Keramik och glass

 
 
 
När busvädret med regn och åska kom
så sökte vi skydd i Jordemors butik.
 
Barnen fick glass och festis och själv drack
jag gott kaffe och njöt av den fina miljön i
butiken som är fylld med vackra ting,
keramik och godsaker.
 
En solklar favorit var keramiken som
såg ut att vara gjord av björknäver.
 
 
 
 
 
 
Och till min glädje hittade jag nått på en
hylla som jag sett för något år sedan och kärat
ner mig i, och som jag nu slog till och köpte
till mig själv i födelsedagspresent ;-)
 
Vad det var ska ni få se sen!
 
 
 
 
 
 
Det finns även massor av smycken och
dekor- och pysselsaker i butiken.
 
Luran tyckte det var så fint där!
 
Till och med toaletten fick tummen upp ;-)
 
 
 
 
 
 Bogge lät sig väl smaka av glassen,
som var slut lagom till att det värsta
regnet dragit förbi och vi kunde
springa ut till bilen och åka hemåt.
 
 Flängde vi och for i går så är vi desto
mer stationära i dag då bilen är inne på
service och ska få ny ruta.
 
Så vi får se vad dagen har att erbjuda...
 



Åsa säger

Keramik är fint. Var på hantverksmässan i Ström å kärade ner mig i trasmattor å fårskinn... tyvärr för dyrt för min börs.

Fin top/blus Svea har.

Jag hoppas Ni haft en bra dag trots Ni varit billösa.

Kram

2014-07-29 @ 14:11:43
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Life of Johanna säger

Vilken mysig butik, synd det är lite långt för mig och åka dit :)

och såklart supernyfiken på vad du köpte till dig själv i present :)

Ja, telefonen är inlämnad, han trodde jag skulle få en ny, så vi får ta fajten när den ska hämtas :)

2014-07-29 @ 16:06:27
URL: http://lifeofjohanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: