Pepparkaks- och lusseglögg

 
 
 
Så har vi äntligen kommit oss för att testa årets
två nyheter på glöggfronten från Saturnus.
 
Vi började med lusseglöggen som var riktigt god,
faktiskt lika god både varm som kall!
 
Solklara fyra av fem mandlar får det bli
i betyg på den glöggen :-)
 
Pepparkaksglöggen var däremot inte särskilt
god kall, och bara en aningens godare varm.
 
Så där blev det samlade betyget 2½ mandlar
av fem möjliga. Inget vi kommer att köpa.
 
Men lusseglöggen blir en favorit som gör
 päron- och dödskalleglöggen sällskap på
glöggbrickan till advent och jul!
 
 
* * *
 
Ett inlägg i samarbete med Saturnus
 
 



Rundamamman säger

Lusseglöggen låter som något man ska testa med andra ord! :)

2014-11-17 @ 08:37:23
URL: http://rundamamman.blogg.se
Frida - Vita villan säger

Tack för tipset! Då ska jag också testa lusseglöggen.
Börjar se ljuset i mina stressiga veckor, äntligen!
Hoppas du får en fin vecka!!
Kram!

2014-11-17 @ 09:13:04
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Skorpan och Loppan säger

Jag gillar glögg men sen jag flyttade hit har jag gett upp det. Försökte dom första åren, men det är liksom inte samma sak när det inte är kallt ute...

2014-11-17 @ 09:23:26
URL: http://skorpanloppan.blogspot.it/
Camilla säger

Säger som Frida, tack för tips! Kikade på lusseglöggen för några dagar sedan, men köpte då päronglöggen. Får ta lusseglöggen nästa gång :D

Men..döskalleglöggen? Vad har jag missat?! Låter spännande!

2014-11-17 @ 11:00:23
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Sara säger

Åh vilket mysigt inlägg :) Blir att testa !

2014-11-17 @ 11:09:25
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Nina säger

Grattis på bröllopsdagen <3 Hoppas allt är bra med dig :-) Ha en underbar måndag. Kram kram

Svar: Tack tack! Bara finemang, lite mycket att stå i den här tiden på året, men då går å andra sidan dagarna fort ;-) Å så snart advent och jul, å då mår jag gott! Får väl säga välkommen till gatan med! KRAM
Therese Bjärstig

2014-11-17 @ 11:22:53
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Men du vad jag skrattade gott åt er lilla dispyt vad gäller hockeyspelet...här hemma klarade inte Tilda och jag att spela nåt då hon var mindre utan att hon exploderade då det inte gick som hon ville...däremot tog hon att pappa vann över henne.
Lusseglögg måste då skrivas upp på köpelistan och testas. Kanske får bli nån glöggkväll till helgen då vi äntligen är lediga hela familjen tillsammans, är nog fyra helger sen sist.
Ha de gott gumman, kram Ing-Britt

2014-11-17 @ 13:09:31
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Farmor säger

Grattis på bröllopsdagen,minns den som igår.kram

2014-11-17 @ 13:12:32
Farmor säger

Grattis på bröllopsdagen,minns den som igår.kram

2014-11-17 @ 13:12:36
Farmor säger

Grattis på bröllopsdagen,minns den som igår.kram

Svar: Tack :-) Åren går fort ;-P
Therese Bjärstig

2014-11-17 @ 13:12:38
åsa säger

Grattis på bröllopsdagen <3

Vi måste nog testa lite glögg vi med :)
Har dock aldrig druckit kall glögg.

Idag har vi fått en kod så vi kan kolla på skolfotona, det har tagit vansinnigt lång tid.

Ha en fin måndag, kram

2014-11-17 @ 13:30:21
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Farmor säger

Vilka fina kläder,hitta du något från mig.

Svar: Japp, Luran valde ut en tunika och leggings som hon önskade sig av er :-) Så det är också beställt! Kommer ni förbi i morgon innan ni åker till Ström? KRAM
Therese Bjärstig

2014-11-17 @ 17:08:22
farmor säger

Va bra jag lämnar Hasse hos dig en stund,8.50 ska jag till tandläkaren.syns i morrn.

Svar: Ja vi syns! Ev får jag kanske be er att köpa en matta till mig på Dollars om ni hinner... men pratar mer om det i morgon isf. KRAM
Therese Bjärstig

2014-11-17 @ 17:51:50
♀ THE REVOLT ♀ säger

Jag dricker aldrig glögg :o men intressant att läsa vad du tkr ändå ^^ Skönt att det ändå fanns en du gillade och fick bli en av dina favoriter ^^

2014-11-18 @ 14:13:33
URL: http://TheRevolt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: