Lyxigt avslut

 
 
 
Pappans sista semesterdag, och man kan
tro att vi avslutade den med ett besök
på en lyxig restaurang där vi avnjöt en
skaldjursplatå och drack champagne,
men nej, så blev det inte.
 
Barnen fick bestämma, och då slutade det
förvisso med att vi käkade ute, men i pappans
arbetskoja och inte på lyxigt restaurang.
 
Och någon skaldjursplatå var det inte heller
frågan om, utan vi fick nöja oss med en
plocksallad från salladsbaren på Konsum...
 
Men jag lyckades iaf få ner några räkor
och kräftstjärtar i min sallad ;-P
 
 
 
 
 
 
 
Efter maten så passade ungarna på att pröva
pappans säng i arbetskojan. Tanken var att vi skulle
sova över där, men då tempen visade på 36 grader
inne i plåtburken sviten, så valde vi att åka hem.
 
Det gröna lyxhotellet på två hjul finns ju kvar
till ett senare tillfälle, och det lär ju inte vara
allt för svårt att lägga in en bokning då familjen
måste anses vara VIP-gäster ;-P
 



Åsa säger

Just nu + 21 grader varmt (ute) och i köket har jag + 27.6 grader varmt... oooolidligt varmt inomhus.

Stackars M om han ska sova i sin koja.

Marknaden har varit lugn, ovanligt lugn.

Kram

2014-07-20 @ 20:22:14
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Hejsan vännen! Låter som lyx på barns vis, inte så stora krav utan bara det man vet är riktigt mysigt. Man behöver ju inte värsta lyxen för att få till det där lilla extra.
Idag har vi varit i stugan med Tommys mamma och hennes man samt T:s syster. Var riktigt mysigt och jag bjöd på paj, har ju varit sugen på det sen du hade gjort dina pajer.
Ha nu en underbar fortsättning på kvällen, kramar i massor

2014-07-20 @ 20:25:23
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Vi har oxå varmt i sovrum trots myggfönster.

Mmmm jag tror att jag fixat helgen så bra tack vara värmen (samt hjälpsamma nära & kära) jag har mindre värk även om jag har ont å känner av marknaden i kroppen.

Vi har förjävligt med mygg, var tidigare ut med Bullen å blev typ uppäten ;-)

Nu ska jag stoppa Elin badet å sedan säng, hon har ju typ vänt dygnet å sover länge på morgonen.

Nu är vi bara vi tre + Js dotter de övriga nio har lämnat oss.

Kram

2014-07-20 @ 20:35:16
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
linda/candygirl säger

Vilket fint avslut. ..

jag köpte ett vätskebälte i går... 199 på stadium

2014-07-20 @ 20:45:16
URL: http://www.candygirl.nu
linda/candygirl säger

Jag lovar... men än har jag inte sprungit en km i juli... dommarlov... få se om det blir ngn sväng innan jobb om två veckor. .. vi är så flitiga promenerare så det känns som att jag får röra mig ändå ... vill gärna spendera min lediga tid med man och barn..
Springa hinner jag sen - när vi går olika skift och skolan börjat. .. men jag har en förhoppning om 2,5 mil innan semestern är slut... därav bältet. ..

2014-07-20 @ 21:11:27
URL: http://www.candygirl.nu
Åsa säger

Elin har åkt karusell varje dag, dumt system med detta kort som man ska sätta in pengar på... Men tivolit lär tjäna på det.

Nån påstod det var mer folk fredag & lördag jämfört med förra året men det har jag svårt att tro.
På fotbollsplan var camping förbjuden, det har sagts all vild ungdomscamping skulle bli förbjuden eftersom det är säkrare att ha dem samlad på ungdomscamping - handlar om pengar,bort med vild/gratis camping.

Nu är det läggning av en Elin som inte är trött och inte vill sova men hon ska och måste.

Kram

2014-07-20 @ 21:29:04
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Anonym säger

Med tanke på att ni har en stående inbjudan så behöver ni inte förhasta er ;-)

Kram i värmen!

2014-07-20 @ 21:38:31
znogge säger

Det var jag och ingen anonym!

2014-07-20 @ 21:38:59
Mariie Nilsson säger

Vi gjorde också ett lyxigt slut på semestern. Var i Kungsbacka i fredags och hämtade en liten valp. Så nu har vi en liten mopsblandning som heter Fralle, söt som en sockerbit 😊 kram Marie

Svar: Åhhhh Då tycker jag, näe, kräver jag, att du mailar några foton på Fralle vid tillfälle! Kan ana hur söt han måste vara... vad är det förutom mops i honom? KRAM!
Therese Bjärstig

2014-07-21 @ 06:55:29
Sanna säger

Ja men vad mysigt det behövs nog inte mer en så bara familjen är samlad =) Jo det hoppas jag med så spänd inför morgon dagen. jag vet att området är kanon och ligger nog bäst till i vår stad.

Så jag hoppas verkligen att planlösningen passar oss. Det känns ju bra att det var 380 sökande och att vi låg på första plats =) men det visar sig i morgon. Kramar om

2014-07-21 @ 16:47:20
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: