Jäktiga tider

 
Fjolårets pepparkakedräkt är numera i minsta laget,
så en ny tomtedräkt har fått ersätta den :-) 
 
 
 
Som ni märker så finns det inte mycket
tid för bloggen för tillfället...
 
Det är inte bara Tomten som har det
jäktigt den här tiden på året ;-)
 
Här är det dock inte julstöket som
tar tid utan det är främst allt som måste
avslutas och göras klart inför julledigheten
som gör att det är bråda dagar.
 
Nu får man för att man inte tagit tag
i surdegar tidigare...
 
Innan jul så ska ett artikelutkast vara
omarbetat, ett utkast till ansökan finnas klar
samt så ska två pilotintervjuer genomföras
och så lite annat smått och gott som
ska sammanställas och/eller förberedas
inför jobbastarten nästa år.
 
Ett välkommet avbrott är morgondagens
Luciafirande på Bogges dagis som jag,
farmor och Lurans ska gå på.
 
Bogge ska vara tomtenisse, nya
kläder är införskaffade och ett nytt batteri
insatt i hans lilla lykta - så han är utan
tvekan redo för morgondagen! :-)
 
Nepp, nu ska jag sätta fart så jag
får bocka ännu en sak från dagens
"att göra" lista!
 
 
 
 
 
 



Znogge säger

Jag tror att det är många som har det väldigt stressigt nu. Inte för att det är till någon större tröst dock...

Kram

2014-12-11 @ 18:02:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Stress motverkar egentligen allt, ju mer Du stressar mindre hinner Du - min uppfattning ;-)
Jag är expert på börja lite här å där, inbillar mig det går snabbare då, resultatet blir typ ingenting.

Sa till J idag att det här att städa = plocka undan/lägga bort saker känns meningslöst, vi har dåligt med förvaring så i princip blir det bara att jag flyttar röran nån annanstans, bokhyllan i tv-rummet har blivit avlastning för både böcker å jag har ju för lite bokhylla, för mycket böcker... sedan lägger Elin speciella leksaker, pysselsaker, smycken, snoddar etc där plus allt som hamnar där då jag plockar av bordet... galet.

Låter som Er morgondag blir en mysig historia, minns med glädje LUCIAfirandet på dagis :)

Kram

2014-12-11 @ 18:22:01
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

ja det brukar hopa sig den här tiden...

Här finns inte en snöflinga... det är såååå mörkt. Och helt sjukt isigt. Ser ut som om någon tagit ismaskinen och kört över hela orten. Jag är glad jag slipper ta bilen till jobbet på dagarna - maken har fått ligga 40km i timmen senaste dagarna... Så jogging.. nope

2014-12-11 @ 19:30:09
URL: http://www.candygirl.nu/
Linda / CandyGirl säger

Svar: Näe nu blir jag avis... har bara fått ihop 5 km den här veckan (ok kanske 10km promenad också) men det är helt jäkla tokigt ute... ösregn, storm, och så denna is...

Vi har lucia kl 14 på måndag - utomhus.. och gissa vad - det ska regna.

2014-12-11 @ 20:40:35
URL: http://www.candygirl.nu/
Frida - Vita villan säger

Verkligen jäktiga tider! Jag har ett gäng listor som ligger i köket som väntar på att betas av. Allt från jobb till julstök. Bloggen står längst ner på listorna, om jag ens kommer ihåg att skriva med den.
Känner ingen stress inför jul ändå, det mesta är redan fixat och maten fixar alltid min sambo med. Så nästa vecka ska några jobb stökas av vilket jag förhoppningsvis hinner i början på veckan och kan gå på jullov redan på torsdag el fredag. Ska bli så skönt!
Hoppas ni får en fin helg!
Kramar


2014-12-13 @ 08:24:06
URL: http://fridsingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: