Inför midsommar

I helgen hade vi turen att bli bjudna på denna goda
kladdkaka med björnbär i, kan bli så att den hamnar
på vårt bord till midsommar...
 

Jag har ägnat mig åt att bläddra lite i kokböcker
och i tidningar nu på morgonen för att hitta
några goda recept till midsommar.
 
Dock tappade jag suget då Bogge plötsligt
spydde. Jag vet inte om det berodde på
slemhostan eller om det är kräksjuka på G.
 
Klart är att Luran är jätte besviken och arg
på honom för de var lovade att sova hos
farmor och farfar i morgon och förlänga
ledigheten ytterligare en dag.
 
Men är det kräkis på G så får vi allt
se till att stanna hemma tills vi är smittfria
eller kan blåsa faran över om det var
falskt alarm.
 
Vi får helt enkelt avvakta och se hur det
utvecklar sig under dagen...
 
 
 
 



znogge säger

Den tårtan tänkte jag nog också baka. Funderar just nu på vad som ska finnas i picknickkorgen! Hopps ni slipper bli sjuka hela gänget.

Kram

2014-06-16 @ 10:22:43
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ing-Britt säger

God fm finaste!
Tänk att det snart är midsommar, svårt att fatta. Jag jobbar em på fredag men är ledig på helgen så vi får fira då :).
Den där tårtan såg riktigt smarrig ut. Och du vilken fin uggla du köpt och lila är ju årets färg.
Idag har vi fint väder men kalla vindar, får se om det kanske kan bli stugan idag blev ju inget sist jag ville dit.
Hoppas ni slipper magsjuka och att det bara beror på hostan.
Ha en fin start på veckan, kram Ing-Britt

2014-06-16 @ 10:35:01
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Linda / Candygirl säger

NÄ fy för kräk.. hoppas det var bara ett varningsskott...

Hållef tummar och tår att ni håller er friska.

2014-06-16 @ 10:59:04
URL: http://www.candygirl.nu/
Josefin säger

Hoppas på hostan.. Fy sjutton för magsjuka, fast jag har hört fler som har haft det. Klart att Luran blir besviken, men förhoppningsvis händer inget mer.
Kramar

Svar: Jag vågar inte riktigt ropa hej, men lunchen är kvar och vi har fikat, kan nog ha varit hostan... Full fart och leker med lera, så barnen får åka till farmor och farfar :-) Perfekt ,då kan jag i lugn och ro sätta ihop utemöblerna ikväll utan assistans ;-) KRAM!
Therese Bjärstig

2014-06-16 @ 11:26:42
Johanna - Mamma till Leija säger

Mums, ser gott ut!
Hoppas verkligen inte det är kräkis som kommit på besök. Krya på!
Kram

2014-06-16 @ 20:15:30
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: