Svamp och tandläkare

 
 
Veckan avslutades på bästa sätt med
ett besök på julmarknaden hemma i byn där
jag köpte både stickade sockor och en tunika
(eller då det var maken som höll i plånboken
var det han som köpte det till mig ;-P)
 
Luran köpte dessutom en klänning till sin docka,
och så köpte vi en massa lotter.
 
För vi brukar ju ha tur...
Och så även i år!
 
Bogge och Luran vann två vinster
vardera (pussel, traktor, diadem
och en bok) och jag vann mig
en lysande svamp! :-)
 
Givetvis så fikade vi också kaffe/festis
och kakor då vi var på plats.
 
Sedan bjöd mamma och pappa på
middag innan vi åkte hemåt och bänkade
oss och såg på ett gäng julfilmer.
 
Mysigt!
 
Men nu knackar en ny intensiv vecka
på dörren och jag har kickstartat med att
ta tag i en artikel som måste omarbetas,
lite bokföring och så får jag inte glömma
att skjutsa Luran till tandläkaren
lite senare i eftermiddag...
 
Dagens lucka i aktivitetskalendern
innebär förresten en kombination av
squats, plankan och armhävningar.
 
Ska ta tag i dagens lucka
på lunchen tänkte jag :-)
 
 
 



Carolina säger

Så himla bra idé med aktivitetskalender! Det måste jag haka på nästa år så man får köra hela december. Det måste vara roligt att inte riktigt veta vad man ska göra för något, att det istället blir en överraskning! :) Ha en fin måndag! Jag ska grotta ner mig i rättningar nu! Kram!

2014-12-08 @ 12:24:52
URL: http://carpia.blogg.se
Frida - Vita villan säger

Vilken turfamilj. :)
Söt liten svamp! Hoppas det går bra hos tandläkaren!
Tycker också att aktivitetskalendern är ett himla bra tips! Kanske ett bra sätt att komma ihåg träning. Jag slarvar ju en hel del med träninhen och har svårt att komma ihåg att man faktiskt kan göra en del övningar hemma.. Jag ska nog knåpa ihop en ikväll, även om det är flera dagar försent för att hinna med just 24 stycken innan jul
:)

2014-12-08 @ 15:22:15
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Ing-Britt säger

Hej finaste!
Men vad kul att ni har turen att vinna, och svampen såg riktigt söt ut. Kan man ha den ute eller är den endast för utomhusbruk?
Så duktig du är med din kalender, jag började skriva lappar här men sen har det inte blivit mer...;) kanske får ta tag i det till nästa år.
Idag kom iaf mina julgardiner så nu håller jag på att stryka dem. Fick även en ny Michel kors väska jag skickat efter :). Många för tidiga julklappar till mig har det blivit iår...men jag lovar att jag har varit snäll :D.
Hoppas det gått bra hos tandläkaren för Svea ♡
Ha nu en fortsatt bra måndag, kram Ing-Britt

2014-12-08 @ 15:58:46
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Life of Johanna säger

Vilken söt svamp, grattis till vinsterna :)

2014-12-08 @ 16:01:31
URL: http://lifeofjohanna.se
Camilla säger

Wow, vad kul att få vinna! Grattis! Svampen ser ju jättesöt ut!

2014-12-08 @ 18:29:29
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Så roligt med vinst, grattis! :)

2014-12-08 @ 19:35:00
URL: http://skuggis.wordpress.com
Znogge säger

Grattis till vinsterna! Man kan verkligen inte säga att ni blev lottlösa på något vis. Trevlig att bli bjudna på middag dessutom.

Kram

2014-12-08 @ 20:57:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda / CandyGirl säger

kul att vinna nån gång också..

jag kom mig iväg i mörkret i morse jag.. snorhalt. tur man har bugsen.

2014-12-08 @ 21:08:30
URL: http://www.candygirl.nu/
Linda / CandyGirl säger

kul att vinna nån gång också..

jag kom mig iväg i mörkret i morse jag.. snorhalt. tur man har bugsen.

2014-12-08 @ 21:08:30
URL: http://www.candygirl.nu/
christin säger

Så fin svampen blev med ljus.....
Jag är mycket glad över mina "kap" en uggleholk och en "normalare" holkstorlek, en fin tovigtomte och en ursnygg klänning som kändes som pricken över i.

Nu är det bara att satsa till Svanabydagen men jag hoppas att det blir lite skoterpulling till våren. Det var ganska så mysigt och jag gillar Peders humor....

Visst hade ni varit till Vojma optik? Våran Patrik har också kids med glasögon och de är tydligen helt makalösa med fin service ( det tycker jag också) men det måste ju ha hänt något,om du har läst deras annonser så måste de haft det jäkligt tufft av någon orsak och ligger efter i jobbet....

Kram!!

Svar: Åhhh köpte du dig en sådan där stor tovad tomte?! De var fina som snus måste jag erkänna... Å även jag köpte mig en klänning/tunika som är såååå skön, har bott i den sedan i helgen ;-) Å ja, skoterpullingen är omtalas, har aldrig besökt den men hoppas det blir av i år! Och Vojma var SUPER bra, snacka om service, fixade det plätt lätt och dessutom GRATIS, tack och bock säger jag! De har helt enkelt supermycket jobb sedan den andra optikern lagt ner, så de undrade om jag visste någon som ville utbilda sig till optiker ;-D Så får man slut på forskningsmedel får man kanske skola om sig, aldrig för sent... Ha nu en fin kväll! KRAM
Therese Bjärstig

2014-12-09 @ 19:09:05
ansepanse säger

vilken tur ni har :) och svampen är hur fin som helst
kramar <3

2014-12-12 @ 19:29:48
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: