Skamfläcken

 
 
Nu är tomtens skamfläck ett minne blott!
 
En solig dag som denna, med lätt vind,
gav oss inga ursäkter för att inte ta tag i
och måla vårt uthus/hundhus.
 
Det har stått omålat (endast grundfärg)
i ett par år, men så idag gjorde vi
ett ryck och målade det.
 
 
 
 
 
Jag vet egentligen inte varför vi dragit
så på det, för nu när vi väl satte igång
och hjälptes åt gick det rätt fort.
 
Men jag antar att det är de senaste årens
bygg- och målarprojekt som gjort oss
lite renoveringströtta.
 
Vi har bytt plåttak, brädfodrat, målat stenfoten,
byggt uterum, altan/soldäck och så satt upp och
målat sommarstugan dessutom.
 
(Eller vi och vi, Åttner har stått för det mesta
snickrandet, men målat har jag gjort så det
räcker och blir över...)
 
Visst ja, även lekstugan har jag målat!
 
Så nu lär det dröja några år innan vi
tar oss för att måla, bygga eller
renovera något igen...
 
I alla fall utomhus.
 
Inne har jag nämligen ännu en hall/trapp och
ett kök som väntar på att renoveras.
 
Suck!
 
 
 
 
 
Planen är i alla fall att göra bort så
många måsten som möjligt redan nu på
försommaren, så att vi inte drar på det och
måste ägna större delen av semestern
till tråkgöra.
 
Då ska vi enbart njuta!
 
 
 
 
 
Och på tal om att njuta, när vi målade så
fick vi löfte av grannarna att kapa kvistarna
på deras syren och häggar som står bakom
uthuset så att det skulle gå lättare att
komma åt och måla.
 
Doften av syren är en verklig njutning
(i alla fall om man tagit en allergitablett ;-P)
så jag räddade några av kvistarna
och satte i en kanna i uterummet.
 
Nu väntar en dusch och sedan så ska vi
röja undan lite här hemma innan vi har
turen att åka iväg till Måntorp dit
vi blivit bjudna på middag :-)
 
 
 



Sanna säger

Vad fint det blev och vad färg kan göra mycket. Underbara blommor vilken härlig färg. Jo vi har haft jättefint väder och vi har varit ute på myrjakt i skogen :) De älskar ju och gå utanför där vi bor, finns så mysiga stigar. Helst ville de hitta spindlar för att höra mamma skrika över hela området =/ vi får hoppas vädret håller i sig. Kramar till dig finaste

2014-06-14 @ 16:51:19
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Sanna säger

Vad fint det blev och vad färg kan göra mycket. Underbara blommor vilken härlig färg. Jo vi har haft jättefint väder och vi har varit ute på myrjakt i skogen :) De älskar ju och gå utanför där vi bor, finns så mysiga stigar. Helst ville de hitta spindlar för att höra mamma skrika över hela området =/ vi får hoppas vädret håller i sig. Kramar till dig finaste

2014-06-14 @ 16:51:21
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
Åsa säger

Läste Tomten, alltså jultomte, tänkte vadå tomtens skamfläck... :)

Skulle vilja ha typ liknande hundhus som Ert, vore ju praktiskt.

Strax påbörjas projektet middagsmat, tacos står på menyn.

Js dotter kom för ca 30 minuter sedan, hon fyllde år i början av juni så hon fick presenter idag... Elin har fått välja, hennes storasyster liksom.

Vi åt hos mina föräldrar igår. Skönt bli bortbjuden ibland.

Kram

2014-06-14 @ 17:16:29
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Znogge säger

Mitt mål i sommar är att måla lekstugan. Frågan är bara vilken färg den ska få...

Kram

2014-06-14 @ 17:19:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
A säger

Jag älskar syrener men här har de blommat över.
Stor kram ❤️

2014-06-14 @ 19:23:01
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Linda / Candygirl säger

Jag läste oxå med julögon... tomte, som i juldito...haha. skyller på att du och jag är juljunkies.

Syrén är ljuvligt. .. jag älskar den.. din ser nästan rosa ut. .. härligt

2014-06-14 @ 20:22:14
URL: http://www.candygirl.nu
Tina säger

Hej vännen! Så duktiga ni är! Vad roligt att du tyckte om kuddfodralet, tänkte direkt på dig när jag såg det. Här har barnen precis tystnat! De har varsin kompis som sover över och det har varit minst sagt livat här fram tills nu. Men man kommer ju ihåg hur det var själv när man var yngre och skulle sova över hos någon så man kan ju inte bli arg på dem när de busar runt. Hoppas ni har en mysig helg. KRAM

2014-06-14 @ 22:49:04
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Susan säger

Haha...även jag läste det som julTOMTEN...haha.

Ni har gjort mycket får jag säga...men det är roligt att fixa och ha sig=)

Kramar

2014-06-15 @ 08:47:27
URL: http://susan.itelit.com
Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Härligt att ni återigen har fint väder, det har vi oxå :). Och vilken fin hundkoja de har era hundar, där lever de ju lyxliv. Nu förstår jag varför den andra släpades ut till stugan, trodde nästan ni höll på och körde den fram och tillbaka.
Lyx att bli bjuden på middag efter ett dagsverk i målarhinken. Här blev det kinarestaurang efter jobbet med goda vänner. Idag hoppas jag kunna åka ut till stugan efter jobbet...men vi får se vad vädret säger ikväll, slutar ju inte förens 18.
Ha nu en skön söndag och försök bara slappa och njuta av solen.
Kramar i massor Ing-Britt

2014-06-15 @ 09:23:41
URL: http://hemodrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: