Flexibelt kontor

 
 
 

Batteriet i min dator lade ju av förra veckan
vilket gjorde mig lite mindre mobil då jag
inte kunde rycka ur sladden och ändra
arbetsplats lika smidigt som förr.
 
Men som tur är så damp ett nytt batteri ned
i brevlådan redan i början av denna vecka
så nu kan jag åter igen alternera mellan
kontor, kök och vardagsrum.
 
Min rygg behöver byta ställning lite
då och då för att inte göra allt för ont,
och för tillfället jobbar jag halvt liggandes
i soffan med massor av kuddar
bakom ryggen.
 
 
 

 
 
I mitten av månaden ska jag till
Umeå och ortopedkliniken för att få en
bedömning av ryggen, dvs om det krävs
ett kirurgiskt ingrepp eller om det går att
hanteras genom träning eller liknande.
 
Jag hoppas och tror på det senare då
en operation inte är en garanti för att slippa
det onda, och då kan jag hellre ha ont
men ha kvar min rörlighet och slippa
ingrepp och de risker det medför.
 
Men det säger jag nu, en relativt bra dag.
De nätter då man inte får sova och de dagar
det strålar utmed benen så kan nog en operation
kännas betydligt mer lockande ;-P
 
Dock tror jag på rörelse, och jag ska nyttja
förmånen att kunna motionera på arbetstid
lite senare i dag. Jag tror det får bli ett varv
runt sjön innan jag hämtar barnen...
 



Åsa säger

Om operation går bra och Du blir bättre är det ju ett bra val,
men blir det sämre rörlighet, en lång följetong som Js axel - det blir en ny operation - så känns operation inte lockande.

Jag kommer ev att opereras beroende på vad MR röntgen visar, något är ju fel och förhoppningsvis inget farligt hemskt.

Idag fick Elin ta med kompis hem efter förra veckans utegångsförbud, gissa om ungen är nöjd :)

Skönt batteriet kom så fort, kram

2014-09-03 @ 13:45:15
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Lena i Wales säger

vilken fin bordsdekoration! Lycka till med hälsan!

2014-09-03 @ 14:36:50
URL: http://lenaiwales.wordpress.com/
Lena i Wales säger

Vilken fin bordsdekoration! Lycka till med hälsan!

2014-09-03 @ 14:37:40
URL: http://lenaiwales.wordpress.com/
Åsa säger

Inte vet jag, men steloperation av kotor i rygg känns riskabelt.
Du vet ju nu hur ont Du har och hur Du ska klara vardagen... om operation går snett har Du ingen aning hur det blir efteråt.
I morgon (kanske) blir det Dorotea & Zumba.
Elin ska kanske - från och med nästa vecka - börja träna karate två gånger veckan och då vet jag inte hur det blir med zumba, men Elin vill ju...
Kram

2014-09-03 @ 15:03:56
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Ing-Britt säger

Hej finaste!

Vilket svårt beslut att fatta men jag tror att läkaren och du tillsammans kommer komma fram till rätt beslut. Men jag kan förstå att det känns oroligt vad det än blir.
Min far var med i en olycka för många år sedan och skadade foten. Han har sen gått med verk i massa år men vägrat steloperation för allt han var rädd att inte kunna göra då. Men nu har han gjort det och fattar inte varför han inte gjort det tidigare då allt i livet känns bättre när man slipper värken enligt honom.

Vilken lycka för Mac att få ett så gott ben. Klart han försöker gömma den, nån kan ju komma och ta det annars ;).

Ha de så bra, kramar i massor ♡♡♡

2014-09-03 @ 15:20:25
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Susan säger

Jag hoppas att du slipper operation...låter riskablet tycker jag :/

och du...receptet finns i bloggen nu=)

Kramar

2014-09-03 @ 15:20:50
URL: http://susan.itelit.com
yasmine mamma till dennis säger

oki ja det är fint

2014-09-03 @ 16:21:11
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Ninni - Vimsiga mamman säger

sv. tack :)
så goa bilder. o hoppas verkligen ryggen kan få fixa sig på annat sätt än operation :C

2014-09-03 @ 19:05:48
URL: http://ninnzan.se/
Britt säger

Det måste vara skönt att få komma till ortopeden och få en bedömningen på din rygg.Hoppas du slipper operation..När jag hade diskbråck för några år sen, så trodde jag att skulle få lov att operera.Men jag slapp,jag promenerade och det läkte.Men det är väl det som spökar i min rygg igen..Men du måste ha ett drägligt liv också,jobbigt när du inte få sova för värken..
Här har vi haft sommarvärme idag,svor när jag gick med hunden i kväll.Så varmt jag vill ha höstluft,har fått nog av värmen..Synd om alla hundar som ska jaga älg nu.. Här börjar dom jaga på torsdag nästa vecka..Kram.....

Svar: Ja det känns skönt att de utifrån mina MR bilder vill gå vidare och gå till botten med min rygg, jag vill gärna ha alla kort på bordet och alternativ innan man bestämmer sig. Dock vill jag undvika en op i det sista, men då jag har en kotförskjutning som aldrig kan läkas ut eller bli bättre så får jag väl vara realist också... Men målar inte fan på väggen utan får ta det som det kommer. Kunde ju alltid vara värre! Och ja, denna värme, har varit tungt för hundarna i skogen att jaga, endast tidigt på morgonen/fm som det är drägligt och de orkar och vittringen är bra. Lämnar varma kramar och önskar dig en fin torsdag <3
Therese Bjärstig

2014-09-03 @ 21:29:32
Znogge säger

Så bra att du ska bli undersökt ordentligt. Förmodar att du får information då och kan ta ställning till en eventuell operation. Enkla beslut är det inte...

Kram

2014-09-03 @ 21:45:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Johanna - Mamma till Leija säger

Så bra att datorn fungerar igen!

2014-09-04 @ 06:32:56
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: