Lejontämjaren

 
 
 
Då jag köpt alla tidigare böcker av Läckberg
så var det liksom givet att jag skulle köpa
även denna då den kom ut.
 
På sistone har jag väl inte varit allt för
imponerad och tyckt att böckerna blivit
lite väl förutsägbar. Så även denna.
 
Men. Det kommer ett men. Trots det så
var den mer än ok, den var ett trevligt
sällskap då ryggen höll mig vaken en
natt och jag plöjde den på mindre
än 24 timmar.
 
Ungefär samtidigt började jag med
Keplers senaste, "Stalker" och den ligger
ännu med mååånga sidor olästa på mitt
nattygsbord. Men den kanske blir läst
i natt då jag känner av ryggen
rätt rejält :-/
 
Får se om jag hinner ut och "reka" till mig
i dag, motionen har varit under all kritik på
sistone pga förkylningen och det visar
sig i sin tur i ryggen...
 
Och med tanke på all glögg och godsaker
som jag nu börjat smaska på är det nog bara
att ta sig ut - oavsett förkylning och snöväder!
 



Sofia säger

ja verkligen :D

2014-11-24 @ 07:25:23
URL: http://byfia.com
åsa säger

Plogkant?
Vi har fått max 3 - 5 cm blötsnö.
temperaturen ligger runt 0 så det kan nog bli regn om vi har otur.

Huvva så besvärligt med Din rygg å inte lär ev snöskottning vara direkt bra.
Jag hoppas Du kommer ut på en promenad i alla fall under dagen.

Min mage är bråkig å jag mår tjyyvens :/ skyller på gårdagens mjuka bröd...

Kram

2014-11-24 @ 07:27:15
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Jenni säger

Jag läste först Keplers nya och den tyckte jag var super! :) Läste ut den väldigt fort, spännande från början till slut. Däremot tyckte jag Läckberg var en besvikelse, tror den tog mig nästan en hel vecka att läsa ut. Tyckte det gick så sakta framåt, ett steg från olika håll hela tiden, men smaken är ju som baken ;)

Tråkigt att höra om ryggen, hoppas du får bättre dagar snart!
Ha en fin vecka!
KRAM

2014-11-24 @ 07:39:18
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Lilla Malin säger

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska läsa Läckbergs senaste eller ej. Kepler ska jag dock läsa, men först får jag läsa ut den jag håller på med.

ansepanse säger

nu har jag läst ikapp igen :)
vad fina de är i sina nya glasögon, busisarna <3
du har hunnit med mycket och jag säger GRATTIS till bröllopsdagen lite i efterskott
Nemo har fortfarande lite svårt att hålla bakbenen, de far lite hit och dit ibland men jag tycker i det stora hela att det går åt rätt håll, J håller på att sätta upp ett tätt plankstaket mot grannen som ju har en en hund, allt för att inte Nemo ska kunna se honom, hoppas att det fungerar
Maja klämde sitt ena lillfinger i bildörren på jobbet, riktigt illa faktiskt, och är hemma nu, inte kan hon jobba med det lillfingret, hon är ju bilburet tidningsbud
nu börjar vi snart med att pynta till advent :)
massor av kramar till er alla <3

2014-11-24 @ 11:34:06
URL: http://kinaguld.blogg.se
Sara säger

Älskar olika boktips, så denna får man kanske ge sig på :)

2014-11-24 @ 11:42:47
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
åsa säger

Dödskalle glögg, var köpte Du den?
Alkoholfri = barntillåten?

Läckberg vet jag inte om jag kommer att läsa, funderade faktiskt på om jag skulle köpa boken förra veckan då jag var till Dorotea, blev inte så.

Kepler ska jag absolut läsa.

Vi har fått nån cm till blötsnö, det blir ju vitt :)

kram

2014-11-24 @ 12:16:15
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Hejsan finaste!
Hoppas du haft en bra helg. Här har tyvärr inte funnuits vare sig tid eller årk att blogga eller ens kolla in till dig <3. I torsdags slog en dunderförkylning till mot mig och vid tre på natten fick jag med svansen mellan benen åka hem frn jobbet. I fredags åkte tommy direkt efter jobbet med kollegorna på planerade festligheter och jag blev tvungen att med 39graders feber köra in till stan och hämta hem Evelin från sin Barcelonaresa....gissa oim jag tyckte synd om mig själv ;). Sen har jag försökt kurera mig inför kalaset vi hade igår men kan allt tacka övriga familjen att det fungerat....tack och lov försvann febern fort men det känns i kroppen och jag har ännu inte bestämt mig om jag årkar åka på fotokursen ikväll. Vill ju gärna då det är sista ggn men blir helt slut av att bara klä på mig.
Men du så söta ungarna blev i sina glasögon, jag tror de valt helt rätt bågar och kommer säkert trivas i dem. Bogges var lite lika mina :). Vad säger de själva nu när de haft dem några dagar?
Jag har också bakat saffranskladdkaka i veckan men utan vit choklad och med mandelmassa...supergod så det blir vid fler tillfällen innan jul.
Jag har läst åtta böcker av läckberg och jag tycker dom är ganska bra men just nu är jag på sista boken om seriemördaren Silverbjälke av Buthler & Öhrlund, dom kan jag rekommendera dig.
Ha nu en fin start på veckan och hoppas din rygg är ok.
Kramar i massor

2014-11-24 @ 13:59:19
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Life of Johanna säger

usch inte roligt med din rygg :(

Ja det blir en Emmaljungavagn och Britax, så kan vi köpa till adaptern sedan som behövs för ha babyskyddet på vagnen om vi känner ett behov för det :)

2014-11-24 @ 15:11:17
URL: http://lifeofjohanna.se
Linda / CandyGirl säger

här GÅR inte att ta sig ut.. det har vräkt ned regn och all snö har blivit slask. Det är gummistövelväder men sjukt halkigt.. så nope.. ingen jogging på några dagar här inte...

2014-11-25 @ 23:29:54
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: