Höstmys i uterummet

 
 
I morse vaknade vi verkligen till en riktig
höstmorgon. Grått och dimma ute.
 
Men det höjde bara mysstämningen i
uterummet som jag gjorde i ordning
för höst/vinter i går.
 
 
 
 
Ljusslingorna är framme, liksom massor
med kuddar, plädar och  fårskinn som gör
att man kan mysa där ute ännu en tid
innan det blir för kallt.
 
 
 
 
 
Jag plockade fram mina silverljusstakar,
en blandning från IKEA, Rusta och loppis.
 
Nu när det är mässing som är "inne" hoppas
jag kunna fynda fler silverljusstakar på
loppis framledes.
 
För ju fler desto mysigare när man ställer
ihop dem i en grupp så här tycker jag.
 
 
 
 
 
 
Även mina batteridrivna slingor hamnade
där ute, så det var riktigt ombonat och mysigt
att vara där i går kväll!
 
Idag väntar en promenad kring elljusspåret
och sedan ett grabbatag med bokföringen
som jag skjutit på in i det sista...
 
 



Ing-Britt säger

God morgon finaste!
Åh vad mysigt det ser ut och sååå fint med alla stakarna samlade i grupp. Men jag önskar verkligen att få se en mera helhetsbild från ditt höstfina uterum. Vet ju sen tidigare att jag bara älskar ert uterum och med höstkläder som lammskinn kan det ju bara blivit bättre. Här har vi oxå en grå och ruskig höstdag så jag ska nog försöka fixa lite hemma.
Önskar dig en riktigt mysig dag och hoppas ryggen känns något bättre idag.
Kramar i massor ❤❤❤

2014-10-05 @ 10:09:11
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Znogge säger

Det blir verkligen vackert och effektfullt att ställa ljusen så tillsammans! Så mässing ligger i tiden nu. Då är det kanske dags att polera upp ett och annat...

Kram

2014-10-05 @ 10:09:15
URL: http://znogge.wordpress.com/
Britt säger

Här har också hösten kommit med stormsteg,måste också "göra" höst på min altan.Men den blir inte mysig som ditt uterum utan bara ihop plockat för vintern.Mina röda pelargoner blommar för fullt i blomlådorna,trodde dom skulle frysa när vi hade minusgrader men icke sa nicke.Nu har vi +13 ute så det är skönt att vara ute, få se om jag struntar i alla "måsten" och går till skogen istället..
Ni har väl en underbar stuga i skogen jag förstår att ni kommer att sakna stället.Älskar din bild med mössan som sticker upp i riset,så gulligt..Nu ska jag luncha på något höstligt kålsoppa som jag fått av svägerskan.Det ska bli så gott.Önskar dig en fortsatt skön söndag.Kram

Svar: Ja, vi gjorde höst även på altanen, alla möbler bort och blommor. Endast ett bord står kvar där nu... Får inte in det i boa, men ska ju vara väderbeständigt så det ska nog gå bra. Här gjorde jag ett måste, bokföringen, sedan sket jag i alla andra och gick ut i skogen och laddade mina batterier med massa frisk luft, löv och härlig skog. Hoppas du med fått dig en dos skog! Lät gott med soppa, ska nog ta å göra klimpsoppa i veckan ,var ett tag sedan... Här utlovas ev snö till på fredag då jakten drar igång, vore skoj, spårsnö är lite speciellt så jag hoppas på det! Ha nu en riktigt fin söndagseftermiddag <3 KRAM
Therese Bjärstig

2014-10-05 @ 11:09:43
Åsa säger

Så mysigt :) jag gillar varg kudden... Kram

2014-10-05 @ 12:11:34
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / Candygirl säger

Jättemysigt...

En sån kudde - fast storleken större - har bus..

2014-10-05 @ 13:12:54
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna - Mamma till Leija säger

Så himla mysigt! :) Kram

2014-10-05 @ 18:00:22
URL: http://skuggis.wordpress.com
ami säger

Skogen betyder frihet för mig, att rensa tankar och får ro i själen. Sedan är det vackert och mysigt också :)

2014-10-05 @ 21:06:27
URL: http://twofaced.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: