Avslöjande i stearinljusens sken

 
 

Just efter kl. 19.00 gick strömmen i går.
Det blev bäcksvart i hela samhället!
 
Som tur är tänder jag lyktor och ljus
lite här och var i vårt hus om kvällarna,
vilket maken nu fick se nyttan av ;-)
 
Det var otroligt tyst och fridfullt, ingen TV,
radio, dator, eller liknande som var igång.
Inga surrande ljud från kylskåp eller
annan apparatur.
 
Det blev en myskväll där vi umgicks
i stearinljusens sken, och så passade
jag på att fortsätta och bläddra i Allt i
Hemmets Julspecial.
 
Och ser ni vad jag ser?!
 
Där i anknytning till årets Blossa glögg
"avslöjas" smaken!
 
Apelsin, pomerans och nejlika!
 
Men nja, trots vetskapen tycker
jag mig inte känna någon utpräglad
apelsinsmak...
 
 
 

 
 
Jag vet inte om det var den förtrollande stämningen,
att jag äntligen fick stilla min nyfikenhet vad gäller
Blossas smak, eller om den helt enkelt var den
bästa tidningen så här långt.
 
Men Allt i Hemmets Julspecial får utan
tvekan 4 starka julpirr av 5 möjliga :-)
 
Vad gäller strömmen, så kom den tillbaka
kring 01.30 i natt, så i dag är allt som vanligt
förutom att barnens förskola är stängd för
personalutbildning.
 
Så jag har en extra semesterdag, och ska
försöka hitta på något skoj med Bogge
och Luran. Pyssel och bakning står på
deras önskelista...
 
KRAM
 
 
 
 
 
 



Tina säger

God morgon hjärtat! Ja ibland kan det vara mysigt med strömavbrott! Hoppas ni får en härlig ledig dag idag vännen! Här varnar de för orkan ikväll så vi får väl se hur illa det blir! KRAM

2013-10-28 @ 07:40:45
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Znogge säger

Baka är sällan fel ;-)

Kram och ha en härlig och go' dag!

2013-10-28 @ 08:31:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda / CandyChristmas säger

Åh... så bra. Då vet vi ju den smaken.

2013-10-28 @ 09:19:49
URL: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Nina säger

Barnen tyckte det va som en skräckblandad förtjusning att strömmen for. Så båda två fick sova i min säng inatt. Vilket resulterade i att det blev lite sömn för mamman... Tur vi är lediga idag och har bara mys!
Ska väl försöka hinna med lite städning, tvättning, handla mat osv... Allt beroende på hur mina vildingar tänker bete sig. Redan nu är det rastlösa små ben som springer omkring :-p
Ha en fin och mysig ledig dag med dina små godingar!

2013-10-28 @ 10:21:39
URL: http://www.ninuz.blogg.se
TJUGOFEMMAN säger

Vad är pomerans? haha :P
Nejlika och apelsin låter i alla fall väldigt juligt :)

Skulle stormen komma upp till er med?
Hua. Vissa skriver att de bunkrar upp med vatten och värmeljus.. men vad jag förstått så ska inte stormen bli så hård här mitt i Småland, men blir ju ändå nervös :P
Gudrun missade vi, för då var vi i Västerås, och kunde inte ta tåget hem :P

Nu ska jag förbereda pizza mackor till lunch :)
Kramar! ♥

2013-10-28 @ 10:44:01
URL: http://tjugofemman.blogspot.se
ansepanse säger

mm :) där ser M att det är bra att ha en massa ljuslyktor och ljusstakar överallt :) sådana kvällar kan vara hur mysiga som helst, här är vi rädda för att samma sak kan hända, vi väntar ju in en kraftig storm i eftermiddag/kväll, J var rädd just för att strömmen ska gå, så han tände i pannan igår istället
Sv: 0,5

2013-10-28 @ 10:46:03
URL: http://kinaguld.blogg.se
ansepanse säger

asch, det var inte meningen :) här kommer fortsättningen:
Sv: 0,5 % kan gå, det beror ju lite på vad det är, men jag skulle kanske kunna testa :)
önskar dig och Luran och Bogge en riktigt trevlig dag tillsammans med både pyssel och bakning
bamsekramar till er alla från långtbortimormor <3 <3

2013-10-28 @ 10:47:48
URL: http://kinaguld.blogg.se
Ing-Britt säger

God fm finaste!
Har köpt den tidningen jag oxå men inte hunnit bläddra i den. Måste varit det bittra i pomeransen som du fick till rönnbär/tranbär. Jag har inte smakat den ännu tyvärr och tycker inte den låter värst lockande heller.
Mysigt med en ledig dag...bakning kanske vi skulle syssla med idag oxå då det är tråkigt väder även här. Men skulle även vilja ut i skogen och plocka granris mm.
Ha nu en bra dag vännen och mys ordentligt med barnen.
Kramar i massor, Ing-Britt

2013-10-28 @ 11:02:58
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Första dagen på lovet, jag fick sovmorgon till halv 11, Elin klev upp vid alv 8, satte sig framför tv:n, klippte, ritade, lekte med lego till jag vaknade, duktig unge <3

Hörde att M efterlyst gråhund på FB sedan ingen uppdatering i blogg eller fb därför frågade jag om Du visste,

Nu har J varit hem på lunch, Elin har ätit frukost och ag druckit kaffe, nu får vi se vad dagen erbjuder...

Jo vi var på bio, helt okey film, påminner om Bilar filmen,

Kram

2013-10-28 @ 11:38:15
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna -Mamma till Leija säger

Mysigt med strömavbrott & härligt med en extra semesterdag! Vi bakade negerbollar i förgår. Leija älska negerbollar & säger alltid "Mmmm, dott!!" Med kinderna fulla, haha! Nej, dags attjobba vidare...
Kram

2013-10-28 @ 12:38:17
URL: http://skuggis.wordpress.com
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Skickade en länk på ditt inlägg till Blossa:
Hej BLOSSA Glögg
är lite nyfiken på vad ni säger om notisen i Allt i hemmet Julspecial? Och har ni inte sett den så kan ni läsa den här

Hej Erica! Tack för att du delade detta med oss! Angående deras smakbeskrivning så måste det vara journalistens egna smakutlåtande. Och det är ju inte fel! Tycker han eller hon att det smakar så, då gör det ju det! Har du hunnit smaka årets glögg än?

Svar: Njaaa tror de gör en slamkrypare där, tror inte journalisten vågar sig på något eget utlåtade, lät som taget ur en smakbeskrivning ;-D Men vi lär väl få se den 13 dec...Och med tanke på dina jobbkompisar utlåtanden så verkar det ju ligga rätt nära till hands. Även om jag tyckte det var en ton av rönn snarare än citrus....
Från det ena till det andra, din nya väska såg grym ut! Hoppas den upplevs lika bra å praktiskt när du väl sätter den på prov!
KRAM!
Therese Bjärstig

2013-10-30 @ 23:20:59
URL: http://tomtensdotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: