Kollektiv

Persilja, timjan och två sorters oregano på tillväxt i en zinkhink.
 
 
 
Jag är verkligen tacksam att jag bor som jag
 gör, och med de grannar jag har. Hjälp och
sällskap är aldrig mer än ett hus bort!
 
I dag kunde jag ge mig ut och cykla
tack vare att barnen var i vardera grannhus
och lekte medan jag tränade.
 
Guld värt - TACK <3
 
Sedan fick jag ett gäng kryddplant levererade
av den granne som var på Genbäcks, som
i sin tur fick ta två säckar jord av mig till
sina pallkragar.
 
Men då hade hon å andra sidan även
tvättat köksmattan som Mac kräktes på
förra helgen.
 
Hon lånade förresten vår fiskhåv tidigare i dag,
och levererade samtidigt ett hundschampo som
de inte längre behövde då deras hund inte
längre finns.
 
Bogge fick lunch i andra grannkåken,
där jag snikade till mig två koppar starkt
och gott kaffe och lämnade en limpistol som
de i sin tur behövde till ett litet projekt.
 
Vem som är skyldig vem är vid det här laget
rätt obetydligt, på sikt jämnar det ut sig då vi
snart börjar fungera som ett kollektiv ;-)
 
Man går aldrig bet, alltid någon att vända sig
till om man behöver låna något, fråga om råd,
eller om man behöver hjälp med barnpassning
eller bara dricka kaffe med.
 
Lagom till middagen samlades tre hushåll och
hade knytis i form av tacomiddag ute på
vår altan/soldäck.
 
Vips blev en annars tråkig torsdag
(maken har åkt och jobbat) full av liv
rörelse, skratt och trevlig samvaro :-)
 
Det är sådana här gånger man känner sig
otroligt rik, jag är verkligen glad att jag bor på
landsbygden och inte i en anonym storstad där man
knappt vet vad grannen heter, och gör man det 
så kommunicerar man på sin höjd med en nick
i trappuppgången eller via arga
lappar i tvättstugan ;-P
 
Efter en solig och fin dag full med lek och stoj
är barnen nu badade och ligger nerbäddade
på Bogges rum för att se Scooby Doo.
 
Själv ser jag fram emot en natt utan
pipande distraktioner, jag ska ta med
mig boken I maktens skugga och
krypa under täcket så snart dagens
sista tvättmaskin är färdig.
 
Att läsa och sova är nämligen ett
ypperligt sätt att skämma bort sig själv ;-)
 
Hoppas ni njuter av en fin kväll!
 



Nadja säger

Jag tänkte detsamma idag faktiskt, vilket jäkla kvarter vi bor på! Jag brände mig rejält idag när jag stog ute och målade. Pep upp till Therese och hämtade kylbalsam för att överleva kvällen!

Och så har vi haft ett halvt dagis idag när alla grannbarn kom hit;) dom var säkert upp till er också! :)

Svar: Ja vårt område är verkligen super duper! Och så skoj att det nästan alltid finns barn ute så barnen kan leka, och på tal om det så måste jag skryta på er Enzo, snacka om trevlig och artig, för att inte tala om snäll kille <3 Både jag och Magnus diggar honom, han brukar komma förbi och visa Magnus sina kepsar :-) Hoppas din bränna gör mindre ont i dag, å så fick du mig att få tummen ur. Var just upp och köpte 15L färg så nu ska väl äntligen vårt uthus/hundhus få färg på sig... Kanske, om jag orkar, tror jag fortsätter läsa min bok ist ;-P
Therese Bjärstig

2014-05-29 @ 20:57:30
Life of Johanna säger

Härligt med såna grabbar. och zinkbaljor är så fina :)

Ah okej, hoppas mr visar vad de tror. Jag hoppas de vi min mr kan se vad som irriterar vi trumhinnan och att de kan åtgärda det :)

2014-05-29 @ 21:04:59
URL: http://lifeofjohanna.se
Ing-Britt säger

Godkväll finaste!
Vilken irriterad natt du verkar ha haft, tur du hittade boven till slut. Och jag hoppas verkligen du får sova gott nu inatt. Själv jabbar jag och får vänta med sömn till imorgon bitti. Idag har vi haft lite varmare väder och riktigt soligt så det kändes inget roligt att masa sig till jobbet idag vid lunch för ett 16h pass.
Ni verkar ha ett sååå härligt kvarter med en samvaro få förunnade. Här pratar vi ofta med grannarna men sällan vi tar en fika eller så.
Kramar i massor <3<3<3

2014-05-29 @ 21:21:12
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Sanna säger

Underbara du det har tur som har dig som granne <3 saknar att leva så, när man är uppväxt på landet och saknar att ungarna kan springa och vara lite friare en i stan. Känns som jag är på fel ställe ibland, men vi fortsätter och söker på.Det är ju så mycket man vill men så mycket som styr.

I helgen blir det ganska tomt på barn då min lilla bestämde sig för att åka till farmor och den stora får man vara glad om man får se han mellan träningar och kompisar. Så det blir bara sambons lilla som vi får rå om i helgen men då får vi lite mer tid med Saga och hon trivs när hon har vår bådas uppmärksamhet helt för sig själv :)

Önskar dig en underbar helg finaste. kramar

2014-05-30 @ 08:07:00
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
ansepanse säger

finns det olika sorters oregano? innan jag läste texten under bilden försökte jag lista ut vad det var för kryddor, oregano kunde jag se direkt och persilja,timjanen listade jag inte ut, jag har satt oregano och hade oregano sedan tidigare också, undrar om det är samma sort då :)
du har helt enkelt mycket trevliga grannar, härligt
ha en bra dag ni alla
kramen <3

2014-05-30 @ 10:40:59
URL: http://kinaguld.blogg.se
Znogge säger

Goda grannar är verkligen guld värda! Skönt när man kan hjälpa varandra med små saker i vardagen.

Kram

2014-05-30 @ 10:47:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Katta säger

Hej fin blogg du har :) Kicka gärna in min blogg. Och skriv även gärna en liten kommentar så blir jag glad :) Kram på dig.

2014-05-30 @ 11:20:06
URL: http://jagkatta.horseworld.se
Susan säger

Vilket härligt granngäng ni verkar vara=)

Kramar

2014-06-01 @ 08:06:42
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: