärstig

2013-11-06 @ 13:30:43
Britt säger

Svägerskan har fyra sådana stolar,hon har inte klagat och har haft dom i några år.Bra stolar för det priset tror jag.Kram

Svar: Ja, som det verkar av övervägande delen av kommentarerna verkar de ok, får nog bli en investering när jag åker! Har dessutom sådan tur att en granne har sådana stolar fick jag veta per sms, så jag ska kika in där i helgen å se dem live :-D Perfekt! Önskar dig en fin torsdag! KRAM
Therese Bjärstig

2013-11-06 @ 17:43:26
Mirja säger

Vi hade sådana stolar och de första fem åren höll dom super fint för små klättrande barn. Nu har dom dock trillat i golvet och flyttats fram och tillbaka så vi har faktiskt bara en kvar(stol alltså :))Efter sju år.
Efter vad jag kommer ihåg så var dom mjuka i träet på något vis, så det blev fort repor om man satt med grova jobbar byxor och jeans med metallpluttar på bakfickorna. Men som sagt dom höll fint i fem sex år sedan blev dom skeva och ostadiga.

Svar: Låter som helt ok stolar, då vi inte ska använda dem dagligen dags, utan ha dem i uterummet där de inte "nöts" jämt tror jag det fungerar, och har hört av fler att de är mjuka, men funderar på att köpa dynor eller skinn att lägga på så då skyddar det samtidigt som det värmer lite... Super tack för du delar med dig av dina erfarenheter, var precis detta jag efterlyste!!! Önskar dig en fin dag <3
Therese Bjärstig

2013-11-06 @ 19:36:56
Frederica säger

Måste kommentera här med innan jag slocknar :P

Det är jättesnyggt med en bänk på ena sidan bordet och stolar på andra. Riktigt snyggt! Så det tycker jag absolut ni ska satsa på ;)
De där stolarna har mor och far, och dom har i alla fall hållt i två år :) Inte så sköna eftersom dom är raka på sitsen, men med dynor så..

Go natt igen! <3

2013-11-06 @ 22:34:41
URL: http://tjugofemman.blogspot.com
Åsa säger

Vi har haft de här stolarna också, de är helt okej men jag tyckte att de var lite, tja, rangliga eller vad man ska säga. Inte så att jag var rädd att de skulle gå sönder, mer bara lite, tja, inte fantastiska :-P Men, om man t.ex. gillar att ändra om i sitt hem, så är de ju fantastiskt bra eftersom man kan byta stolar lite ibland, om man känner för det, utan att behöva reflektera så mycket över priset :-)

2013-11-08 @ 19:05:32
URL: http://bloggenimittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: