Är det en örn?!

Luran fick ta sats och "ladda" lite för att orka
lyfta upp den fina tjädern.
 
 
 
Luran lös upp som en sol då hon
fick se tjädern, för hon har tjatat om
tjäderhjärta sedan ifjol....
 
Själv kom jag att tänka på Mirandas bröst,
ja, alltså hennes recept på skogsfågelbröst ;-)
 
 
 
Pust, stånk och stön, till sist lyckades hon hålla
upp den tillräckligt länge för att jag skulle hinna fota :-)
 
 
 
Bogge däremot var mer skeptisk och
undrade om det ändå inte var en örn?
 
Med tanke på storleken och dess
näbb och klor, så tja, jag förstår hur
han tänkte då han inte varit med
tidigare år då vi kommit hem med
och tagit reda skogsfågel...
 
 
 
 
 
 
Nu ska vi snart bege oss hem till byn där
mamma bjuder på kams :-)
 
 
 
 



Susanne säger

Oj vad stor den var i jämförelse med Luran. Förstår att det var tungt att hålla upp sen. Tjäderhjärta har jag aldrig ätit men kan tänka mig att det smakar ungefär som kycklinghjärta.. eller jag kanske har fel? :)

Kramisar

2013-10-27 @ 15:50:20
URL: http://beauty-beholder.bloggplatsen.se
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Hoppas allt är bra med er och att ni haft en skön helg. Vad hemskt med dina svärföräldrar, hoppas det är bra med dem.
Jag var ute med mina jobbarkompisar i fredags och kom inte hem förens efter tre i lördagsmorse och känner mig fortfarande slö efter det....märks att man börjar bli gammal ;).
Tjäder är något jag aldrig ätit, liknar det kyckling eller har de mera köttaktig smak som struts? Stor var den och jag kan tro att Svea tyckte det var tungt.
Ha de gott, kramar i massor Ing-Britt

2013-10-27 @ 16:50:23
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Har Miranda tappat gråhunden?

Förstår Bogge, en tjäder ser rätt grym ut med näbben ,Jag äter inte hjärta, har svårt för inälvor,

Kram

2013-10-27 @ 18:28:52
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

är de så stora? tjädrar alltså :) det måste bli en massa fågelkött att äta, hur smakar tjäder?
kramen vännen <3

2013-10-27 @ 18:59:36
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda / Candy Christmas säger

Dom är så tjusiga.. minns när pappa kom hem med tjädrar. Är det du som skjutit?

2013-10-27 @ 21:37:18
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Faster Sandra säger

Ni kan jhu säga till när den ligger i frysen eller är uppäten så man vågar sig förbi igen =P

Svar: Det är lugnt, ligger i våra magar, så du törs komma förbi! :-D <3
Therese Bjärstig

2013-10-29 @ 11:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: