Svärgubbe och investering

 
 
 
Morgonens skratt stod Bogge för
då han berättade för oss att morfar
är pappas svärgubbe :-)
 
Han menade givetvis svärfar,
men vi skrattade gott kan jag lova!
 
Jag har även hunnit investera lite
på morgonskvisten, dock inte i skog,
fastigheter eller värdepapper,
utan i mig själv.
 
Det blev 5 km lugn jogg i värmen,
och jag är så glad att jag får 30-60 min
per dag för att göra dessa investeringar.
 
För det är verkligen nått som förräntar
sig då det får min rygg att kännas bättre,
och därigenom känner jag mig piggare
och blir en gladare mamma och fru!
 
Alltså en investering som gagnar
hela familjen :-)
 
Till och med Luran har insett det, för när
jag är sur, vresig, irriterad och arg brukar
hon säga "mamma, du ska nog ut och
springa nu tror jag".
 



Ing-Britt säger

Hej finaste vännen!
Jag gillar verkligen din solhatt, saknar en i riktig cowboy stil i min samling. Tittade på en när vi var i Bollnäs men blev allt för snål.
Tråkigt med Sveas padda, vad sa hon när du visade henne? Hade det varit Tilda kan jag skriva under på att hon blivit otrolig på mig ;).
Dom har verkligen härliga kommentarer de små ibland...gäller att skriva ner dessa för att komma ihåg tills de blir större. Vi har gjort det mycket med Tilda men tyvärr inte sedan Evelin var liten.
Skönt att kunna springa av sig grinighet...ännu en anledning till att jag borde börja :).
Nu sitter vi i bilen på väg hem från underbara Orbaden, har verkligen varit tre toppendagar men alldeles för kort tid enligt mig och Tilda men de andra två har som vanligt en enorm hemlängtan och visst brukar det vara rätt skönt när man väl är hemma.
Ha de nu så bra vännen, kramar i massor

2014-07-25 @ 15:21:49
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Tidigare - innan jag blev sjuk - gick jag ofta ut på längre hundpromenad när livet inte uppförde sig som jag ville ;-)
Redan i 10 årsåldern tog jag en hund å gick mig fri från besvikelser, dumma föräldrar etc numera blir det dock mycket sällan längre promenad pga dåligt med ork.

Gillar barns funderingar och ord, kloka ord oftast.

Hur gick det med paddan & Svea?

Idag blir det kycklingsallad till middag, hemgjord, men ändå lättsamt i värmen.

Kram

2014-07-25 @ 15:40:21
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / Candygirl säger

Jamen visst är det så...

Räknade ut att jag och maken har promenerat alla dagar utom 3 i sommar...men så har någon dag resulterat i två prommisar också

Perfekt

2014-07-25 @ 17:17:06
URL: http://www.candygirl.nu
Lizas Lantliv säger

Hej min vän!

Hinner inte riktigt med i värmen, men jag tittar in o ser efter vad ni har för er!
Hihi svärgubbe var ju för kul..! ;)
Snygg du va i hatten!

Ha det finfint!

Kramar Liza

2014-07-25 @ 19:46:17
Britt säger

Gulliga Bogge,tänk hur barn uppfattar ord ibland.Så jag förstår att ni fick ett gott skratt.Fin bild på farfar och Bogge tillsammans..En sån lycka för barnen att ha mor och farföräldrar omkring sig..När man är äldre ger man barnen tid att bara vara och stressar inte..Så var min pappa,han tog sig tid att vara och leka med sina barnbarn.Jag blir så glad när mina äldre barn pratar minnen,saknar att inte mina yngsta barn fick vara med honom.Han gick bort alldeles för tidigt,fast han är med oss ändå.Han sitter väl i båten med pojkarna i kväll,och ser att fisket går rätt till..För fiske var hans liv,han fick lov att blöta kroken som han sa..Har ni varmt? Nu är det +26 i skuggan,ska inte klaga men jag längtar till hösten... Luften,färgerna ja rubbet..Nu ska jag slänga mig i soffan och käka chips(längtar något salt).Ha en skön kväll.Kram

Svar: Ja, det är en ynnest att få omge sig med fler generationer och även ha släkt omkring sig. Vi har rätt stor släkt, och det är en trygghet att veta att det finns människor som bryr sig omkring sig, sådana som man delar en historia med... Din pappa låter lite som min, han fiskar ofta, gärna och lite för mycket om du frågar mamma ;-P Frysen är full där hemma å han förser även mig och min bror + många andra :-) Och du, kan bara hålla med, hösten med dess klara härliga luft, min ABSOLUTA älsklingsårstid!!! Underbar. Men jag njuter av sommaren med, särskilt som vi nu fått lite regn som gör luften lite lättare att andas... Många kramar till dig från mig!
Therese Bjärstig

2014-07-25 @ 20:53:03
Birgitta säger

:-) Barn är klarsynta, känner igen det där med sur och vresig men i mitt fall var det " mamma du ska nog äta nåt nu" som kom från min (då) lilla dotter.

Svar: Ha ha jo, under graviditeterna brukade Magnus ha med sig kexchoklad eller kakor att bjuda mig på då jag fick lågt blodsocker, så det där med ilska då magen kurrar är rätt välkänt här med ;-D
Therese Bjärstig

2014-07-25 @ 21:54:18
ansepanse säger

tack Bogge :) här har vi också skrattat
han är en klok liten kille <3
kramisar

2014-07-26 @ 11:11:28
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Haha, roliga barn! Skönt med lite investering i sig själv!
Sv: Jag ligger back i redigeringen, men givetvis kommer det bilder både på festerna & på lilla Hailey! :)
Kram

2014-07-29 @ 11:03:04
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: