Dödsfall och familjeföretag?

 

Här är nu familjen åter samlad!
 
Vi hämtade hem barnen i går eftermiddag,
efter att ha ätit årets första grillmiddag som
svärmor och svärfar bjöd på. Makens syskon
med respektive och barn var också på plats,
så vi var en hel hög som åt och umgicks.
 
Trevligt <3
 
 
 
 
Och på tal om att umgås och ha kvalitéts tid,
gissa vad jag och maken gjorde i går då vi hade
en dag för oss själva?!
 
Gjorde något synnerligen romantiskt ;-)
 
Först gick vi igenom bokföring och papper
för företaget, sedan så fick jag mig en
kurs i hur man kör skotare!
 
 
 
 
 
Men något riktigt familjeföretag lär Bjärstigs Skog
inte bli i första taget, för jag krävde tre timmar för
att producera det som ska produceras på en 
timme, så det krävs mycket träning för att
jag inte ska kosta mer än vad jag drar in...
 
Kul var det, dock krävs en rejäl sportbh om
man ska skumpa runt i skogsmaskin + att
alla kommandon bevisligen är gjorda för
män, dvs logiken är "tvärt emot" logiskt
kvinnligt tänk ;-P
 
Men tänker man bakvänt så blir allt
rätt och flyter på!
 
 
 
 
 
Här ska vi nu säga hej då till Sigge Glasmal,
för i morse hade han kilat vidare och låg
död på botten av akvariet.
 
De sista dagarna har han inte varit
"genomskinlig" som de andra glasmalarna
utan mer mjölkvit, så antagligen har han
blivit sjuk på något sätt :-(
 
 
 
 



Ing-Britt säger

God morgon min fina vän!
Får väl börja med att beklaga sorgen, så tråkigt när fiskarna dör men för oss blev det en vana då vår kampfisk åt de flesta andra fiskarna :(.
Kul att testa och köra skotare och alla är vi ju nybörjare i början. Men jag tycker nog endå du ska behålla ditt jobb det verkar himla kul och givande för både dig och alla oss andra <3.
Trevligt att samlas hela familjen ibland, hoppas barna hade haft det bra när de var borta.
Ha nu en skön söndag, kram Ing-Britt

2014-03-09 @ 09:44:25
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
farmor. säger

Va du skräms dödsfall, tråkig med fisken o va tyst och tomt det blev igår och tomt i sängen,ha en fin söndag kram.

Svar: Redan då vi svängde ut på stora vägen sa Bogge "Jag saknar farmor" Och innan Avaträsk sov han, och även Luran innan vi var hemma. Nöjda och glada över ett toppen lov! TACK! KRAM
Therese Bjärstig

2014-03-09 @ 10:11:06
Znogge säger

Aj då, det var tråkigt med fisken men tyvärr blir det lätt obalans i akvarier...

Ha en fin söndag!

2014-03-09 @ 10:12:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

:) du skulle nog bli en hejare på den maskinen också :) lite mer träning bara
vilken fin grillpremiär, roligt för alla er
nu blev väl Luran ledsen? tyvärr är det ju sådant som händer, hoppas bara att det inte var någon sjukdom som sprider sig till de andra malarna
Sv: rutan på skoterpulkan har blåst sönder! då måste det ha blåst riktigt rejält, hoppas att det inte kostar alltför mycket med ett nytt
härliga busisar som leker tillsammans så fint <3
en superfin dag till er alla <3
kramen <3

2014-03-09 @ 10:14:25
URL: http://kinaguld.blogg.se
Britt säger

Måste först få säga grattis till forskningsprojektet.Grattis....Det måste vara skönt att få lite egentid när man är förälder,det behöver man.Och så måste barnen också få rå om sina farföräldrar utan mamma och pappa.Så mysigt...Köra skotare ser ut att vara svårt.En av mina pojkar jobbar också i skogen,han kör skördare.Fick åka med honom en gång,skulle aldrig klara av det..Men det var väldigt intressant att få följa med..Men det tyckte inte våran hund när han var valp.Då fick han vara med husse i skogen..När han skulle åka och jobba gick hunden till oss och satt sig.Vägrade och ville vara hemma hos oss.Skördare var inget för honom.Ett roligt minne...Idag har jag och hunden varit ute på vårens första cykelturen.Både var lika lyckliga för turen.Det är mulet men 8 grader varmt.Gubben har också fått vårkänslor,börjat göra ren sina vapen.Ska väl snart börja träna,årets första jaktstig blir i påsk..Få se om jag också skjuter några stigar i år.Det är så kul,bra träning.Ha en skön söndag.Kram

Svar: Tack för ditt grattis det värmer <3 Och ja egentid var inte dumt, framförallt att slippa höra prat, prat, prat non stop ;-D Men efterlängtat då de väl kom hem! Har hört att det är fler hundar som inte gillar skogsmaskiner, det blir nått ljud i dem och/eller vibration som de inte gillar, att åka lastbil o liknande brukar gå bra, men just skogsmaskin slamrar för mycket för deras känsliga öron. Så han var klok som stannade hos er :-D Det lät ljuvligt att ge sig ut och cykla, är har vi slaskiga och ishala gator, så det lär dröja ännu en tid här. Men barnen har så smått börjat fråga efter cyklarna.... så snart! Och ja, i år ska även jag få tummen ur och träna skytte både tidigare och mer ofta än vad det blev i fjol. Ha nu en riktigt fin vecka <3 KRAM
Therese Bjärstig

2014-03-09 @ 10:36:01
Åsa säger

Nu är glada julen slut slut slut äntligen fick vi bort julgardin i tvrummet... Drygt 4 månader har den hängt där.

Fiskar dör det är ju så, har aldrog haft något annat djur som varit så svårt att hålla vid liv. Ändå känns de som simpla varelser.

Fel låt vann - om Du frågar Elin - hon blev besviken.

Tuff brud i lyxförpackning :) Du är duktig Du, skotate lär inte vara enkel att köra, kräver träning.

Kram

2014-03-09 @ 13:41:40
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
christin säger

Gratulerar till att du har fått fortsatta möjligheter till att arbeta med det du vill, måste kännas bra.
Kul och kanske bra också att du får inblick i hela skogens mysterium, tänk så mycket den betyder för oss...
Jag har skolat om tomat-och paprikaplantor och sått blomsterfrön, det känns bra det med.

Kram!

Svar: Tack goa du, känns bra att få jobba med det man brinner för och är intresserad av, och jo det var kul att testa på gubbens värld också även om det nog inte var nått för mig ;-D. Och så härligt att du skolat om plant, det om nått är ett vårtecken jag behövde denna grå måndagsmorgon <3 KRAM!
Therese Bjärstig

2014-03-09 @ 14:17:26
Linda / CandyGirl säger

Stackars Sigge...

Häftigt att du kan köra skogsmaskin. Det kan då INTE jag!

2014-03-09 @ 15:20:36
URL: http://www.candygirl.nu/
Petra säger

Hej!
Du såg iaf riktigt bra ut där i stora maskinen =)
Lät skönt med lite barnfritt. Men visst saknar man dom. Till slut =)
Men bara de att gå på toa IFRED! O läsa! Åhh låter som ljuv musik i mina öron.

Åhh föreläsningen var såå bra! Han inspirerade så. Underbar man den där Rune Larsson. Så mkt power i honom. Ska knåpa ihopa ett inlägg imorgon. Full rulle i helgen. Havet både igår o idag. Underbart med VÅR!
kram

2014-03-09 @ 17:37:41
URL: http://zupermamman.blogg.se
Boel säger

Stackars Sigge :( Han får vila i frid!

Sv: Jag hade inte ont i kroppen mer än några dagar, men hade dock feber från förra söndagen till i fredags. Så har bara varit feber fri några få dagar. Men nu känner jag mig friskare :)

2014-03-09 @ 18:06:31
URL: http://bowelz.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Så trevligt att va många samlade & köra maskin är kul! Dock har jag aldrig kört skogsmaskin... Nu ska jag sova, för imorgon står jobb på schemat. Godnatt!

2014-03-09 @ 21:31:29
URL: http://skuggis.wordpress.com
Longevity - en blogg om hälsa säger

Tack så mycket, ja hon är bättre men inte helt bra! Tack för du frågade!

2014-03-09 @ 23:32:55
URL: http://madelein.se/
Camilla säger

Kul få testa köra skotare! Jag har varit och kikat när de byggt sånna på Komatsu :)

2014-03-10 @ 09:19:37
URL: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: