Semester?!

 
 
I dag har jag haft semester!
 
Eller semester och semester,
att jaga älg är väl egentligen allt
annat än semester...
 
Dessutom var det bara att bita i sura
äpplet och dammsuga, skura och ta sig
an diskmaskinen och tvättmaskinen då jag
väl kom hem, samt åka på återvinning,
panta och handla hem lite mat.
 
Jag känner mig som om ett tåg kört över mig och
jag har ännu inte riktigt fått upp värmen i kroppen,
trots en varm dusch och ett värmande middagsbesök
av min bror och hans familj <3
 
Jag testade att steka svartkål med vitlök,
grädde, cashewnötter och parmesanost
som jag serverade som tillbehör till
fläskfilé i kantarellsås.
 
(För icke kålätare serverades även pommesfrites,
m.a.o. läs för barn och karlar ;-P)
 
Först kände jag, njae, men svartkålen växte
 och jag kommer definitivt att göra detta igen!
 
Det blev bestämt att Bogge och Luran skulle få
komma och sova över hos kusinerna från fredag
till lördag nu till helgen, så barnen är eld och
lågor över det.
 
Dessutom ska Bogge och Luran få sova över hos
farfar och farmor i deras jaktstuga från lördag till söndag,
så barnen kommer att få en toppen helg :-)
 
Det är verkligen guld värt med nära och kära
som ställer upp så här i jakttider så att vi kan
jaga och ta reda på kött med gott samvete
då vi vet att barnen har det bra och
roligt på sitt håll!
 
Sedan så hade min svägerska med sig
nått till mig som jag verkligen behöver nu...
 
Vad det är får ni se i morgon ;-)
 
 



Åsa säger

Strax tandborstning å sedan läsläxa innan sova.

Att vistas i skog räknas som semester SPA upplevelse :)

Hur har Du i ryggen, håller Du ihop?

Kram å go natt

2014-10-14 @ 20:05:30
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Ojoj vad du hunnit med idag, nej nån semester låter det inte som. Tror allt att du skulle behöva sätta dig ner och bara njuta av kvällen nu.
Själv sitter jag på jobbet och bara längtar hem till soffan nu, men får stå ut ett par timmar till.
Tommy har målat tvättstugan en sista gång idag så nu hoppas jag att vi snart får tag på nå klinkers till golvet. Fast innan det ska jag måla dörrarna och elementet som ska bli grå istället för den gälla turkosa.
Ha nu en skön kväll, lova det <3
Kramar i massor

2014-10-14 @ 20:13:31
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
yasmine mamma till dennis säger

ja men gör det bästa vagnen jag haft så bra pris dessutom inget överpris och dessutom en duo vagn vilket är toppen.
nu ska jag kolla på Hollywood fruarna efter att ha bakat peppisar med lill grabben
kraam

2014-10-14 @ 20:31:06
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Linda / CandyGirl säger

Måste vara glögg.. det kan du väl behöva efter en dag i en kall älgskog. Vi såg tre älgar på väg till sjukhuset idag... :-) Men vi satt på bussen, och dessutom jagar inte jag så... ;-)

2014-10-14 @ 20:47:51
URL: http://www.candygirl.nu/
Znogge säger

Vilken spännande helg som väntar barnen! Skönt för er dessutom att slippa känna att ni inte hinner med dem. En bra lösning för alla inblandade :-)

Kram

2014-10-14 @ 21:02:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Johanna - Mamma till Leija säger

Flitig du är! Förstår att de längtar till helgen! :) Kram

2014-10-14 @ 22:07:27
URL: http://skuggis.wordpress.com
Sanna säger

Hej vännen svartkål har jag aldrig provat, visste nog inte ens att det fans. Ja du få klä dig varmt vännen. Själv ska jag pyssla i morgon och baka då sambons mormor och morfar kommer på besök på fredag. Nog för att jag älskar att baka men blir lite nervös när man ska bjuda de äldre då mormor hans är väldigt duktig på att baka. va kul för dem att få sova över där =) Kramar i massor

2014-10-14 @ 22:31:51
URL: http://hemochharmoni.bloggplatsen.se/
Åsa säger

På den tiden då jag var frisk,
För typ 100 år sedan,
Jagade även jag älg, satt dock på pass vanligtvis, trist hände typ ingenting...
Jag gillade fågel å hara jakt så mycket bättre,
Trots jag då gick med min hund Västsibirisk Laika under fågeljakt, mer spännande å fler skottchanser.

Jag hoppas det går bra för Bogge på synundersökning,

I november ska Elin vaccineras, det ser vi inte fram mot ;-)

Dammsuga är ett rent helvete för ond rygg .

Strax sova, sova... Kram

2014-10-15 @ 08:18:39
URL: http://naltabblovers.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: