Nytt och gammalt

 
 
Gammalt älgspår och nytt björnspår,
här kan man verkligen tala om att djurens
vägar har korsats...
 
 
 
 
 
Och på tal om gammalt och nytt,
så är det inget nytt under solen att jag
är krasslig, så det var en gammal och sliten
jägare som satt på sitt pass i dag...
 
 
 
 
 
Det har varit en rekord dålig älgjaktsvecka,
och då syftar jag inte till mitt mående.
 
Utan det har nog aldrig varit så
älgobs som det varit denna vecka,
och endast en älg i backen.
 
uselt resultat har jag aldrig varit
med om tidigare!
 
 
 
 
 
Som tur är så är älgjakt så mycket mer än
enbart att skjuta älg!
 
Det är en tid av socialt umgänge, ett tillfälle
att njuta av skog och mark med alla sinnen.
 

 
 
 
Och aldrig smakar väl kaffet så gott
som när man sitter på pass?!
 
 
 
 
 
Men jag ska inte sticka under stolen med
att jag gärna sett att en storoxe klivit ut
på den här myren i dag ;-)
 
 
 
 
 
Nu ska jag emellertid kurera och
ladda inför en ny veckas jakt i oktober.
 
En vecka som förhoppningsvis blir både
 friskare och älgrikare...
 
 
 
 
 



Johanna -Mamma till Leija säger

Krya på dig! Jag har också blivit förkyld :(
Kram

2013-09-13 @ 20:27:13
URL: http://skuggis.wordpress.com
Ida säger

Wow vilka fina spår!!
Och du är oxå jättefin! Härligt med så vacker natur att njuta utav!
Ha en underbar helg! Kramar!

2013-09-13 @ 21:31:24
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Znogge säger

Så skönt att du känner dig bättre nu :-)

Kram

2013-09-13 @ 22:37:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
Skorpan och Loppan säger

Trist att det varit dåligt resultat, men som du säger, bara sitta där och njuta av naturen är ju också mysigt :)

2013-09-14 @ 08:22:28
URL: http://skorpanloppan.blogspot.com
Susan säger

Håller tummarna för fler älgar nästa månad då=)

Kramar

2013-09-14 @ 14:51:10
URL: http://susan.itelit.com
Britt säger

Vad skönt att du har blivit bättre så att du har kunnat vara med på älgjakten.Synd bara att ni har haft lite älg på markerna.Gubbarna har fått två och bara jagat sen i torsdags och en av sönerna fick skjuta en.Så dom är väl nöjda,har en kvar så det blir väl oktoberjakt också.Annars har vi fortfarande så varmt och soligt.Det har ju varit en underbar sommar.Så i år hoppas jag alla barn har fått bada mycket.Kram

Svar: Ja, med vilja, ipren och Alvedon var jag så pass kry att jag orkade sitta på pass iaf, men hade ju helst velat gå med hund... men som älgtillgången var så kan det ju kvitta så här i efterhand ;-PKul att det gått bra för de dina med jakten, du får gratta din son till älgen!
Även här är det varmt och fint, vi ska nyttja dagen till att åka till sommarstugan och göra höst där, ta upp båtmotorer, bädda ur sängar, rensa skafferi osv.
Hoppas ni med njuter av en fin söndag!
Varm kramar <3
Therese Bjärstig

2013-09-14 @ 15:33:20
Fröken M säger

mysigt !! efter mångaår som bågskytt så får jag nog erkänna att jag är lite småsugen på att ta jaktlicens.
Pricksäkerheten finns i blodet så det är utmaningen och spänningen som lockar ;)

2013-09-14 @ 17:30:33
URL: http://frokenmela.se
Miranda säger

Underbar bild på spåren....MEN...men...har du inte kaffepanna med dig på passä!? Plåtermoskaffe är inte alls lika gött som eldkaffe....Nu blir jag brydd Therese, nog kokar du kaffe på passä ;-) Hoppas du blir piggare snart, så du orkar med dina måsten på våran dag ;-) Kramen o krya på dig ♥

2013-09-14 @ 17:37:43
Marie Nilsson säger

Bättre tur med hälsa och jakt i oktober. Jag kommer i stället gå matlagningskurs i vegan/vegetarisk kost i höst. Är troligtvis nu Sveriges ende som är medlem i jägarnas riksförbund OCH djurens rätt... Dora har "fått för sig" att vara vegetarian och vi lyckas inte övertala henne till annat. Så då får man gå på kurs ihop med mamma, så man vet vad man gör. Kanske blir omvänd jag me?? ;-) Ha det gott! Kram Marie

Svar: Vegan/vegetarian?! Ha ha, men jo, det blir nog en intressant kurs, på mitt jobb är det många vegetarianer så jag njuter ofta av goda vegetariska rätter, upplever den maten i många fall mer vällagad och kryddad, så du lär säkert få med dig en del goda recept, men omvänd tror jag inte du blir ;-D Ha det gott! Massa kramar <3
Therese Bjärstig

2013-09-14 @ 18:21:25
Åsa säger

Kokar Du inte kaffe över elden när Du sitter på pass?
Fina bilder. Björnspår-bilden är kul att få se.
Synd Du inte mått okey och att det gått dåligt på jakten, har hört fler som tydligen har mer björn än älg på skogen.
Ha en bra fortsättning på lördagen å en skön söndag.
Kram

2013-09-14 @ 19:16:39
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

nu har jag ju aldrig suttit på pass så :) jo, jag kan ju säga att kaffet mitt smakar gudomligt gott så här på förmiddagen :)
mm, hoppas på bättre jaktlycka i oktober
bamsekramen vännen <3

2013-09-15 @ 10:43:15
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda/Candygirl säger

dålig jakt alltså.. jag vet inte hur dom haft det här - men dom har då styckat i alla fall. så nåt måste dom fått.

Hoppas du är helt på banan nu igen då. Fri från allt krassligt.

2013-09-15 @ 22:00:12
URL: http://www.candygirl.nu
Cissi säger

Vad tråkigt så det blev ingen älg i år?

Hmm jag kanske har missförstått det där med att sitta på pass, att man sitter i ett torn och måste vara tyst för att inte skrämma iväg ev älg? ;)

2013-09-16 @ 13:08:42
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: