Vilodagen

Doftpåsar is the shit, perfekt då man inte orkar storstäda!
Bara att dra damsugaren ett varv och sedan ta fram en påse,
för är det vilodag så är det! ;-)
 

Söndag och redan andra advent!
 
Tiden rusar fram, och jag försöker njuta
så mycket det bara går.
 
Dagen började med att ungarna fick sina
adventspaket. Bogge fick en radiostyrd robot
och Luran ett set med filtdjur som hon redan
börjat sy och pyssla med :-)
 
Sedan blev det frukost till toner av
Tomtens Dotters CD med julmusik som
jag fick för ett par år sedan.
 
Julmusik och det andra ljuset som
brinner, det är stämning det!
 
 
Senaste tillskottet bland mina ugglor här hemma,
jag kunde inte låta bli att köpa denna "stickade" variant.
 
 
Sedan klädde jag på mig och spände fast Mac
i baggen och gav mig ut på en joggingtur.
 
På grund av vurpan så har jag vilat
ifrån min aktivitetskalender i två dagar,
men i dag kände jag att jag bara måste
ut och få röra på mig lite!
 
För vilodag gäller bara för tråkiga saker ;-P
 
Barnen är nu ute och leker, och
lite senare i dag tänkte vi åka hem
till byn och gå på julmarknad.
 
Nu tänkte jag dock ta en kopp kaffe
och njuta av lugnet, bläddra i en tidning
eller gå igenom skåpet med filmer så att
jag hittar alla våra julfilmer.
 
Barnen höll nämligen på att tala om Ice Age
A Mammouth Christmas som vi köpte
i fjol, men som tycks ha fått ben
och försvunnit...
 
Vore mysigt att runda av helgen med
den ikväll innan en ny vecka tar vid.
 
 



Tina säger

Hej fina du! Det är absolut ingen fara! Inte kan man hålla reda på allas födelsedagar. Ja jag är riktigt nöjd med mina tatueringar och speciellt fjärilen! Den är verkligen superbra gjort. Jag trivs i lägenheten, har fått den lite som min men det är fortfarande tufft emellanåt. Hoppas ni får en supermysig andra advent! KRAM

2014-12-07 @ 12:15:09
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

Härligt med adventmys.. här har ungen inte fått sitt paket -det får han ju när vi kommer hem till Lägenheten. Då får ju även maken sin. :-) Roligt att det finns nåt kvar på slutet av helgen också.

Sen ligger vi efter med julkalendrarna. Tre avsnitt att se ikväll på TV och FYRA att höra på radio. Gahhh... hårt jobb framför oss..

2014-12-07 @ 13:08:23
URL: http://www.candygirl.nu/
Annika säger

Vurpan?! Nu har jag missat något får läsa ikapp. Hoppas det kändes bra att springa idag iallafall. Och att du får en fortsatt fin andra advent. Nu ska jag dra ett varv med dammsugaren och sedan sätta på julmusik. Kram Annika

2014-12-07 @ 14:25:06
URL: http://www.jeansfashion.se
Znogge säger

Här blir det inte så mycket adventsmys men det får väl gå ändå. Jag har i alla fall hittat den gamla ljusstaken! Alltid något :-)

Den granen som jag tittade på kostade 4300. Respektingivande minst sagt...

Kram

2014-12-07 @ 15:41:08
URL: http://znogge.wordpress.com/
Skorpan och Loppan säger

Låter som en rätt bra dag :)
Antar att jag inte behöver tala om för dig att du ska ta det försiktigt så det onda inte blir värre ;)
kram!

2014-12-07 @ 16:09:33
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it/
Pauline säger

vilken fin uggla :)

2014-12-07 @ 16:43:18
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Lilla Malin säger

Det låter som om du har haft en ganska bra dag :) Och vilken söt uggla du har hittat!

Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Här har jag äntligen hamnat i soffan efter en stressig helg. Igår var vi ju hela dagen i huvudstaden och var inte hemma förens sena kvällen. och idag har vi varit till mamma som fyllt år och sen till Ikea och köpt handtag till skåpen i tvättstugan så nu tror jag snart vi är klara där.
Hittade lite julklappar igår så nu är vi klara till våra tjejer samt syrrans småflickor...så kul att få köpa söta klänningar. Till mig själv köpte jag en ny jacka i värmande dun så nu får gärna kylan komma. Sen träffade vi även min lillasyster som bor i stockholm över en fika, alltid lika mysigt då vi inte ses allt för ofta.
Din gran var verkligen fin och jag gillar dina guldbruna kulor. Skulle köpa nya på ikea men de var slutsålda så det fick bli från clas ohlson och dom var inte lika fina. Din nya uggla var också supersöt och jag kan förstå att du inte kunde låta bli att köpa den.
Men du vad tråkigt med din lilla halkolycka, skönt att du börjar känna dig bättre iaf. Jag hoppas du nu har börjat använda dina halksäkra skor nu så du inte behöver halka ikull nåt mera.
Ha nu en skön fortsättning på andra advent.
Kramar i massor ♡♡♡

2014-12-07 @ 21:28:43
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Jenni säger

Jag ska försöka äska till någon om en extra helgdag! En dag som man hinner ha som vilodag, bara stänga in sig och mysa i soffan eller något liknande. Två dagar till att hinna vara social och beta av sysslor i hemmet och en vilodag, det räcker inte till som det är nu! Vet bara inte vem jag ska vända mig till :)

Va duktig du är som kommit igång med löpningen, jag är inte där än...kanske nästa år ;)
Himla bra kalender också, nåt du borde kunna lansera ute i handeln ju! Jag kan vara med på ett hörn och hitta på övningar och bilder och dylikt ;)

Hoppas du får en fin vecka!
Kram

2014-12-08 @ 09:53:56
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Emma säger

tack så mycket! tycker också de blev riktigt tuffa :D

2014-12-08 @ 10:21:14
URL: http://www.nattstad.se/februariibarn
Sara säger

Perfekt med sådana doftpåsar ! :) Och vilken fin uggla :)

2014-12-08 @ 11:20:07
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Vilken mysig andra advent! Kram

2014-12-08 @ 19:33:17
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: