Skogsromantik

 
 
I lördags morse åkte vi till Ö-vik för att bo på
hotell, äta gott och bara vara.
 
Jag hade hört en hel del gott om "Foppa" hotellet
i Ö-vik så jag hade bokat rum där.
 
 
 
 

Rummet var helt ok, kan absolut inte klaga
på det. Bäst var att det var så tyst, man stördes
inte av ljud - varken utifrån hamnen eller från
andra gäster.
 
Vi var lite oroliga då det var "Sensommar fest"
på kajen med DJ och artister, men av det hörde
vi inget som tur var när vi väl valde att gå och sova.
 
 
 
 
 
 
Utsikten var det inte heller något fel på,
vi hade fin havsutsikt!
 
Jag som är höjdrädd vågade knappt
gå fram och titta ut ;-P
 
 
 
 
 
 
Däremot hade jag gärna haft ett badkar,
och själva receptionen var väl inte allt
för välkomnande...
 
Inte heller frukostbuffén var så där
kanon som jag hade hoppats på då
hotellet trots allt var fyrstjärnigt.
 
 
 
 

Men jag kanske är lite gnällig tack vare
att jag blev så missnöjd med middagen.
 
Jag beställde en cesarsallad som var allt
annat än god nämligen, så större delen
lämnade jag.
 
Vinet var dessutom pissigt :-(
 
Det var dock mysigt att få sitta ner på
tu man hand och prata och äta i lugn och ro,
så vi myste och gick sedan vidare på Statt
som jag tyckte var betydligt bättre.
 
Summa summarum får hotellet godkänt,
och vistelsen var mysig, men.
 
Japp, det kommer ett men.
 
 

 
Fredagskvällen hemma var minst
lika bra då jag och gubben passade på
att följas åt ut i skogen med hundarna
då barnen redan var hos farmor
och farfar.
 
Att få gå i skog och mark tillsammans
är nog i våra ögon minst lika romantiskt
som att vara i en stad och bo på hotell ;-P
 
 
 
 
 
Vi såg bär, svamp, en uggla som fångade
en mus, enbär som är på väg att mogna,
massor av älgtramp och även spår
efter björn. En hel del skogsfågel
och vi hann även få en regnskur
över oss.
 
 

 
Vi gick genom storskog, och över hyggen och myrar.
Hundarna sniffade och drog, de längtar nog minst
lika mycket som vi till den 20 augusti då de
äntligen får springa lösa igen.
 
 
 
 
 
Vi var ute ända tills solen stod lågt över
trädtopparna. Detta är verklig livskvalité!
 
Borta bra men hemma bäst!
 
Och i dag när vi åt middag (ryggbiff från älg
med potatis och ungsrostade grönsaker) så
var vi ense om att det lätt slog gårdagens
middag ute ;-P
 
Så nästa gång vi gör något på tu man
hand så lär det utan tvekan röra sig om
en tur i skog och mark för att jaga!
 
 



Frida säger

Får faktiskt hålla med där! Låter mycket mysigare med er promenad! :) Längtar ut i skogen!

2014-08-17 @ 20:08:30
URL: http://fridala.blogapot.com
Åsa säger

Tror ju det är bra att komma hemifrån och se att gräset var inte grönare än hemma, lätt att bli hemmablind.

Tråkigt att middagen & frukosten inte var något extra, det borde det ju absolut vara.

Skogspromenaden låter mysig <3

Här har vi idag firat min mor då hon fyllde år.

Lite planer har smitts inför kommande helg.

Har gått och stått mer denna vecka så mindre ryggvärk, men desto mer ont i benen och axlar, nacke.

Ha en fin söndagkväll, kram

2014-08-17 @ 20:15:55
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Åh vad tråkigt att inte maten var bra, det drar verkligen ner på hela vistelsen. Men som du skriver så ser rummet riktigt fint ut och så himla snygg kvinna som stod där i badrummet...så vältrimmad :).
Vilken himla tur att ni tog den där skogspromenaden och en mysig kväll hemma på fredagen som gjrde en guldkant på er helg.
Kan tänka mig att Svea blev glad och glömde vara bitter då hon fick både nya kläder, tält och en stor påse godis när ni kom hem.
Inatt ska Evelin och jag sitta båtvakt igen,blir ju två ggr/år då vi har två båtar. Skönt att få sällskap den här gången iaf då Evelin inte börjar skolan förens på onsdag.
Sov nu så gott, kramar i massor <3

2014-08-17 @ 21:22:39
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Tråkigt med hotellvistelsen, men ni fick det iaf trevligt där hemma! Mysigt med lite egentid!
Sv: Ja, vi får se vad P är för en filur. Jag ska hem till honom en sväng på onsdagkväll när jag är barnfri!
Kram

2014-08-17 @ 21:29:26
URL: http://skuggis.wordpress.com
Lena i Wales säger

Bra ord: borta bra,men hemma bäst! Även om Skottland är vackert och jobbet bra, så längtar jag hem nu!

2014-08-17 @ 23:05:20
URL: http://lenaiwales.wordpress.com/
Znogge säger

Ett fyrstjärnigt hotell ska kunna leverera bättre än så och jag förstår att ni blev besvikna.En del hotell gör det helt enkelt för lätt för sig...

Kram

2014-08-18 @ 06:35:53
URL: http://znogge.wordpress.com
Tina säger

Men åh så mysigt det låter vännen! Ja nästa gång kan ni nog spara pengarna och umgås på tu man hand i skogen och hemma istället! KRAM

2014-08-18 @ 07:31:44
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Frida - Vita villan säger

Hotell och restaurang lagad mat behöver inte alltid vara det lyxigaste. Ni gör helt rätt i att vandra i skogen nästa gång istället. Blir ju billigare också! Mysigt ändå att vara ute på tu man hand och äta och prata i lugn och ro!
Kram!
Kram!

2014-08-18 @ 11:07:03
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Susan säger

Oftast får man till det bättre hemma än på hotell och resturang....och det lät mycket mysigare med skogen och hotell=)

Kramar

2014-08-18 @ 13:29:31
URL: http://susan.itelit.com
ansepanse säger

mitt val skulle lätt bli som ert :) jag älskar skog och mark och HEMMA :) det är bäst helt enkelt
kramar <3

2014-08-19 @ 10:15:01
URL: http://kinaguld.blogg.se
Linda / CandyGirl säger

ja men så är det ju... det är mysigt att hitta på nåt men ändå är det ofast bäst hemma. För då får man det EXAKT som man vill ha det.

2014-08-19 @ 19:16:59
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: