Vara isär

 
 
 
Så var "festen" över för denna gång.
 
Ja, det har nästan känts som en fest att få ha
pappan i huset hemma om kvällarna.
 
Den senaste tiden har han nämligen haft tur att
ha jobb i närområdet, men nu kommer han att
jobba så långt borta att han blir iväg hela
veckorna igen.
 
Det blir således jag som ska rodda runt vardagen
igen med barn, hundar och annat praktiskt.
 
När man kommer in i rutinerna är det
inga större problem, men det är onekligen
mycket roligare att vara två i vardagen!
 
Men är man isär under veckorna så uppskattar
man å andra sidan tiden tillsammans om
helgerna desto mer kan jag känna.
 
 
 
 
 

För att muntra upp mig och barnen köpte
jag hem en bukett tulpaner till mig själv och
semlor till ungarna då de bad så snällt om
just semlor redan i går efter maten.
 
Luran är nämligen en riktig gottegris som alltid
har ont om plats för riktig mat i magen, men se
för godis, kakor och glass finns det alltid
utrymme... Konstigt ;-)
 
 
 
 
 
Så ikväll kalasar vi på semlor, ser Ben 10
och myser innan det är läggdags.
 
Nu när maken inte är hemma är det nämligen
helt legitimt för mig att duna in snett efter åtta,
för jag har ju ändå ingen att underhålla ;-P
 
KRAM
 



Farmor säger

Ja det är ju alltid skönt att dela på vardagen,men ni får mysa så mycke ikväll,kram till er alla.

Svar: Ja, men vi har ju tur att vi får mjukstarta, han åkte i dag vid lunch och är ju hemma redan på fredag igen som tur är! Och du vet att det här alltid finns plats för dig om du med vill komma och mysa <3 Du måste ta å sova över någon gång framledes, för Luran pratar inte om annat *ler* Massa kramar till dig/er!!!
Therese Bjärstig

2014-01-29 @ 13:17:40
Åsa säger

Även om Du fixar allt själv är det ju roligare att vara hela familjen samlad,att få lite vardagstid ihop och hjälpas åt,

Jo jag hoppas verkligen på att det kan hjälpa mig i morgon, trodde nästan att det var hjärtinfarkt eller nå sånt igår, mådde skitskumt,

Fina tulpaner,
Har Kristina fått bebisen?

Ha en fin fortsättning på onsdagen, kram

2014-01-29 @ 13:37:13
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ida säger

Vad trist :,( men det är ju tur ni har helgerna, då blir dom extra viktiga!
Det där med gottegris känner jag igen ;-)
Å speciellt semlor är denna damen svag för. Även mamman!
Ha en mysig kväll och så skönt att lägga dej i tid!
Kramar

2014-01-29 @ 14:32:49
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Linda / CandyGirl säger

Åh så tråååkigt att vara själv... tur ni har helgerna i alla fall...
jag har ju bara en unge - men det är, precis som du säger - lättare att rodda vardagen om man är två...

Ha en mysig kväll. Semlor blir det snart - bara det blir februari så.

2014-01-29 @ 15:45:41
URL: http://www.candygirl.nu/
Ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Förstår att det är jobbigt när Magnus åker iväg på jobb över veckorna men den här veckan blir ju inte så lång för han jobbar väl inte över helgen?
Semlor låter inte helt fel, har faktiskt hunnit med flera redan även om jag lovat att försöka skära ner på gottesakerna. Och idag har jag rullat en dubbel sats negerbollar som jag lovat grabbarna på jobbet att ha med till natten :).
Så himla fina tulpaner och tjusig skylt. Dina bilder blir väldigt fina är de tagna med nya kameran? Trivs du med den nu när du haft den ett tag och fått testa lite. ?
I går var vi och hämtade hem en kanin som tidigare varit ute så just nu bor den i garaget där vi inte har någon värme på, han behövde slussas in för att tappa vinterpälsen. Han är lite rädd ännu men vänjer sig nog snart och är sååå söt :).
Ha nu en mysig filmkväll med kidsen, många kramar Ing-Britt

2014-01-29 @ 17:31:57
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Znogge säger

Visst är det både roligare och enklare att vara två i vardagen men som du säger, glädjen över återseendet blir så stor. Husse reste en del när barnen var små och periodvis var det tufft. Men det gick.

Kram

2014-01-29 @ 17:39:42
URL: http://znogge.wordpress.com/
♥ Carina ♥ säger

Ja, man får väl lov att ställa in sig eftersom hur man jobbar. Tufft ändå att vara ensam om vardagsbestyren. Men som du säger... helgerna blir guldstunder för er :)
Kram

2014-01-29 @ 18:28:10
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija säger

Det är så fint med tulpaner! Hoppas det går bra att va själv med barnen! Kramar

2014-01-29 @ 18:55:40
URL: http://skuggis.wordpress.com
ansepanse säger

vilken fin bukett tulpaner, förstår att det kan kännas tomt efter M, kan bara tänka på mig själv hur jag skulle tycka om att vara ensam hela veckorna
Lurans och andra barns magar har nog mycket plats för sådant som är gott :) och väldigt lite plats för vardagsmat :)
var tvungen att googla om Ben 10 :)
nu blir det snart läggdags alltså :) jag menar för dig
kramen till er alla <3

2014-01-29 @ 19:06:44
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johannas Retro säger

Så vacKert med tulpaner, gör ju vardagen lite roligare :)
Det är ju aldrig roligt att vara ifrån varandra, men det är som du säger då uppskattar man tiden man har tillsammans mer :)

2014-01-29 @ 22:06:26
URL: http://johannasretro.com
Tina säger

God morgon finaste! Jag tycker du är superstark som klarar vardagen ensam så ofta! Självklart är det lättare att vara två. Tufft att vara ifrån varandra men samtidigt så är det ju som du skriver så mysigt sen när man väl får vara tillsammans igen. Hoppas du får en fin torsdag vännen! KRAM

2014-01-30 @ 07:33:38
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: