Granen har vi kastat ut

 
 

 I dag var det vardag igen och maken började jobba,
jag har dock semester och barnen har lov.
 
Men då Luran haft lite feber även i dag
(hon är emellertid mycket bättre och säkert
frisk till i morgon hoppas vi) så passade jag på
att röja här hemma och ta bort julen.
 
 
 
 

Julgranen är nu ett minne blott,
men några av guldgulorna fick flytta
in i köket i skålar och på fat då jag
istället gjort nyårsfint här hemma :-)
 
 
 
 
 
Eftersom jag börjar med julen väldigt tidigt så kompenserar
jag med att ta bort den väldigt snabbt också.
 
Detta då maken fyller år i morgon, och då
vill vi (läs jag) inte ha jul här hemma.
 
Så alla stjärnor, tomtar och andra juldekorationer
är nu åter på plats på kattvinden till nästa år.
 
Endast ljusstakarna i köket fick vara kvar i ytterligare
någon veckan innan även de förpassas till vinden.
 
Jag har bytt gardiner i 6 st fönster och renbäddat
i barnens sängar och städat deras rum så att
de kan vara där och leka med sina klappar.
 
Dessutom har jag hunnit med att storhandla
och monterat ihop en smörgåstårta inför
morgondagen.
 
Jag testar en ny fyllning baserad på Martin Bergmans
pepparlax och hoppas det ska bli en bra kombination
med massor av räkor och kallrökt lax...
 
Men jag har garderat mig och beställt en
banantårta på Görans utifall smörgåstårtan
skulle bli oätandes ;-P
 
 
 
 
 
Nu ska jag kasta omkull mig i soffan och njuta av
ett nystädat hem, för det brukar inte vara särskilt
länge med tanke på barn och hundar ;-P
 
 
 
 

Ha en fin kväll!
 
 



christin säger

DET ser himla fint ut även om det bara räcker en kort period... med tanke på hundarna och deras hår som finns jämt. De har tur att de är så älskade att de får ha pälsen kvar 8-).

Vi har kommit överens om att ha juligt till nästa vecka men då ska även jag ha röjning och förhoppningsvis även fint här hemma.

Kramar!!

Svar: Ha ha ja i dag luktar det blöt hund å så hundhår överallt - mao preciiiiiis som vanligt, så säg den lycka som varar ;-D Dock skönt med blidare väder, vi har tagit oss på bibblan och lämnat tillbaka böcker och så har jag beställt Bea Uusmas omskrivna bok som jag så gärna vill läsa. Nu ska vi dock fira Magnus, så bäst att spänna upp knappen på byxorna så man är redo för en omgång tårta till ;-D Önskar dig och de dina ett fint avslut på 2014 och ett underbart 2015! KRAMAR!!!
Therese Bjärstig

2014-12-29 @ 18:56:34
znogge säger

Här stannar julen till trettondagen. Så är det bara, år efter år! Vissa saker hör liksom till ;-)

Hoppas ni får en fin födelsedag i morgon. Här är det min mammas tur på nyårsafton!

Kram

2014-12-29 @ 19:09:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
nadja säger

Hann minsann före dig, städade bort all jul i fredags:) tänkte bara ta bort granen men så rök allt och det var så jäkla skönt! Roligt att ta fram men skönt att få bort det:)

Hoppas Luran kryar på sig snabbt! Här har vi "bara" haft en envis förkylning över julen men det är ju nog så jäkligt med hosta och magen som är i vägen;)

Svar: Ja i år har jag varit ur form ;-P Får se till att ta igen det nästa år då du har händerna fulla med en tredje *ler* Och ett stort GRATTIS, hade helt missat att ni skulle bli fler i familjen, skoj <3 Hoppas bara att du får må bra! Ha nu ett fint slut på 2014, och så ett ännu bättre 2015!
Therese Bjärstig

2014-12-29 @ 19:41:09
Ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Så skönt att höra att Luran redan är på bättringsvägen. Hoppas det även gäller Mac och toaletten ;).
Så fint på din nyårsbricka och så sugen jag blev att ta bort julen jag oxå...iaf tomtar och röda detaljer, resten får gärna vara kvar och lysa upp vintermörkret. Har iaf rensat bland vissna julblommor och tagit bort kvarvarande godis. Kanske hinner med det andra efter jobbet imorgon.
Din smörgåstårta kommer säkert bli till belåtenhet. Ska ni ha något spesiellt nyårsfirande? Här blir det endast vi i familjen som äter nåt gott sen lär väl jag försöka sova då jag jobbar även på nyårsdagen och klåckan ringer 04:30.
Ha de gott, kram Ing-Britt

2014-12-29 @ 20:15:42
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
åsa i åsele säger

Så fint Du gjort.

Här stannar "julen" kvar till jullovet är över.

Hur gick det med stoppet i toa?

Mixad smörgåstårta låter icke som en höjdare.

Kram

2014-12-29 @ 21:10:52
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Frida - Vita villan säger

Hoppas hoppas Luran hinner bli bra så hon orkar vara med att fira både papsen och det nya året.
Här myser vi mest runt och gör inte så mycket. Jag har inte riktigt orkat bry mig om att plocka undan julen än. Får bli efter nyår..
Fixar och förbereder nu en del inför imorgon då vi ska fira jul tillsammans med min familj.
Gott slut och Gott nytt om vi inte hörs innan!
Kramar!

2014-12-29 @ 21:31:08
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Linda / CandyGirl säger

julen är utstädad.. men en "riktig" städning struntar jag i.. vi åker till Gula huset imorgon för nyårsfirande... Sen mellanlandar vi här hemma på torsdagkväll eftersom vi jobbar fredag - och sen är det helg igen. Vi städar kring trettonhelgen istället.

Vad fint med nyårsbrickan. men du - den ska ju stå kallt va? Så du kan korka när du blir sugen

2014-12-29 @ 22:00:31
URL: http://www.candygirl.nu/
Stolpåsgård säger

Oj vilken fullspäckad dag!!!
Så duktig och snabb du är och så fint du gjort! Hoppas Luran mår toppen i morrn och grattis till mannen.
Kram Sussi på Stolpås

2014-12-29 @ 23:31:39
URL: http://www.stolpasgard.blogspot.com
Pauline säger

så fina bilder :)
jag är också små sugen på att ta bort julen men ett tag till får den vara kvar :)

2014-12-30 @ 08:34:10
URL: http://lillafrokenhurtig.se
åsa i åsele säger

Grattis till M, jag hoppas verkligen att han är pigg idag.

Kram

2014-12-30 @ 09:24:16
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Skönt med ledighet! Ska också städa undan julen så smått. Gott med smörgåstårta! Önskar er en fin dag! Kram

2014-12-30 @ 09:57:10
URL: http://skuggis.wordpress.com
Cissi säger

Så är jag med, tjuvstartat gärna men vill få ut gran&tomtar snabbt ;)
Vill inte ha jul på min födelsedag, och så har jag alltid känt :)

2014-12-30 @ 11:12:58
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
ansepanse säger

uj vad flitig du har varit, visst är det en särskild känsla när det är alldeles nystädat, här får julsakerna vara kvar till åtminstone över trettonhelgen, sedan får jag se
ett stort GRATTIS

2014-12-30 @ 11:54:05
URL: http://kinaguld.blogg.se
ansepanse säger

:) :) jag hann ju inte bli klar :)
ETT STORT GRATTIS till M på hans födelsedag
Sv: vad skönt att Luran <3 känner sig bättre
här har det också blivit mildare, fast hos oss betyder det att det är tögrader och den lilla snö som lyste upp nu sakta sjunker bort, det är lite ledsamt
önskar er alla en riktigt fin dag
kramar i massor <3

2014-12-30 @ 11:56:06
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: