Pysslat julgrupper

 
 
 
Tänk...
 
Redan fjärde advent och sista
ljuset är nu tänt!
 
Helgen har gått i slöhetens tecken då
inte särskilt mycket har blivit gjort utan vi
har bara tagit dagen som den kommer
och kurerat förskylningar.
 
I går såg vi Tjuvarnas Jul och Bogge
tyckte att filmen var helt "Underbar" :-)
 
 
 
 
 
Jag har även hunnit med att pyssla ihop
ett gäng julgrupper - en årlig tradition som
jag håller hårt på.
 
Den ovan fick grannarna som tack för
att vi får hyra in "vargen" i deras hundbur.
 
 
 
 
 
Det behöver inte vara särskilt avancerat
att sno ihop en liten julgrupp.
 
En enkel variant är att fylla upp en skål
eller liknande med karameller med papper
som döljer hyacintlökens kruka.
 
 
 
 

Eller så döljer man krukan med vanligt
brunt papper och så lite kottar på det.
 
Beroende på mottagaren så kan man ju sedan
variera dekorationen till någon liten prydnadssak,
godis/choklad eller som här - två julsnapsar.
 
 
 
 
 
Jag brukar variera grupperna också,
då många kan vara allergiska mot
hyacinter och julstjärnor.
 
Då brukar en julen fungera finfint!
 
 
 
 
 
Bland alla de kärl som jag fyndade på loppis
så blev jag särskilt förtjust i denna träskål.
 
Jag tror därför att denna julgrupp får stanna
kvar här på Sockenvägen, det tyckte Luran
också, men det beror nog på att det
är så mycket godis i skålen ;-)
 
 
 
 

Här väntar nu straxt frukost.
 
Vi har bytt barn på gatan, Bogge sover över
hos grannarna och grannflickan sover över
hos oss - och då alla är nöjda och glada ;-)
 
Sedan tänker jag ta och trilla årets
julköttbullar medan jag lyssnar på
julmusik och njuter av att julen
strax är här...
 
Jag hade velat ta mig an de sista luckorna
i min aktivitetskalender, men jag får spara dem
till mellandagarna då jag förhoppningsvis
är helt kvitt min förkylning.
 
Men det kliar i kroppen,
det hade varit så skönt att få ge sig
ut på ett pass, men inte då man är förkyld :-(
 
En promenad eller sparktur hoppas jag
dock ta mig ut på senare i dag!
 
Ha en riktigt fin 4:de advent <3
 

 



Johanna - Mamma till Leija säger

Så fina julgrupper! Tjuvarnas jul vill vi också se. Julkalendern va ju jättemysig! Låter som ni får en mysig dag! Vi ska till Kurt på julbord, mums! Kram

2014-12-21 @ 09:21:47
URL: http://skuggis.wordpress.com
Carolina säger

Vilka fina julgrupper - och roligt med godiset, det har jag inte tänkt på förut! :)

Hoppas du blir kvitt från den envisa förkylningen strax så du kan njuta av vinterträning utomhus! Du gör rätt i att stanna inne och kurera dig - minns när jag fuskade och tränade när jag egentligen var sjuk varpå jag fick dras med hosta och bihåleinflammation i sju veckor... ingen höjdare.

Ha en fin fjärde advent!

2014-12-21 @ 09:57:13
URL: http://carpia.blogg.se
Anonym säger

Hej finaste!
Den filmen förstår jag att Bogge gillade och jag skulle själv vilja se den, gillade ju sen julkalendern.
Vilka fina julgrupper du har fixat till. Tror minsann jag oxå hade behållt den fina träskålen. Annars gillade jag ditt förslag att pynta med snappsen, nytänkande ochj nåt jag inte sett innan.
Synd att du fortfarande känner av förkylningen och klart du ska vänta med luckorna tills du blir helt bra. Men en sakta promenad för att få frisk luft är nog bara posetift.
Ha nu en fin fjärde advent vännen.
Kramar i massor <3<3<3

2014-12-21 @ 10:51:00
Znogge säger

Så fina alla dina julgrupper blev och tack för tipsen! Jag har precis satt en hyacint i kruka men ännu inte dekorerat. Kanske får det bli Dumlekolor med pepparkakssmak...

Kram

2014-12-21 @ 12:40:42
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda / CandyGirl säger

Så fina.. vilka bra presenter...

Här blir det promenad senare.. maken och ungen ska ut och handla klapp åt mig från ungen... så sen tar vi en riktig promenad. Undertiden kan jag dekorera pentagon färdigt.

2014-12-21 @ 13:12:08
URL: http://www.candygirl.nu/
ansepanse säger

vilka fina julgrupper du har fixat iordning
här har det hänt något som inte fick hända :( sista kisserundan med Nemo på fredagskvällen slutade olyckligt, han skulle uppför utetrappan som är i tre trappsteg och hamnade plötsligt pladask mitt i, sedan var hans bakben alldeles vingliga igen, tur att jag hade någon värktablett kvar så att Nemo fick en innan sänggående, det blev en natt med nästan ingen sömn alls för min del. På lördagmorgon började jag ringa runt, bestämde oss för Blå Stjärnan som ändå är en bit för oss att åka, Nemo blev ordentligt undersökt med många röntgenbilder - helt ljuvlig personal, allt igenom - prognosen är diskbråck, i nuläget är det total vila som gäller till den 5 januari då vi ska på återbesök, han får smärtstillande hela tiden, sedan upptäckte de även att han har en medfödd "defekt", glapp i höfterna, stackars liten <3, mitt hjärta blöder för honom, han sover mycket, det är väl medicinen, och det är ju i och för sig bra
J har nu på förmiddagen byggt en ramp vid utetrappan, den ska han klä med antihalkmatta som han nu åkte in till sta´n för att köpa, där är det meningen att Nemo ska gå upp och ner, då slipper han ju den läskiga utetrappan, Nemo har alltid tyckt att just den trappan är läskig, för övrigt gäller: inga trappor, inga hopp upp eller ner från soffor och dylikt
önskar er alla en fin fjärde advent från en trött
långtbortimormor
massor av kramar till Sockenvägens fina familj <3

2014-12-21 @ 13:31:01
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Nyfiken på vilken "varg" och varför Ni har honom hos grannen, fungerar inte vovvarna ihop längre?
Jag tror vi kommer att få göra en egen hundgård åt Frost då Bullen icke accepterar honom å efter könsmognad vet vi ju aldrig hur det blir. För tillfället, än så länge, är ju Bullen störst... men vem vet?

Du är så pysslig å kreativ, önskar jag hade lite av det jag med, jag vill å påbörjar, men det blir inget då energin tar slut för fort.

Graderingen gick bra, alla godkända :)

kram

2014-12-21 @ 13:54:15
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Anne säger

Men vilka fina julgrupper du fixat. Här blev det en köpt från plantagen i år som tack för hjälpen med skjutsning av tjejer. Jag prövar även amaryllis på snitt 😃

Kanske blir det bio i helgerna och just den film Bogge tyckte var underbar.

En riktigt god jul och gott nytt önskar jag er. Kram kram!

2014-12-24 @ 05:54:05
URL: http://mammanpysslar.blogg.se
Karl säger

Fint! Tänkte tipsa om en ny hemsida som heter Yardsale.se där man kan göra fler loppisfynd!

God fortsättning!

2015-01-06 @ 14:02:03
URL: http://www.yardsale.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: