En dimmig morgon i Salamanca

 
 
 
I dag vaknade jag till en dimmig morgon,
och det är bara 7 grader ute.
 
Typiskt, då det är i dag vi har en halv dag
ledigt från konferensen för att upptäcka staden,
shoppa, och bar njuta.
 
Shoppat presenter till barnen har jag dock
redan hunnit med, så min plan är att se om
jag får tillgång till gymmet i dag.
 
Det öppnar nämligen först 08.00 på morgonen,
så jag har aldrig hunnit dit eftersom
konferensen börjar 09.00
 
I övrigt så har maten varit en stor besvikelse,
det godaste jag ätit hittills är en Whopper
på Burger King som jag slog till på
i går för att inte svälta ihjäl ;-P
 
Beställde bläckfisk till middag i förrgår,
hade sett fram emot minibläckfiskar som
jag tidigare ätit både i sallad och i paella,
men fick ut en hel bläckfisk som var
stor, dallrig, underkokt och för salt.
 
Jag kommer aldrig mer att äta bläckfisk
kan jag lova efter den upplevelsen...
 
Nej, dags att börja knata iväg mot
konferensen som ligger på skönt promenad
avstånd från hotellet, och köpa lite gott
kaffe på vägen dit.
 
KRAM!
 



farmor. säger

Ha ha na det förstår jag att du inte äter nå mer,kram och hoppas du får en toppen dag trots vädret.

Svar: Blev soligt och fint, å du, glassen är desto godare så den slinker ner av bara farten ;-D Ses snart igen! KRAM
Therese Bjärstig

2014-04-13 @ 08:12:26
Tjugofemman säger

Jag hoppas du har det helt toppen! :)
Trist med maten bara.. Men ärligt bläckfisk? Jag har ätit små bitar av det i mat EN gång, förstår inte tjusningen... Och få en dallrig då, uäk!! Haha. Tur både Birger kung och Donken brukar finnas lite här och var :P

Njut nu!!
KRAM KRAM

2014-04-13 @ 08:14:04
URL: http://tjugofemman.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Fy så trist med maten! Hoppas du hittar nått bättre! Burgare äter man ju hemma... Kram

2014-04-13 @ 09:53:03
URL: http://skuggis.wordpress.com
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Åh vilken härlig bild... Ser inte vare sig dimmigt eller kallt ut på den men vet ju hur en bild kan luras. Håller tummarna att solen hinner värma upp luften tills du blir ledig.
Bläckfisk är något inte heller jag klarar av trots att jag fick in en skål med vällagade små saker...bara av att se dessa ögon fick mig att tappa aptiten. Däremot älskar jag alla goda osttapas och även massa goda kycklinggrytor har vi ätit med sting i.
Ha en fin dag vännen ♡♡♡

2014-04-13 @ 09:55:22
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
ansepanse säger

nej, vad tråkigt, fast hos mig blåser det halv storm, är helmulet och + 8,2 grader
kramen <3

2014-04-13 @ 10:33:06
URL: http://kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Så trist att maten inte varit bra. Halva nöjet utomlands är att äta gott.

Kram

2014-04-13 @ 10:41:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
mamma till william och wilma säger

God förmiddag snäckan..Förstår att längtan hem kan komma när man ser bilder på hemma...Hur länge stannar du borta? Ha en fin start på veckan.kram

2014-04-14 @ 10:35:38
URL: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: