Amaryllis i vas?

 
 
 
Amaryllis som lök i kruka brukar jag aldrig
lyckas med, endera blommar den innan jul
eller så någon gång i januari...
 
Så i år har jag garderat mig genom att
köpa en snitt amaryllis som jag satt i en
vas (?) som jag ärvt efter mormor.
 
Tror egentligen inte att det är en vas utan
att det är ett bruksföremål av något slag,
kanske en behållare?
 
Vet någon får ni gärna hojta till!
 
 
 
 
 
Här var tanken att det skulle bli bakning
i dag, men det blev istället sovmorgon och
en långfrukost.
 
Sedan har vi slagit in paket och så har
barnen gjort sig fina då de ska iväg på
födelsedagskalas lite senare i dag.
 
Det är Ellie och Selma (kusinerna) som har
gemensamt Frost kals i sporthallen :-)
 
 
 
 
 
 
Ute är det vitt då det kommit lite nysnö
i natt, och ännu mer utlovas.
 
En klass 1 varning är utfärdad, vilket gör att
pappan i huset är på väg till skogen för att ta
reda på de timmer som ligger i backen innan
det hinner snöa ned.
 
 
 
 
 
 
Alltid tråkigt då han behöver åka iväg och 
jobba redan på söndag, helgen känns så
kort då. Men jag och ungarna får roa
oss bäst vi kan!
 
 
 



Amanda säger

Oj! Klass ett varning låter ju kanske inte så kul. När det utfärdas här nere betyder det antingen att det inte blir något av det alls, eller att det blir väldigt mycket värre än dom förutspått. Oftast det senare.
Här hemma blir det iaf lugnt. Vi rensar, städar, julpyntar och bakar. Lite lagom såhär en söndag :)

2014-11-23 @ 12:51:16
URL: http://creyla.blogg.se
Linda / CandyGirl säger

Amaryllis i vas är tacksamt.. så brukar jag också köra... dom håller lik länge som dom i kruka.

2014-11-23 @ 14:08:26
URL: http://www.candygirl.nu/
Susan säger

Fint det blev med Amaryllisen=)

Usch...för klass ett varning:/

Kramar

2014-11-23 @ 17:23:11
URL: http://susan.itelit.com
åsa säger

Go'kväll, nu lider helgen mot till slut å det är snart dax att sova.
Vi (J) har pratat om golvvärme i yttre hallen nästan lika länge som vi bott här, nu i slutet av november är det 17 år sedan, vi flyttade in till första advent 1997.
Under helgen har vi provat en ny glögg,
det enda positiva med advent & jul är väl maten, glögg å annat gott.
Go'natt å kram

2014-11-23 @ 20:30:21
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Skönt med slappemorgon & kul med Frostkalas! :) Här regnar det och är mörkt... Kram

2014-11-24 @ 12:43:34
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: