Två i en

 
 
 
Lantliv är väl kanske i dyraste laget för att
kunna betecknas som ett fynd, men man får
faktiskt två tidningar i en om man köper
julutgåvan.
 
Även om det är mycket reklam så är det även en del
reportage som är läsvärda, så den här tidningen
"räcker" en bra stund :-)
 
 
 
 
 
Förutom att det är kul att se hur olika människor
dekorerar sina hem till jul, så fanns det med några
pyssel som jag fastnade för.
 
Hade jag haft tillgång till ekollon hade jag
definitivt gjort sådana här kransar!
 
 
 
 
 
 
 
Detta är en idé som jag kommer att omsätta.
Jag trodde först att det var "köpelyktor" med
en utstansning i zink kring en glaslykta, men
det är bara en vanlig burk modell större
som fått sig en siluett gjord av
mörgrått papper!
 
Superläckert om ni frågar mig.
 
 
 
 
 
 
 
Sedan så gillade jag även denna byrå,
jag tror att jag ska börja samla horn så att jag
kan piffa en loppis byrå i framtiden :-)
 
Betyget på Lantlivs julnummer blir
3½ starka julpirr. Priset på tidningen drar ner
betyget med en halv poäng.
 
En klart läsvärd tidning som räcker till
många glöggmuggar och sköna
stunder i soffan.
 
 
 



åsa säger

På onsdagsmorgon åker/flyger J till Stockholm, han blir där till fredagskväll. Han har flygtaxi så vi slipper ha en bil stående i Vilhelmina.

Jag ska till Osteopaten i morgon - men om det snöar/regnar å verkar kunna bli busväder stannar jag hemma, behandlingen ger ju så lite om jag sitter å spänner mig i bilen på hemvägen, då har jag ju ont redan med detsamma.

Kram

2014-11-03 @ 17:36:36
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Life of Johanna säger

Finns så många bra tips! Jag ser fram emot och få julpynta i huset. Och det lär ju behövas köpas ett och annat nytt med :)

2014-11-03 @ 19:09:23
URL: http://lifeofjohanna.se
Marie Nilsson säger

En dum fråga... Har ni inga ekar uppe hos er eller varför har du inte tillgång till ekollon? Hojta nästa höst så plockar vi med oss en kasse :-) /Marie

2014-11-03 @ 19:38:32
Marie Nilsson säger

En dum fråga... Har ni inga ekar uppe hos er eller varför har du inte tillgång till ekollon? Hojta nästa höst så plockar vi med oss en kasse :-) /Marie

Svar: Nej inga ekar här uppe, tror de bara klarar sig till växtzon IV så det vore ett exotiskt inslag här, liksom kastanjer. Så ja, gärna, plocka med ekollon om du har möjlighet, jag och min lilla pysseltjej skulle bli jublande glada :-)
Therese Bjärstig

2014-11-03 @ 19:38:36
Ing-Britt säger

Hejsan vännen!
Nu är jag nyss hemkommen från fotokursen och har en färdig fryst lasagne stående i ugnen...ska bli intressant och se hur det smakar. Hur som så fanns varken tid eller lust till matlagning när vi kom hem.
Men du vilken jobbig resa det lät som om du kommer få för 30 min föredrag, hoppas för din skull att du får en övernattning i Malmö nästa vecka. Måste åtminstone vara snällare mot din kropp.
Ikväll ska jag banne mig ta mig tid att bläddra lite mer i den tidningen, har ju kollat lite i den men känner inte igen nån av bilderna du visar.
Ha nu en skön kväll, kramar i massor

2014-11-03 @ 20:33:32
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Sara säger

Älskar dessa juliga inlägg :) Så kul att komma in och läsa ett nytt mysigt inlägg <3

2014-11-03 @ 21:28:48
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Britt säger

Jasså du har fått björnfrosa,vem skulle inte få det om man såg björnen.Och sen kommer hunden tillbaks till dig och en björn är snabb om han vill attackera..Här har det flyttats (äntligen klart)varit på kalas hos sonen,också varit och tänt ljus på kyrkogården.Det var så vackert,skulle vilja tända på alla gravar som det inte har tänts på.Jag blir så glad att dina barn får följa med och tända ljus..Man måste våga prata mer om döden med sina barn,jag märker att de har många frågor.Det är ju så livet är man föds och dör..Här nere spöregnar det och +6 grader.. Önskar dig en trevlig tisdag.Kram

Svar: Jo, frossan infann sig kan jag lova... Har inte varit i så skarpt läge förr... å man vet ju aldrig om det låg något slaget djur i närheten el liknande... Men det gick bra å är numer en "rolig" upplevelse! Och så rätt du har, men då har du ju erfarenhet till 1000 från ditt jobb, nog har barn frågor alltid! Å jag försöker besvara så korrekt och pedagogiskt det går, men ibland är jag svarslös ;-D Snö väntas här å kallgrader, får se om det blir så "hemskt" som väderrapporterna utlovar... Önskar dig en fin dag! KRAMAR
Therese Bjärstig

2014-11-04 @ 05:55:33
Znogge säger

Vilka trevliga och inspirerande tips! Nog vill man komma igång och pyssla lite själv när man läser sådant...

Kram

2014-11-04 @ 06:49:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Det har varit lugnt på älgfronten under hösten,
tidigare brukar ju älgen komma i slutet av augusti... men nu är de här - bättre sent än aldrig, kanske - två älgar stod mellan carport å hundgår'n när jag var ut med Bullen.

Ha en fin tisdag, kram

2014-11-04 @ 07:13:13
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Theresa säger

Vilka fina kransar med ekollon! Vi har mängder med ekar här, bara på tomten har jag 3 stora och 3 mindre! Nu är dock alla ollon borta men ska komma ihåg det till nästa år!!! Kanske får köpa tidningen också! :-)

2014-11-04 @ 08:55:40
URL: http://mammaT.blogg.se
Sanna säger

Jag tycker lantlivs tidningen är bra Skönahem och lantliv är väl de tidningar jag läser mest. Själv känns det som jag tappat lite av pyssla och inreda just nu, antar att det är så mycket just nu då jag ständigt är trött på de.

Jag måste handla in julstjärnor till fönstren då de bara har försvunnit under flytten.

Hoppas att du får en fin dag vännen.

Kramar

2014-11-04 @ 09:12:07
URL: http://hemochharmoni.bloggplatsen.se/
Marie Nilsson säger

Har jag aldrig tänkt på... Ekollon packas nästa gång 😃 Marie

Svar: Tusen tack för det :-)
Therese Bjärstig

2014-11-04 @ 09:24:05
Cissi säger

Jag ser framemot att få följa ditt julpyssel här på bloggen ;)
Konstigt nog så längtar tom jag lite efter julen (kanske för att vi var borta förra?), men att det inte är kallt eller har kommit någon snö än stör mig inte alls!
Idag har vi över 10 grader :D

KRAM

2014-11-04 @ 09:47:17
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Pauline säger

tycker sådana tidningar är så mysiga

2014-11-04 @ 09:55:28
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Emmelie säger

Vilka härliga julpyssel det var i tidningen! Gillade verkligen kransen med ekollon, tänk så kreativa människor det finns. Får nog ge mig ut på lite ekollonjakt ;-)

2014-11-04 @ 14:52:09
URL: http://mildarabarber.blogg.se/
christin säger

Hej! Hoppas att du får njuta lite av resan söderut.... Vet du jag har Lantliv från 2006 som jag läser med behag fortfarande...... Så i besparingssyfte så kan man köpa en då och då för de räcker så himla länge. Och jag kan då tycka ibland att dessa tidningar skriver samma om och om igen oavsett hur många år det är emellan de nummer man läser.
Kram!!

Svar: Kan meddela att Stockholm hade riktigt skitväder, blötsnö å ruggit, då föredrar jag kylan här hemma... Norrland är bäst ;-) Och ja, helt rätt, här blir det inte inköp av fler magasin nu, har ett orecenserat, men sedan nöjer jag mig med den stora låda av gamla tidningar från 6-7 år tillbaka. De duger gott, allt kommer igen med viss variation... Önskar dig en fin fredag och härlig helg! KRAM
Therese Bjärstig

2014-11-05 @ 21:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: