En bra morgon

 
Lyktor kan man aldrig få för många av, denna köpte
jag i går på ICA som nu ger mysstämning på brickan
som står på vardagsrumsbordet.
 

I morse vaknade jag av att alarmet på klockan ringde,
och det var år och dag sedan sist.
 
Jag brukar alltid vakna ett par minuter innan och
känna mig "färdigsovd", men i morse var jag
tröttare än tröttast och ville bara ligga kvar
i sängen...
 
Även barnen var rätt trötta och Bogge tröstade
sig med att i morgon är det sovmorgon ända tills
han vaknar (vilket säkert då blir på tok för tidigt!).
 
Luran fick en glad överraskning i form av
ett erbjudande att följa med en kompis hem
efter skolan i dag så för hennes del blev
morgonen toppen och hon kunde inte
komma iväg till skolan nog fort.
 
Och jag ska väl inte heller klaga, själv fick jag
macka och kaffe hos grannen innan arbetsdagen
började. Det är en riktigt lyx som gör att veckans
sista arbetsdag nu ändå känns riktigt bra :-)
 
Vad gäller gårdagens föräldramöten så
blev jag givetvis (!) klassförälder med ansvar
för klasskassan och att fixa mysfika för
barnen till advent, trivselkväll etc.
 
(Men det ska jag nog inte klaga över då
jag innerst inne gillar att fixa sådant *ler*)
 
På det andra föräldramötet kom maken
hem med info om den kommande fotograferingen
och att förskolan är stängd för en planerings
och/eller utbildningsdag under höslovet.
 
Givetvis krockar det med ett möte i Umeå,
så vi får se hur den detaljen går att lösa...
 
(Här hade jag en supersnäll svägerska som
snabbt ringde och kan hjälpa mig ur knipan!)
 
Nu fortsatt rättning av mina studenters
inlämningsuppgifter samt filande på en
intervjumanual innan det äntligen blir helg!
 
 



Mamma Mindy säger

God morgon söta..Mysig bild.Ha en fin dag söta blogg vän.Ha en fin start på helgen.kram kram

2014-10-03 @ 09:36:52
URL: http://blondis81.blogg.se
Jenni säger

Bra intiativ att ta det efter bokstavsordning, har vi tur hinner vi inte bli ;) Hihi, fast sån tur har vi nog inte :)

Ljus går inte få för mycket av bara, punkt! :)

2014-10-03 @ 10:02:57
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Camilla säger

Vilken mysig bild du bjöd på :) Men jag hakar på sober october! Fast med fokus på godis och kakor, alkohol dricker jag inte så mycket så det blir lätt att låta bli :) Som du säger, jag är glad om jag håller mig på plusminus noll, men nu har jag börjat gå upp allt jag gick ner i somras och det känns suuuuurt!
Men nya tag! Heja oss!

2014-10-03 @ 10:27:16
URL: http://radhuslivet.blogg.se
znogge säger

Du om någon är väl som gjord för att planera roligheter kring jul för barnen! Kommer att bli hur bra som helst :-)

Kram

2014-10-03 @ 11:19:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Har nyss vaknat, Elin är på skolan idag å det verkar ju gå bra eftersom ingen ringt ;-)

Yes Blommona har skyltarna, en hel del att välja på :)

Du passar bra att fixa roligheter till jul för Sveas klass, då Elin gick sexårs var det enkelt, luciatåg som sjöng för oss föräldrar å sedan fika, kommer inte Ihåg om det var nån tomte... förra året var det rätt avslaget, vi fikade å sedan ingenting mer.

I morgon hämtar vi troligtvis hem vår nya familjemedlem :)

Kram

2014-10-03 @ 11:43:16
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
sanna hyvärinen säger

Hej,
Jag är med i en tävling Loreal håller, där priset är min dröm! Att få titeln Loreal Paris Trendsetter 2015, man får göra allt som har med mode att göra allt ifrån att åka på modeevent och chansen att träffa stora ikoner inom mode. Det skulle göra min dag om du ville lägga en röst på mig om du gillar mitt bidrag! http://lorealparis.se/all-about-style/3412/ Tack på förhand och för att du läste detta, kramar Sanna!
/ Www.fashionjoint.se

2014-10-04 @ 13:43:04
URL: http://socosy.blogg.se/
Johanna - Mamma till Leija säger

Jag vaknar också alltid innan klockan ringer. Dock är jag alltid trött :P Hoppas ni har en mysig helg! Jag har jobbat i fm & nu skulle jag kunna sova på soffan. Leija sover gott ute i vagnen i det fina vädret! Kram

2014-10-04 @ 14:07:53
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: