När allt går i ett

En av få blommor som ständigt är lika fin och blommar
här på Sockenvägen. Den kräver varken vatten eller näring,
utan är bara att damma av då den är fejk ;-)
 
 
 
I dag har allt gått i ett här hemma, jag blev så
inne i det jag sysslade med att jag inte kom mig
för att ta lunch förrän klockan var två!
 
Och då var det ju nästan dags att ta i tu med
förberedelserna till middagen ;-P
 
Middagen blev förresten en riktigt hit om ni frågar mig,
men mindre god om ni frågar barnen.
 
Jasminris och en grön kycklingcurry med tillbehör
som krispiga salladsärtor och torrostade cashewnötter
kan väl inte annat än att bli mums filibabba?!
 
Nu är barnen emellertid ute och härjar hos grannbarnen
som var först ut med att sätta upp studsmattan i år.
 
Det lär bli allt annat än lätt att få in dem för
kvällen skulle jag tro...
 
Jag ska nog ta och pillra mig ut och börja
 bearbeta dem så att de kommer in för att göra
sig i ordning för sängen i någorlunda vettig tid.
 
Själv skulle jag nämligen lätt kunna göra kväll
och somna redan nu ;-P
 
 
 * * *
 
Barnen är nu inne, Luran kom med självmant
men jag fick bära hem en rasande Bogge
som grät och ville hoppa mer.
 
Väl hemma hotade han med att han
skulle klippa sönder alla mina kläder
(vart får ungar allt ifrån?!) och så skulle
han flytta till farmor, i alla fall tills
på lördag...
 
Sen kunde han komma hem om
JAG var snäll! Där ser man!
 
 



Åsa säger

Aaa Du tänkte tokiga Åsele-bor som har köttbullar på tårtan :D
Kom osökt att tänka på stoppa inte köttbullar i näsan...
Fy så kyligt det blev, det flög snö i luften när jag var ut med Bullen.
Kram

2014-04-29 @ 19:20:48
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Tina säger

Hej hjärtat! Tommy kommer från Jämtland och har gått i skolan i Strömsund! Nu har jag dålig koll på Norrland men kan det vara därför du känner igen honom? Här går det också i ett, känns inte som att jag har pratat med Glenn på flera veckor :-( Det här projektet med soldäcket tar verkligen musten ur oss! Hoppas du har en mysig kväll! KRAM

2014-04-29 @ 20:27:16
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
farmor. säger

Älskade unge flytta till Farmor va mysigt vi skulle ha kram kram.

2014-04-29 @ 21:42:55
Life of Johanna säger

Vissa dagar är bara så, tur du iaf kom ihåg och äta! :)

Studsmatta måste vara toppen för barn, jag är själv helt tokig i det haha.... Skönt en av dem följde med självmant annars hade du fått ett träningspass som hetter duga. Och ja var får de allt i från barnen :)

Ja jag är sjukt nöjd med klänningen ( och sambon med)

2014-04-29 @ 21:57:28
URL: http://lifeofjohanna.se
Ing-Britt säger

God morgon Finaste!
Hihi... jaså inga fler busungar på sockenvägen.... tror allt du sagt det till mig tidigare men man vet aldrig :). Jag önskar verkligen att jag kunde få en till men är för det första för gammal sen skulle jag i så fall få byta gubbe...o det vill jag INTE <3. Nej jag får gosa med min systers små istället och vänta på barnbarn.. :).
Kul för barnen så här på våren när studsmattor, gungor och snart pooler plockas fram....klart man inte vill hem då. Jag har oxå svårt att slita mig och gå in om kvällarna nu när det är varmt och skönt om det inte vore för de förbaskade myggen som redan kommit :( Så söt han är Holger som ska flytta till farmor och klippa sönder alla dina kläder det måste ha varit det värsta han kom på <3.
Ikväll ska Tilda sova hos en kompis så då blir det troligtvis ingen brasa för vår del, brukar vara hon som vill dit. Vi myser nog hemma med god mat och en film istället. Vad har ni för planer denna Valborgsafton?
Ha du en skön sista arbetsdag för denna vecka...några timmar på söndag låtsas vi inte om ;).
Kramar i massor Ing-Britt

2014-04-30 @ 07:51:47
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Kul med studsmattan! Hahaha, vilket hot! :) önskar er en trevlig Valborg! Kram

2014-04-30 @ 08:01:43
URL: http://skuggis.wordpress.com
znogge säger

Så det var du som var boven i dramat ;-) Mammans roll är inte alltid den mest tacksamma men det är väl det som vi har betalt för!

Trevlig Valborg!

2014-04-30 @ 08:49:05
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Hej! Och man kan ju bara ana hur glad Farmor är när hon läser detta.......
Och visst är det härligt med våren även om den är lite kyligare nu? Jag började måla huset igår och det gick som en dans nästan och min onda rygg mår bättre också, vilket får en att fundera över livet annars....

Ha en fin Valborg!!

Svar: Jo farmor blev nog mallig, men hon vet redan att Bogge är hennes dräng, iaf så länge han får plättar levererad å får köra traktor då han är där ;-) Så det är målning på G hos er, även här ska boden få färg, å maj sägs ju vara en bra målarmånad så jag får nog ta tag i det... KRAM och hoppas ryggen nu är ännu bättre <3
Therese Bjärstig

2014-04-30 @ 10:20:15
ansepanse säger

hahahahaha - Bogge-mannen då <3 :) mm, då får du väl se till att vara riktigt snäll då :), skojar bara vännen, det vet du ju
sådana fejkblommor skulle jag också behöva härhemma :)
Sv: vad roligt med valborgsbrasa, här nere i mina trakter är det inte några brasor till valborg, när jag bodde i Örebro, som barn,var vi alltid och tittade på valborgsbrasor
här är det ännu kyligare idag :( fast jag får sitta inne och titta på de gröna träden och låtsas att det är lika varmt som det varit nu några dagar :)
ha en bra dag vännen
kramen <3

2014-04-30 @ 11:06:32
URL: http://kinaguld.blogg.se
A säger

Ha en fin Valborg! Stor kram ❤️❤️

2014-04-30 @ 19:36:50
URL: http://motnyalivet.blogg.se
cecce säger

Haha…en arg Bogge minsann:-) Hoppas en god natts sömn har gjort honom på bättre humör ochh att du har dina kläder i behåll:-) Dessa barn!!:)

Tyvärr är barnsmaklökarna inte alltid som våra:-) Tycker salladen lät supergod. Rostade nötter är alltid förhöjande.

Önskar dig en fin förstamaj! Själv ska jag sätta mig med deklarationen som jag bara skjutit upp. Inte min favvosyssla precis!

Ha det gott!
Kram Cecce

2014-05-01 @ 07:03:50
URL: http://www.ceccesblogg.se
Susan säger

Hahaha...dessa barn.....hoppas att han inte klippte i sönder dina kläder;)

Kramar

2014-05-01 @ 08:02:08
URL: http://susan.itelit.com
Jennie & FrökenFlis säger

haha barn är för härliga! Vilka hot dom kan komma med ibland ;)

Din middag tyckte jag lät hur god som helst :)
Kram!

2014-05-01 @ 09:11:40
URL: http://jenniesays.blogg.se
ansepanse säger

Sv: kommer bara inom och önskar er alla en fin första maj
här har det blivit riktigt kyligt, bara + 7,9 just nu och det ska tydligen bli flera minusgrader kommande natt, då vet jag i alla fall vad jag ska göra i eftermiddag/kväll, jag måste bära in alla plantor som jag burit ut :(
kramar till er alla <3

2014-05-01 @ 10:58:02
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda / Candygirl säger

Haha... ungar. Hoppas dom inte fick träningsvärk. Det får alltid min försts helgen. I ryggen.

2014-05-01 @ 14:56:44
URL: http://www.candygirl.nu
Camilla säger

Haha, ja vad säger man..kids :) Här har sonen varit på väg att både rymma och flytta ett antal gånger för att jag bett honom städa eller nåt liknande. Roligast var när han skrek att han skulle rymma, öppnade ytterdörren och blev ståendes en stund.. "Nej, det var för kallt. Jag får rymma någon annan dag." :D

2014-05-02 @ 15:24:41
URL: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: