En dag fylld av trevligheter

Foton, breven och inte minst tassavtrycken från Nemo
och Sluggo uppskattades verkligen av barnen!
 
 
 
Från att ha varit ett helt oskrivet blad,
så blev dagen med ens fylld med trevligheter!
 
Vi käkade lunch tillsammans med grannarna,
och var sedan ute tillsammans på Risnäset
där vi solade och badade lite.
 
Och väl hemma så låg det en avi i brevlådan som
angav att vi hade ett paket på posten att hämta ut.
 
Det visade sig vara en sommarhälsning
från barnens långbortimormor :-)
 
Eller snarare från barnens fyrfota vänner
Nemo och Sluggo, gissa om barnen blev glada?!
 
 
 
Luran blev så glad, men nästan lika arg på mig då jag förklarade
att vi inte kunde åka och hälsa på för att tacka för de fina presenterna
 då långbortifamiljen med Nemo och Sluggo tyvärr bor allt för
långt ifrån oss för att det ska vara möjligt. Hon tyckte jag bara
skulle gasa mer så skulle det gå...
 
 
Luran fick en väska som hon jublade över,
dilemmat är bara att hon vill använda den och
visa sina vänner men är samtidigt så rädd om
den att hon vill ha den på sitt rum...
 
Bogge hade turen att få en förpackning med
lego som jag lovat att vi ska bygga ihop senare
ikväll när vi installerat oss i uterummet i den
uppblåsbar sängen som jag lovat vi ska sova
på i natt (tack för idén långtbortimormor!).
 
Stort tack för att du/ni tänker på
Bogge och Luran!
 
Och det är faktiskt inte den enda sommarhälsning
barnen har fått i sommar, även deras bästa vän i
köket på förskolan har varit gullig och skickat dem
ett brev med en sommarpeng som de båda
förvaltade väl på Åselemarkanden ;-)
 
Jag blev så oerhört rörd då jag öppnade brevet,
och kan inte nog tacka å barnens vägnar!!!
 
Just nu äter barnen middag hos grannarna,
picknick på gräsmattan där de mumsar
spagetti och köttbullar. Livet på en pinne
då man är barn och har sommarlov.
 
Och är ungarna glada och nöjda,
så är mamman sannerligen glad och nöjd!
 
Stort tack till alla er som skämmer bort mina barn
på detta sätt, det uppskattas enormt <3
 
Nu ska jag ta och koka lite ris och värma på
min goda kycklinggryta och bjuda mamman
till grannbarnen på middag och ett glas
kallt rosé. Det gäller att njuta av de
sista semesterdagarna till max!
 
KRAM
 
 
 
 



Åsa säger

Låter som en bra dag :)

Kram

2014-07-29 @ 19:02:04
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Life of Johanna säger

Låter som ni har underbart folk runt er och långt bort :)

ja det skall regna här imorgon med sägs det, skönt då kanske man kan gå ut utan dö av svett! :) kram

2014-07-29 @ 20:28:45
URL: http://lifeofjohanna.se
Ing-Britt säger

Gokväll finaste vännen!
Sitter nu i vår nya soffa och njuter av ett glas skumpa medan Tilda och hennes kompis sitter och spelar fia. Är en helt underbar kväll med rosa himmel som speglar sig i det blanka vattnet. Tommy och Evelin sover hemma då Evelin började sitt sommarjobb på ortens fritids i går.
Vilka goa människor det finns och så rart att sända dina fina änglar presenter. Ibland förundras man över vad mycket fina det finns därute och bloggandet har gett mig många nya fina kontakter varav du är den finaste <3.
Stället ni var på verkar helt klart värt ett besök och jag håller med kopparna du visar var helt underbara, var dom dyra? Såg ju även drickvänliga ut.
Ha nu en riktigt mysig natt i uterummet, dina barn måste vara lyckligt lottade som har en mamma som campar med dem hemma. I barns värld betyder ju såna små saker oftast mycket mer än dyra fina utflykter :).
Kramar i massor

2014-07-29 @ 21:57:23
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Znogge säger

Hoppas att ni ska sova riktigt gott i uterummet i natt stora som små :-)

Kram

2014-07-29 @ 22:15:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Johanna - Mamma till Leija säger

Så trevligt med paket! Kram

2014-07-29 @ 22:17:43
URL: http://skuggis.wordpress.com
Linda / Candygirl säger

Ni kan det där med att ta vara på dagarna. ..

2014-07-30 @ 10:01:01
URL: http://www.candygirl.nu
ansepanse säger

åh, jag blir så varm i hjärtat :) hälsa Luran och säg att hon redan tackat genom att vilja komma och tacka :) inte för att hon behöver komma och tacka, men det hade varit SÅ trevligt om ni kommit
jag skriver ett mail om ett förslag till dig/er, vi kanske kan träffas trots allt
många bamsekramar härifrån långtbortimormor och långtbortimoster och Nemo och Sluggo
<3

2014-07-30 @ 11:10:22
URL: http://kinaguld.blogg.se
Maja säger

Långtbortimormor och långtbortimoster har SÅ kul när vi knåpar ihop sådana paket! Eller ja, när vi hjälper Nemo och Sluggo att knåpa ihop sådana paket, menar jag ju :)

Svar: Tack även till dig Maj <3 Barnen har nu hängt upp bild å tassavtryck på sina anslagstavlor, å kompisarna blev impade att vovvarna signerat med tassavtryck :-D Kram kram!
Therese Bjärstig

2014-07-30 @ 19:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: